Relaties Relaties

Relaties

Visite en vis blijven drie dagen fris

Heel ander ritme, waardoor samen dingen ondernemen best een uitdaging is.

Schoonzus die moppert als dingen niet volgens haar standaarden geregeld zijn. Maar ook moppert dat ze ook altijd alles zelf moet doen (hoe zou dat nou komen…).

Het eerder genoemde geen knopen doorhakken… Vreselijk!

Kamerverdeling is helemaal erg. Tig mensen die alleen moeten slapen ivm snurken e.d. Een vader en volwassen zoon kunnen blijkbaar ook niet samen. Wij eindigen inderdaad ook standaard in een kamer zonder eigen badkamer. In de ‘kindervleugel’, “want die zijn ‘‘s ochtends zo vroeg wakker” (dan ken je ons kind nog niet…).

Een weekendje overleven we wel. Bij schoonfamilie regel ik vooraf in principe niks. Ter plekke steek ik zeker wel op tijd mn handen uit de mouwen. Bij mijn familie trek ik optijd een grens, want om onbekende reden wordt er veel op mijn bordje gelegd.

Waar ik me met de vrienden aan erger is dat wanneer we afspreken dat we iets gaan doen het altijd tijden duurt voor we vertrekken. Dan moet die weer eten, douchen, roken, poepen, andere schoenen aan etc etc. Ik ben dan altijd al lang klaar.

Wij doen niet aan familieweekends. Een dag is mooi. 

Maar er zijn families waar men het vréselijk vindt als je geen lol ziet in zo'n activiteit. Zoals we hier al zien. Soms krijg je er met een schoonfamilie gratis vrijetijdsbesteding bij  

Moosey schreef op 25-05-2026 om 21:49:

Oh ja tegenwoordig zitten we in een ideale groepsaccomodatie, werk een grote gezamenlijk ruimte om te eten en stiekeme te doen enzo en allemaal vierpersoons huisjes om in te slapen. Perfect.

Dit klinkt ideaal! Mocht je deze willen delen dan graag... Misschien dat het dan in de toekomst toch weer een optie kan worden 😅

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.