Relaties Relaties

Relaties

Vrouwen die zeggen dat ze een vriend hebben

Ik merk de laatste tijd op dat vrouwen vaak in het gesprek over hun vriend beginnen of aangeven van ja mijn partner doet ... Ook. Wat zou dit precies kunnen zijn, dat ik teveel overkom dat ik geïnteresseerd ofzoiets ben? Of is het eigenlijk niks en willen ze gewoon graag weg praten over hun relatie. 


MRI schreef op 19-03-2023 om 14:19:

[..]

Maar wat is er nou tegen als een vrouw terloops aangeeft dat ze een vriend/partner heeft? Zoals gezegd: als hij geen interesse heeft, hoeft de man het ook niet als afwijzing te zien. Heeft hij wel interesse dan is het een nette manier om te zeggen dat ze niet geinteresseerd is. Wordt hij alsnog kwaad dan is dat een teken van entitlement.

Volkomen in lijn met de openingspost overigens al deze uitleg.

Het gaat, wat mij betreft, al fout bij het idee dat een man ‘interesse’ heeft! Soms hè, hoe vreemd dat anno 2023 ook klinkt, begint iemand ook gewoon een gesprekje uit beleefdheid zonder bijbedoelingen!

MRI

MRI

19-03-2023 om 17:55

Kersje schreef op 19-03-2023 om 17:47:

[..]

Het gaat, wat mij betreft, al fout bij het idee dat een man ‘interesse’ heeft! Soms hè, hoe vreemd dat anno 2023 ook klinkt, begint iemand ook gewoon een gesprekje uit beleefdheid zonder bijbedoelingen!

Maar dan is het toch ook geen punt als de dame in kwestie vermeldt dat zij een vriend heeft? Ze kan toch voor de rest heel vriendelijk zijn?

MRI schreef op 19-03-2023 om 17:55:

[..]

Maar dan is het toch ook geen punt als de dame in kwestie vermeldt dat zij een vriend heeft? Ze kan toch voor de rest heel vriendelijk zijn?

Jaha, maar dan komen we bij de kern van de vraag van TO en dus het punt, waarom is het voor zoveel vrouwen nodig hun vriend/partner te benoemen tijdens een ‘normaal’ gesprek?


voorbeeld: ik word aangesproken door een man in de kroeg waar een live-band speelt. “Heb je het ook zo naar je zin, goeie band hè? Ik: jazeker, hele goeie band. Hij: is hier vaker live-muziek? Ik: volgens mij wel, ik dacht elke 3e zondag in de maand ofzo. Hij: oh leuk, ik ga het in de gaten houden, kan ik je iets te drinken aanbieden misschien? Ik: nee hoor, bedankt, ik heb nog OF oh lekker, biertje graag. 

Waar in dit voorbeeld zou ik mijn eventuele partner ter sprake moeten brengen?

Kersje schreef op 19-03-2023 om 18:10:

[..]

Jaha, maar dan komen we bij de kern van de vraag van TO en dus het punt, waarom is het voor zoveel vrouwen nodig hun vriend/partner te benoemen tijdens een ‘normaal’ gesprek?

Hetzij omdat het inhoudelijk voor de hand ligt (als iemand basejumpt en je partner doet dat ook), hetzij voor-het-geval-dat. Bij gewone normale aardige mannen is dat niet nodig, maar dat kun je niet altijd aan hun neus zien. 

Ginevra schreef op 19-03-2023 om 18:15:

[..]

Hetzij omdat het inhoudelijk voor de hand ligt (als iemand basejumpt en je partner doet dat ook), hetzij voor-het-geval-dat. Bij gewone normale aardige mannen is dat niet nodig, maar dat kun je niet altijd aan hun neus zien.

Excuses, ik heb mijn post uitgebreid 😃


waarschijnlijk ligt mijn grens bij ‘voor het geval dat’ wat verder weg.

MRI

MRI

19-03-2023 om 18:20

Kersje schreef op 19-03-2023 om 18:10:

[..]

Jaha, maar dan komen we bij de kern van de vraag van TO en dus het punt, waarom is het voor zoveel vrouwen nodig hun vriend/partner te benoemen tijdens een ‘normaal’ gesprek?

ja dan gaan we inderdaad het draadje overdoen, dus je kan het teruglezen: omdat je veel gezeik kan krijgen als iemand wel geinteresseerd is en je zegt het later in 'het traject'. Dan is even voor veel vrouwen door de conversatie 'heenweven' dat ze al bezet is, een mooie oplossing. 

Dat kan je wantrouwend vinden en dat is het ook maar ik denk dat dat ontstaan is door de ervaringen van die vrouwen in de loop der tijd. 

Ik was toen ik zestien zeventien was ook heel aardig en gaf mannen die contact zochten altijd het voordeel van de twijfel. Dat heb ik zwaar moeten bekopen. Als je dan heel vaak  meemaakt dat het hen toch om meer te doen was en zwaar beledigd zijn op het agressieve af als jij geen interesse had, ga je dan zo'n disclaimer inbouwen. Ja de goeden moeten onder de kwaden lijden, zou je kunnen zeggen. Maar ik vind het lijden van de goeden minder ernstig doordat een meisje zegt dat ze al bezet is dan de agressie die vrouwen veelal op zich af krijgen als ze in een later stadium een man afwijzen. 

MRI

MRI

19-03-2023 om 18:23

Kersje schreef op 19-03-2023 om 18:10:

[..]

Jaha, maar dan komen we bij de kern van de vraag van TO en dus het punt, waarom is het voor zoveel vrouwen nodig hun vriend/partner te benoemen tijdens een ‘normaal’ gesprek?


voorbeeld: ik word aangesproken door een man in de kroeg waar een live-band speelt. “Heb je het ook zo naar je zin, goeie band hè? Ik: jazeker, hele goeie band. Hij: is hier vaker live-muziek? Ik: volgens mij wel, ik dacht elke 3e zondag in de maand ofzo. Hij: oh leuk, ik ga het in de gaten houden, kan ik je iets te drinken aanbieden misschien? Ik: nee hoor, bedankt, ik heb nog OF oh lekker, biertje graag.

Waar in dit voorbeeld zou ik mijn eventuele partner ter sprake moeten brengen?

nee dan zou ik het ook niet doen, maar als het verder gaat na het biertje en nog een, en een aantal vragen waar je woont en zo zou ik het wel fijntjes aangeven. Waarom niet eigenlijk? Om zijn tere zieltje niet te kwetsen? Ik begrijp het probleem niet

Kersje schreef op 19-03-2023 om 18:10:

[..
voorbeeld: ik word aangesproken door een man in de kroeg waar een live-band speelt. “Heb je het ook zo naar je zin, goeie band hè? Ik: jazeker, hele goeie band. Hij: is hier vaker live-muziek? Ik: volgens mij wel, ik dacht elke 3e zondag in de maand ofzo. Hij: oh leuk, ik ga het in de gaten houden, kan ik je iets te drinken aanbieden misschien? Ik: nee hoor, bedankt, ik heb nog OF oh lekker, biertje graag.

Waar in dit voorbeeld zou ik mijn eventuele partner ter sprake moeten brengen?


Je moet niks
Maar zo binnen twee zinnen doe ik dat ook niet, tenzij ik een vent zo creepy vind dat ik dat punt heel snel wil maken (“ja hele goeie band, mijn vriendinnen en mijn man zijn er ook gek op”). Maar dan ga ik uiteraard ook geen biertje met hem drinken. 
Als ik wel met hem in gesprek raak zou ik die partner wat later een keer kunnen noemen. 

Overigens ken ik ook mannen die het doen. Ik ken een man die nogal veel charme had en vaak vrouwen-met-bedoelingen aantrok. Die liet ook altijd snel vallen dat hij een vriendin had, om pijnlijke situaties in de kiem te smoren. 

Ik zou dat biertje al niet eens aannemen om later gedoe te voorkomen. Daar heb ik vast wel eens een leuk contactmoment door misgelopen, maar ik heb er vaker negativiteit door misgelopen, dat weet ik wel zeker! Toen ik jonger was nam ik dat biertje wel eens aan, om er regelmatig snel achter te komen dat het toch iets minder vrijblijvend bedoeld was dan de man in kwestie deed voorkomen.

Mischa83 schreef op 19-03-2023 om 18:41:

Ik zou dat biertje al niet eens aannemen om later gedoe te voorkomen. Daar heb ik vast wel eens een leuk contactmoment door misgelopen, maar ik heb er vaker negativiteit door misgelopen, dat weet ik wel zeker! Toen ik jonger was nam ik dat biertje wel eens aan, om er regelmatig snel achter te komen dat het toch iets minder vrijblijvend bedoeld was dan de man in kwestie deed voorkomen.

Waarmee ik niet wil suggereren dat alle mannen eikels zijn natuurlijk! 

MRI

MRI

19-03-2023 om 18:47

Mischa83 schreef op 19-03-2023 om 18:45:

[..]

Waarmee ik niet wil suggereren dat alle mannen eikels zijn natuurlijk!

nee natuurlijk en dat is volgens mij ook een beetje de misvatting in dit draadje: dat je als je als vrouw een grens aangeeft, door te zeggen dat je al een vriend hebt, je alle mannen eikels vindt. Maar ik denk dat niemand dat vindt. En zelfs de mannen die wat te opdringerig zijn, kunnen ook hele aardige kerels zijn. Maar dan is het juist goed om als vrouw die grens aan te geven, toch?

MRI schreef op 19-03-2023 om 18:47:

[..]

nee natuurlijk en dat is volgens mij ook een beetje de misvatting in dit draadje: dat je als je als vrouw een grens aangeeft, door te zeggen dat je al een vriend hebt, je alle mannen eikels vindt. Maar ik denk dat niemand dat vindt. En zelfs de mannen die wat te opdringerig zijn, kunnen ook hele aardige kerels zijn. Maar dan is het juist goed om als vrouw die grens aan te geven, toch?

Zeker! 

ik ben sinds 7 jaar weduwe. Mijn man  was de liefde van mijn leven en ik heb geen behoefte aan een andere man. Ik krijg zo veel aandacht van mannen die ik allemaal teleur moet stellen.

Mischa83 schreef op 19-03-2023 om 18:41:

Ik zou dat biertje al niet eens aannemen om later gedoe te voorkomen. Daar heb ik vast wel eens een leuk contactmoment door misgelopen,

Maar dit is exact het punt wat ik bedoel te maken, namelijk dat het allemaal niet zo zwart/wit is, maar ook een heel groot grijs gebied 😉


En dan bagatelliseer ik ook zeker niet de slechte situaties/uitkomsten, want ook ik heb deze ervaring(en) helaas (welke vrouw niet?), maar er zit ook een heel grijs gebied tussen naïviteit en realisme en juist dát mis ik op de dag van vandaag zo. Dus nee, niet het simpele “je kunt al niets meer zeggen”, maar enige nuance is wel verdwenen helaas en dat vind ik best jammer ja.

Mischa83 schreef op 19-03-2023 om 18:45:

[..]

Waarmee ik niet wil suggereren dat alle mannen eikels zijn natuurlijk!

Zo lees ik het ook niet hoor 😉

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.