Relaties
Traditioneleman32
25-06-2025 om 10:13
Waarom mag een man geen grenzen meer stellen aan zijn partner?
Waarom mag een man geen grenzen meer stellen aan het gedrag van zijn partner?
Ik vind dat bepaald gedrag hoort bij single zijn en niet in een relatie horen. Dit geld niet alleen voor de vrouw, maar ook voor de man. Ik meet niet met 2 maten, desondanks zit er verschil in het handelen van een man en vrouw.
Ik vind: uitgaan? Ja samen niet los van elkaar. Waarom de verleiding opzoeken icm alcohol?
Sexy kleden doe je voor je man en niet voor een ander. Vriendinnen vakanties? In mijn ogen not done. Drankje doen, uit eten gaan met vriendinnen etc ,helemaal.prima, maar niet midden in de nacht thuis komen. Ik ben erg benieuwd naar de kijk van vrouwen hierop.
Ted68
25-06-2025 om 19:38
Een vrouw is geen bezit, en moet ook niet opgevoed worden…..
En gelukkig ben je niet mijn Zoon, want ik zou me anno 2025 dood schamen.
Bakblik
25-06-2025 om 19:39
Ted68 schreef op 25-06-2025 om 19:38:
Een vrouw is geen bezit, en moet ook niet opgevoed worden…..
En gelukkig ben je niet mijn Zoon, want ik zou me anno 2025 dood schamen.
Nou dit!
Nick90
25-06-2025 om 20:45
Schemerlampje schreef op 25-06-2025 om 19:03:
[..]
Welke grens trekt ze dan? Mag je niet gaan, mag je niet (veel) drinken, moet je een bepaalde tijd thuis zijn?
Dan mag ik van haar niet gaan, zij trekt een harde grens bij overmatig zuipen met maten en naar een club gaan waar je slagroom van tieten mag likken tegen betaling en ik snap dat. Ik trek dezelfde soort grenzen voor haar, en dat gaat allemaal prima, ze hoeft niet perse heel blote outfitjes aan gelukkig.
Alleen op vakantie met een vriend of vriendin is prima, uit eten gaan of wat gaan drinken ook maar niemand maakt het hier te gek.
Schemerlampje
25-06-2025 om 20:52
Nick90 schreef op 25-06-2025 om 20:45:
[..]
Dan mag ik van haar niet gaan, zij trekt een harde grens bij overmatig zuipen met maten en naar een club gaan waar je slagroom van tieten mag likken tegen betaling en ik snap dat. Ik trek dezelfde soort grenzen voor haar, en dat gaat allemaal prima, ze hoeft niet perse heel blote outfitjes aan gelukkig.
Alleen op vakantie met een vriend of vriendin is prima, uit eten gaan of wat gaan drinken ook maar niemand maakt het hier te gek.
Maar zou je dat zelf nog willen dan? Voor mij zou dit ook (ver) over mijn grens zijn en zou ik hem dringend verzoeken om het niet te doen. Maar dat soort dingen zijn hier niet aan de orde. Dan zou hij ook geen man voor mij zijn.
Nick90
25-06-2025 om 20:59
Schemerlampje schreef op 25-06-2025 om 20:52:
[..]
Maar zou je dat zelf nog willen dan? Voor mij zou dit ook (ver) over mijn grens zijn en zou ik hem dringend verzoeken om het niet te doen. Maar dat soort dingen zijn hier niet aan de orde. Dan zou hij ook geen man voor mij zijn.
Hangt er totaal van hoe zat ik ben, vandaar zij mij oplegt dat ik niet moet zuipen als ik met m'n maten op stap ga, ook al regel ik zelf dat ik veilig thuis kom, ze wil dat niet. Ik ben geen vreemdganger en weet prima waar mn mandje staat en maak er geen probleem van. Daar staat tegenover dat mn vrouw ook respect heeft voor wat ik van belang vind en ja we stellen grenzen aan de ander, leek mij normaal
haarklover
26-06-2025 om 08:33
Je vraag klopt niet.
Je mag ELKE grens stellen die je maar wilt.
En zodra ze de grens overschrijdt, heb je het recht te scheiden / naar Thailand te emigreren / bij jouw moeder te gaan wonen / ergens anders te gaan wonen.
(je moet natuurlijk wel voor de kinderen blijven zorgen).
Dus je mag de grens leggen bij:
- je vrouw gaat vreemd
- je vrouw telefoneert te lang
- je vrouw kookt hutspot
- je vrouw kent de tekst van het Wilhelmus uit haar hoofd
- je kan met je vrouw niet praten over de kwantum-mechanica
Veel plezier!
rionyriony
26-06-2025 om 08:36
Ik denk dat er vrouwen zijn die jouw visie van partnerschap bedrijven prima vinden. Het lijkt dan geen grote zelfopoffering om geen vriendinnen te hebben, nooit te drinken, altijd thuis te zijn en voor de kinderen te zorgen, geen aandacht voor zichzelf te vragen op welke wijze dan ook buiten de deur.
Tenminste dat denken ze dán, op het moment waarop ze de verbintenis met jou aangaan.
Maar je kan nooit weten hoe je er later in zal staan. Dan heb je alles waar je van gedroomd hebt als meisje: je gezinnetje, een mooie keuken, mooi huis, en als wensdromen eenmaal vervuld zijn (de realiteit valt mee of tegen) ga je om je heenkijken wat er nog meer leuk is. Zo gaat dat nu eenmaal. En dan wordt een huwelijk op de proef gesteld.
Veel van deze huwelijken sneuvelen dan: zoals het was kon het niet altijd blijven duren. Hopelijk houden ze beiden mooie herinneringen aan die tijd samen; dat is beter dan elkaar gaan haten. Of de partners maken nieuwe afspraken, zolang ze toch bij elkaar willen blijven.
MiniJCW
26-06-2025 om 11:36
Nick90 schreef op 25-06-2025 om 20:59:
[..]
Hangt er totaal van hoe zat ik ben, vandaar zij mij oplegt dat ik niet moet zuipen als ik met m'n maten op stap ga, ook al regel ik zelf dat ik veilig thuis kom, ze wil dat niet. Ik ben geen vreemdganger en weet prima waar mn mandje staat en maak er geen probleem van. Daar staat tegenover dat mn vrouw ook respect heeft voor wat ik van belang vind en ja we stellen grenzen aan de ander, leek mij normaal
Ik vind opleggen niet kunnen, overleggen wel. Je kunt aangeven het niet prettig te vinden als je partner veel drinkt. Het is dan aan partner daar rekening mee te houden of niet. Het lijkt misschien hetzelfde, ik vind dat er een groot verschil tussen zit.
yette
26-06-2025 om 12:13
Best verrassend dat TO onze grenzen respecteert en het bij 1 kulbericht laat.
Lexus
26-06-2025 om 14:32
yette schreef op 26-06-2025 om 12:13:
Best verrassend dat TO onze grenzen respecteert en het bij 1 kulbericht laat.
Ja vind je het verrassend? Ik snap dat je ironisch bedoeld hoor maar mensen die dit soort vragen stellen zijn meer dan eens van het slag dat alleen maar hun mening bevestigd wil zien.
Traditioneleman32
01-07-2025 om 11:30
waarom heet het als een vrouw zegt: ik wil niet dat je dit of dat doet een voorkeur, en als een man hetzelfde zegt is dat toxic of krijg je opmerkingen dat je een hondje moet nemen? is het niet zo dat wanneer er in relaties vreemd gegaan wordt dat dat anno 2025 70% x de vrouw is? dus grenzen stellen om bepaalde zaken te voorkomen is beter dan genezen of uit elkaar gaan toch? ik zeg niet dat vrouwen per definitie opzoek zij om vreemd te gaan, maar alcohol icm uitgaan, is voor mij een no go, net zoals voor veel vrouwen het een no go is als hun man tot midden in de nacht aan het zuipen is met zijn maten. overigens gezien de reactie van veel vrouwen hier snap ik dat de helft van de vrouwen boven de 30 single en kindloos is, komt zeker omdat wij mannen tegenwoordig zoveel verkeerd doen? op zou het komen dat vreemdgaan en en initiëren van de scheiding 70% van vrouwen vandaan komt( en bij universitair geschoolde vrouwen 85+%) omdat vrouwen tegenwoordig onredelijke eisen hebben aan hun man, maar dit andersom niet mag? feminisme is goed, maar ik denk dat we er in doorslaan en moeten we gewoon grenzen aan elkaar moeten kunnen stellen om bepaalde situatie te voorkomen. Ja je moet je partner vertrouwen, maar alle mensen die een partner hebben gehad, die vreemd ging, vetrouwen jullie je partner ook?
Koettie
01-07-2025 om 11:34
Ja, niemand zegt toch dat je die grens niet mag stellen? Iedereen zegt alleen succes met iemand vinden die daar ook tevree mee is.
Mannen mogen ook gewoon een scheiding aanvragen hoor. Dat ze dat misschien minder doen is toch niet de schuld/probleem van mij als ik een nieuwe relatie aan wil gaan en toch de kroeg in wil.
Ted68
01-07-2025 om 11:50
Ach ach ach….. Ted is al 30 jaar samen, 28 jaar getrouwd, en 5 kinderen verder. Mijn man heeft mij Alleen niet moeten opvoeden. En mijn eigen grenzen kan ik zelf heel goed aangeven.
Dus bogen 30; Ja. Vrijgezel; Nee…..
En als jezelf je relatie goed houd, heb je ook gegen reden om vreemd te gaan…. En hoe hou je een relatie goed: door elkaar als gelijke te behandelen. En elkaar ook niet te bezitten. En dan heb je gegen opgelegte grenzen nodig….
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.