Relaties Relaties

Relaties

Trouwen 2021/2022


Trouwjurk….pffff. Ik weet ook wat ik wil maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Eerst maar ergens een afspraak maken. Locatie wordt een dingetje in 2022. Bij 1 locatie kreeg ik al te horen dat ze vol zaten tot oktober 2022. Andere super leuke locatie mag waarschijnlijk geen muziek s’avonds ivm geluidsrestricties. Maar ik laat me niet gek maken🤪

dank voor de felicitaties! Wanneer we gaan trouwen, daar heb ik nog geen idee van. Ik zat zelf aan 2021 te denken en mijn vriend geloof ik aan 2022. We kijken wel even. Hangt ook af van wanneer we een huis gaan kopen. Vind het zelf nogal heftig om en te trouwen en te verhuizen (en evt. klussen). Daarnaast start ik ook mijn eigen onderneming binnenkort. 
Wel willen we denk ik een beetje aan het water trouwen. Ben er om heel eerlijk te zijn al een aantal jaren in m’n hoofd mee bezig dus heb al genoeg online bekeken. Hopelijk gaan er veel open trouwlocatie routes door in de herfst, dat we overal de sfeer een beetje kunnen proeven. 

Dierenvriend97

Dierenvriend97

22-07-2021 om 15:08 Topicstarter

Pavlova schreef op 21-07-2021 om 17:13:

Trouwjurk….pffff. Ik weet ook wat ik wil maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Eerst maar ergens een afspraak maken. Locatie wordt een dingetje in 2022. Bij 1 locatie kreeg ik al te horen dat ze vol zaten tot oktober 2022. Andere super leuke locatie mag waarschijnlijk geen muziek s’avonds ivm geluidsrestricties. Maar ik laat me niet gek maken🤪

Het hangt er ook vanaf of je persee in het weekend of vrijdag wil trouwen of dat je dag niet uitmaakt.

Bij de locatie waar wij vorige week geweest zijn zaten ze voor de weekenden ook tot september 2022 al vol maar wij hebben nu een dinsdag in mei als optie staan.


Trouwjurken, zucht, ik vind het heerlijk om op internet al die prachtige jurken te bekijken. Kan niet wachten tot ik er een ga uitzoeken! 😍 

trouwen door de weeks vind ik niet echt een optie. De gasten komen vanuit heel Nederland en werken bijna allemaal. Ik vind niet dat ik kan verwachten dat ze dan maar een dag vrij nemen. Dus weekend it is. We hebben ook geen haast. Als zomer 2022 niet lukt dan voorjaar of zomer 2023.

Dierenvriend97 schreef op 22-07-2021 om 15:08:

[..]

Het hangt er ook vanaf of je persee in het weekend of vrijdag wil trouwen of dat je dag niet uitmaakt.

Bij de locatie waar wij vorige week geweest zijn zaten ze voor de weekenden ook tot september 2022 al vol maar wij hebben nu een dinsdag in mei als optie staan.


Trouwjurken, zucht, ik vind het heerlijk om op internet al die prachtige jurken te bekijken. Kan niet wachten tot ik er een ga uitzoeken! 😍

Jeetje dat beloofd wat! Heb je dan echt populaire trouwlocaties bezocht of ook wat accomodaties die wel trouwen aanbieden, maar hun business niet alleen maar om het trouwen draait?


Wij hebben de afgelopen dagen samen 6 locaties geselecteerd die we willen bezoeken, waarvan allemaal ‘gewone’ restaurants, die ook trouwen aanbieden. Hopelijk scheelt dat iets in de beschikbaarheid. Ik ga na onze vakanties afspraken maken. Wat is jullie ervaring, sturen locaties vooraf een brochure op zodat je alvast een indicatie hebt van de kosten of wordt dit na een gesprek en rondleiding pas meegegeven? 

Yoehoe schreef op 24-07-2021 om 11:13:

[..]

Jeetje dat beloofd wat! Heb je dan echt populaire trouwlocaties bezocht of ook wat accomodaties die wel trouwen aanbieden, maar hun business niet alleen maar om het trouwen draait?


Wij hebben de afgelopen dagen samen 6 locaties geselecteerd die we willen bezoeken, waarvan allemaal ‘gewone’ restaurants, die ook trouwen aanbieden. Hopelijk scheelt dat iets in de beschikbaarheid. Ik ga na onze vakanties afspraken maken. Wat is jullie ervaring, sturen locaties vooraf een brochure op zodat je alvast een indicatie hebt van de kosten of wordt dit na een gesprek en rondleiding pas meegegeven?

Ik denk dat dit echt aan de regio ligt. Wij hebben bij een aantal locaties in Limburg gepeild naar de mogelijkheden en zij gaven allemaal aan nog ruim plek te hebben in voorjaar/zomer 2022. Naar mijn ervaring sturen ze inderdaad vooraf al een brochure met prijsindicatie, het heeft natuurlijk geen zin om ergens langs te gaan voor een rondleiding als het totaal buiten je budget valt. 

Dierenvriend97

Dierenvriend97

26-07-2021 om 09:30 Topicstarter

Wij zijn gister bij een trouw locatie wezen kijken! 
We zijn echt enthousiast! Het was echt mooi.
Een landgoed met een groot, wit oud huis erop. Aan het water, enorm bos ernaast.

Qua prijs valt ie helaas wel een stuk duurder uit dan de locatie waar we 2 weken geleden zijn geweest (de vorige locatie viel ons qua prijs erg mee). 
We hebben toch een offerte op maat aangevraagd, ik denk dat we een beetje verliefd zijn geworden! 

Dierenvriend97 schreef op 26-07-2021 om 09:30:

Wij zijn gister bij een trouw locatie wezen kijken!
We zijn echt enthousiast! Het was echt mooi.
Een landgoed met een groot, wit oud huis erop. Aan het water, enorm bos ernaast.

Qua prijs valt ie helaas wel een stuk duurder uit dan de locatie waar we 2 weken geleden zijn geweest (de vorige locatie viel ons qua prijs erg mee).
We hebben toch een offerte op maat aangevraagd, ik denk dat we een beetje verliefd zijn geworden!

Super leuk om te horen Dierenvriend! Is het voor jullie nog een optie om de dag wat anders in te richten of minder personen uit te nodigen om de kosten wat te verminderen? Sowieso eerst even afwachten natuurlijk waar ze mee komen. Volgens mij loont het ook om goed te kijken wat erbij zit, sommige locaties hebben qua aankleding al een hoop wat inbegrepen zit. Dat scheelt dan weer in de kosten misschien? 

Wij hebben via the perfect wedding een aanvraag gedaan voor een weddingplanner die kan fungeren als ceremoniemeester op de dag zelf. Er komen dan 5 reacties onze kant op, so far 2 reacties gehad waarvan ik bij 1 heel enthousiast werd. 
Ook 3 reacties van locaties ontvangen, maar allemaal zonder brochure of prijsindicaties… 

Dierenvriend97

Dierenvriend97

27-07-2021 om 08:54 Topicstarter

Je leest heel veel over ceremonie meesters, maar wat doet die nou eigenlijk precies? Zorgen dat de dag een beetje in goede banen loopt? 

Leuk dat jullie zo'n mooie locatie gevonden hebben Dierenvriend! Nu hopen dat de prijs te overzien valt. Wij hadden ook een echte sprookjeslocatie gevonden, maar uiteindelijk was dat qua prijs niet te doen omdat zij een uitkoopsom op de gewenste zaal hadden staan waar wij met ons kleine gastenaantal nooit bij in de buurt waren gekomen. Ook was er een boel gedoe met dingen die na ons bezoek ineens toch duurder waren dan we besproken hadden. Hopelijk loopt het voor jullie beter!

Ik ben ook heel benieuwd naar waar een ceremoniemeester handig voor is, zeker als je een "extern" iemand ervoor inhuurt i.p.v. een familielid vragen om een beetje een oogje in het zeil te houden dat alles goed loopt. Heb vooral het idee dat dit handig is als je een groot gastenaantal hebt met veel activiteiten of locatiewisselingen, maar misschien zie ik dat fout.

Wat betreft de betaalde ceremoniemeester, wij vinden het fijn om geen familielid of een vriend/vriendin te belasten. Zelf ben ik wel ceremoniemeester geweest op een bruiloft van vrienden en ik vond het super leuk om te doen! Tegelijkertijd gaat er wel veel werk in zitten.

Een van de reacties die we hebben gekregen was van een weddingplanner. Wat zij beschrijft, sluit voor ons eigenlijk wel helemaal aan bij onze wensen. Vooral aanspreekpunt zijn voor de gasten en ook wil ik wat advies over een aantal dingen. Bijvoorbeeld wel/geen receptie. 

Ceremoniemeester

o Het fungeren als ceremoniemeester en gastvrouw op de bruiloft

o Doorspreken van jullie huwelijksdag en leveren van ideeën, advies en oplossingen voor de bruiloft

o Aanspreekpunt voor leveranciers, gasten en bruidspaar

o Het aankleden van de trouwlocatie

o Eén week voor trouwdatum doorspreken van de bruiloft met bruidspaar en trouwlocatie



Mok

Mok

31-07-2021 om 13:11

Yesss, nog maar een paar nachtjes slapen We hebben er zin in. Het wordt heel anders dan een traditionele bruiloft, gewoon een fijn feestje voor wie ons dierbaar is. Weinig poespas en snel aan de drankjes met hapjes, haha. 

Vandaag eerste trouwlocatie bekeken. Denk dat we al om zijn. Paste precies bij ons. Lekker cassual en alles onder 1 dak. Bourgondisch eten enz. Ben zeer benieuwd naar de offerte.

Dierenvriend97

Dierenvriend97

02-08-2021 om 10:43 Topicstarter

Mok schreef op 31-07-2021 om 13:11:

Yesss, nog maar een paar nachtjes slapen We hebben er zin in. Het wordt heel anders dan een traditionele bruiloft, gewoon een fijn feestje voor wie ons dierbaar is. Weinig poespas en snel aan de drankjes met hapjes, haha.

Alvast een hele mooie en fijne dag geweest Mok! 

Mok

Mok

02-08-2021 om 13:41

Dank je wel!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.