Relaties Relaties

Relaties

Waarom mag een man geen grenzen meer stellen aan zijn partner?

Je kan geen grenzen aan iemands gedrag stellen omdat die persoon niet onder jouw curatele staat.

Als ik met iemand getrouwd ben, en die persoon stinkt, zuipt, is niet lief, heeft ander seksueel gedrag dan ik, flirt met iedereen, valt me publiekelijk steeds af, maakt ruzie in het openbaar, speelt de baas, maakt sexy opmerkingen en toespelingen tegen andere vrouwen, dan bespreek ik dat met hem, geef mijn teleurstellingen, pijnen en wensen te kennen, en lukt het niet om hem tot prettiger gedrag te bewegen, dan ga ik van hem scheiden.

Iemand jouw wensen opleggen heeft geen nut en is ongewenst gedrag. Hoeveel verdriet je ook hebt, wees sterk en verbreek de relatie.

Als je een relatie hebt dan maak je afspraken met elkaar. Dat is een compromis van de grenzen van beide partners. Niet meer niet minder.

Tuurlijk mag jij grenzen stellen aan het gedrag dat van een vrouw binnen een relatie met jou. Die vrouw kan dan bepalen of zij zich fijn voelt in een relatie met een man die dergelijke grenzen stelt of dat ze verder zoekt, naar een andere man, met andere grenzen. Iedereen heeft grenzen en binnen een relatie stem je je grenzen met elkaar af. Ik vind jouw grenzen vrij extreem dus ik zou geen relatie met jou willen. Misschien zijn er vrouwen (al denk ik dat dat er niet veel zijn), die jouw grenzen prima vinden. Wellicht hebben zij dan ook wel dergelijke grenzen die zij stellen aan jouw gedrag. Conformeer jij je dan ook daarnaar? 

Bakblik schreef op 25-06-2025 om 16:46:

Als je een relatie hebt dan maak je afspraken met elkaar. Dat is een compromis van de grenzen van beide partners. Niet meer niet minder.

Vrouwen noemen het afspraken maken maar in feite is het ook gewoon grenzen stellen

Nick90 schreef op 25-06-2025 om 16:53:

[..]

Vrouwen noemen het afspraken maken maar in feite is het ook gewoon grenzen stellen

Nee zeker niet. Een grens is hard en niet bespreekbaar,  een afspraak die je maakt komt tot stand na hoor en wederhoor. Waardoor je misschien iets toegeeft; je eigen grens een beetje versoepelt.

en we noemen het "ragebait"

ik ben dus iemand die geen relatie aangaat met iemand die mij “grenzen stelt”. Terwijl ik wel graag wil weten wat de ander prettig vindt. Maar autoritair taalgebruik in het dagelijks leven is toch wel een van de 🚩🚩🚩

Ik zou meteen weg zijn. Maar zo iemand zou mij ook niet willen. Overduidelijk veel te autonoom en niet conformistisch genoeg. 

MiniJCW schreef op 25-06-2025 om 12:30:

[..]

Het was ook meer een aanvulling. Het is precies hoe TO denkt: mannen denken alleen maar aan seks als ze een (sexy geklede) vrouw zien > vrouwen mogen zich niet sexy kleden. Dat zit enorm in mijn irritatie (en daar komt misschien mijn felheid vandaan). Ik had pas nog een discussie met een man die vond dat een vrouw die squats deed in zijn gezichtsveld, dat maar ergens anders moest doen in de sportschool want dat "deed hem wel wat, hihi, haha".

Ik begrijp je

Nick90 schreef op 25-06-2025 om 16:53:

[..]

Iedereen stelt grenzen. De vraag is alleen wat de consequentie is van die grens overschrijden. 

Als je zegt "als je dit en dit doet ben ik weg" is dat evengoed een grens. Vrouwen stellen ook grenzen, zoals vreemdgaan, geweld, prostitueebezoek et cetera. Niet iedereen stelt dezelfde grenzen en niet iedereen gaat ook daadwerkelijk weg als die grens overschreden wordt, maar het is in beginsel wel een grens. 

Er zijn ook dingen die je niet prettig vindt, daar praat je dan over en dan kun je afspraken maken rekening houdend met ieders belangen. 

Alles waar je niet bereid over bent te onderhandelen of compromissen sluiten, is een grens. Alleen heeft TO de grenzen veel minder ver liggen dan de meeste mensen in Nederland gebruikelijk of acceptabel vinden.
Dus in die zin ben ik het wel met je eens. Het is vertroebelend om over afspraken te praten als je eigenlijk grenzen bedoelt. 

als iemand voor me zou willen bepalen wat ik aan zou moeten trekken; dan koop je maar een Barbie. 
Misschien moeten ouders hun zoons meer met poppen laten spelen. Kennelijk hebben sommige mannen toch wat gemist. 😜

Ben ik nu de enige die met het nummer "Tamagotchi" in haar hoofd zit?

https://www.youtube.com/watch?v=rGc_fx29pk0

Als je zo graag loeiharde grenzen stelt zoek je geen Barbie, maar een Tamagotchi. Dat ding spreekt nog tegen je  .

Ik ben geen bezit.

Rekening houden is 1 zaak. Loeiharde grenzen en verboden een andere.

Marty1984 schreef op 25-06-2025 om 18:19:

Ben ik nu de enige die met het nummer "Tamagotchi" in haar hoofd zit?

https://www.youtube.com/watch?v=rGc_fx29pk0

Als je zo graag loeiharde grenzen stelt zoek je geen Barbie, maar een Tamagotchi. Dat ding spreekt nog tegen je .

Ik ben geen bezit.

Rekening houden is 1 zaak. Loeiharde grenzen en verboden een andere.

Nou nee, mijn vrouw is geen bezit van mij en ik niet van haar maar als ik haar zeg dat ik met m'n maten naar de Nacht ga en uiteraard goed los ga met zuipen en ik trek m'n beste goed aan en zorg dat ik er goed uitzie en zeg dat ik niet weet hoe laat ik terug ben trekt zij toch een keiharde grens hoor. En terecht.

of je neemt een hond die je africht 

Nick90 schreef op 25-06-2025 om 18:43:

[..]

Nou nee, mijn vrouw is geen bezit van mij en ik niet van haar maar als ik haar zeg dat ik met m'n maten naar de Nacht ga en uiteraard goed los ga met zuipen en ik trek m'n beste goed aan en zorg dat ik er goed uitzie en zeg dat ik niet weet hoe laat ik terug ben trekt zij toch een keiharde grens hoor. En terecht.

Welke grens trekt ze dan? Mag je niet gaan, mag je niet (veel) drinken, moet je een bepaalde tijd thuis zijn?

Nick90 schreef op 25-06-2025 om 18:43:

[..]

Mijn man moet dat dan weer helemaal zelf weten.

Behoudens bij familiefeesten langs mijn kant trekt ie toch echt aan wat ie wil. En is thuis wanneer hij wil. En zich klemzuipen daar helpt ie alleen zichzelf mee om zeep. Hoogstens vind ik het onvolwassen en slaap ik een nacht op de bank als ie daadwerkelijk écht te veel gedronken heeft.

Aangezien hij nog veilig thuis moet raken - en dat altijd in zijn achterhoofd houdt - zal ie sneller thuis de wijn of het bier in vliegen dan buitenshuis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.