Relaties Relaties

Relaties

Vriendschap verbreken met een appje

Niet aan jezelf twijfelen Atalanta! 

Deze vrouw lijkt op sociaal gebied wat uitdagingen te hebben. Je had dat misschien al kunnen weten door die spirituele spam.

Want kom op zeg, als iemand jouw passie niet deelt, ga je daar toch niet steeds berichtjes over sturen?! 

Ze begreep blijkbaar ook niet hoe ze gewoon kon vertellen wat haar dwars zat in jullie vriendschap. Logisch dat jij zo verrast bent. Ze bleef net doen of ze het nog leuk vond tot ze het zó zat was dat ze je verraste met een afsluitend appje vol verwijten.

Balen hoor. En jammer. Als je weet dat een bekende sommige dingen niet snapt, of er moeite mee heeft, kan je daar rekening mee houden.

ik (en mijn kinderen, broer, zussen, hun kinderen) heb zelf vrij recent hiermee te maken gehad. Onbereikbaar familielid dat ineens uit het niets een kaartje stuurt dat die is verhuisd, niet zegt waarheen, en geen contact wenst. 
Misschien is het voor mij anders omdat ik al jaren geen contact had. Maar ik raad je aan om dit echt naast je neer te leggen. 

Jillz schreef op 13-05-2025 om 14:07:

Als ik je laatste berichtje zo lees vraag ik me af waar de pijn nu echt zit. Is dat bij het verbroken contact met deze vrouw, die eigenlijk al niet echt aanvoelde als vriendin? Of is het vooral dat het je opnieuw bewust maakt van het gemis van een vriendin. En dat het je eigen onzekerheid triggert.

Eens! Benieuwd naar haar antwoord.

Atalanta

Atalanta

13-05-2025 om 19:16 Topicstarter

Jillz schreef op 13-05-2025 om 14:07:

Als ik je laatste berichtje zo lees vraag ik me af waar de pijn nu echt zit. Is dat bij het verbroken contact met deze vrouw, die eigenlijk al niet echt aanvoelde als vriendin? Of is het vooral dat het je opnieuw bewust maakt van het gemis van een vriendin. En dat het je eigen onzekerheid triggert.

Ik denk dat dit heel erg klopt.

En ja wat Letterkoekje zegt; ze geeft me niet echt een kans om me mijn verhaal te vertellen en eventueel mijn excuses aan te bieden, wat ik echt superfrustrerend vind. En laf.

De redenen die ze geeft zijn zo vaag dat het echt alles kan zijn.  
Ze lijkt boos dat ze al een poos niks had gehoord, maar weet ook niet of dat nou zo is. Ze verklaart niks (met best nog veel tekst…).

Atalanta

Atalanta

13-05-2025 om 19:20 Topicstarter

yette schreef op 13-05-2025 om 16:55:

Niet aan jezelf twijfelen Atalanta!

Deze vrouw lijkt op sociaal gebied wat uitdagingen te hebben. Je had dat misschien al kunnen weten door die spirituele spam.

Want kom op zeg, als iemand jouw passie niet deelt, ga je daar toch niet steeds berichtjes over sturen?!

Ze begreep blijkbaar ook niet hoe ze gewoon kon vertellen wat haar dwars zat in jullie vriendschap. Logisch dat jij zo verrast bent. Ze bleef net doen of ze het nog leuk vond tot ze het zó zat was dat ze je verraste met een afsluitend appje vol verwijten.

Balen hoor. En jammer. Als je weet dat een bekende sommige dingen niet snapt, of er moeite mee heeft, kan je daar rekening mee houden.

Spirituele spam. Oe dat allitereert lekker! 
Ik kon het wel naast me neer leggen ik ging er gewoon niet op in. Zou kunnen dat ze daar van baalde. Maar daar kom ik nu niet meer achter.

Wel fijn om het hier even te delen trouwens. Helpt zeker! Dank!

wat een raar gedrag van die vriendin. 
Ik zou gekwetst zijn maar me bezig gaan houden met andere dingen. De vriendschap was al niet erg close dus wrs zou die anders toch vanzelf uitdoven. 

Beetje herkenbaar verhaal. Ik had iemand die het zelfs andersom deed. Eerst blokkeren op Facebook en na vragen pas via WhatsApp aangeven een stap terug te doen. Wat dat precies inhield hoorde ik pas 2 maanden later. Ik zou teveel claimen en energie kosten. Heel raar, omdat hier nooit eerder iets over was gezegd. Dit ging via de mail want inmiddels was ik overal geblokkeerd. 
Ik heb er heel lang last van gehad. Het doet echt iets met je vertrouwen in andere mensen. 
Sterkte voor je, TO! Het kost tijd maar het slijt wel. 

Niet alles gelezen maar heb ook ooit een "vriendin" gehad,die de vriendschap per app opzegde.
En toen ik daar boos om werd ,mij blokkeerde. Voelde me ook gefrustreerd hierdoor!
Maar dacht ook ;zo ga je niet een vriendschap beëindigen...
( En ja we hadden elkaars huisadres gezien😃)
Achteraf denk ik deze actie zei alles over haar, en niks over mij.Ze verwachtte onevenredig veel van een vriendschap, en gaf weinig terug. 

Atalanta

Atalanta

20-05-2025 om 19:47 Topicstarter

Het verhaal heeft nog een staartje. 
Ik heb even op haar facebook gekeken. Ik kwam daar nooit meer, maar op een of andere manier ben ik toch gaan spieken. Het voelde wel een beetje stiekem, maarja facebook is openbaar dus wat je daar op zet kan de hele wereld lezen. 
Ze is een persoon die mensen die met hun genderidentiteit worstelen veracht. Heeft regelmatig anti-woke berichten gepost. Ook best rascistische posts. En veel ook.  
De laatste keer dat we elkaar zagen heb ik verteld dat mijn kind op een wachtlijst staat voor een gender kliniek. En daar reageerde ze al een beetje vreemd op. Maar we hebben het er verder niet zo erg over gehad.

Blij dat ik dan van haar af ben. Maar wat enorm laf om dan op die manier het contact te verbreken. 
En pijnlijk toch ook wel.

En wat ontzettend stom dat ik dat nooit heb gemerkt. 

Jee. Wat naar. Bij nader inzien dus niet iemand waar je iets aan hebt. Maar het blijft verdrietig om een vriendschap te verliezen

Ken je ons topic trouwens al? Misschien vind je het fijn om ervaringen te delen met andere ouders van kinderen in transitie.  https://www.viafora.nl/forum/algemeen-ouderschap/ouders-van-lgbtqi-kinderen-verzamelen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.