Relaties
Damoontje
09-08-2021 om 22:41
Tinder voor dummies
Ik heb altijd gezegd dat Tinder niets voor mij is, maar hoor toch hier en daar een succesverhaal. Dus vandaag toch maar iets geprobeerd.
Ik heb wat normale 'kiekjes' geupload, geen sexy gedoe zeg maar. Het is niet de bedoeling te gaan betalen.
Maar ik snap het niet helemaal. Ik heb eerder (lang geleden) van iemand begrepen dat de mannen eerst swipen en dat je als vrouw alleen mannen ziet die jou naar rechts geswiped hebben. (Maar nooit geprobeerd dus wellicht verkeerd begrepen).
Ik heb een paar matches gehad, geen leuke mannen, haha. Type vreemdganger en een Amerikaan die hier zou komen voor vakantie en kennelijk vermaak zoekt. Dat terzijde.
Wat ik niet helemaal begrijp: Er staat 'berichten': Pietje Puck vindt jou leuk, onlangs actief, match nu. En dan is Pietje Puck geblurred. Groen dingetje erbij dat hij online is, maar ik kan er niet op klikken.
Ik kan er wel op klikken maar krijg dan te zien: koop Tinder Gold.
Verder staat bovenaan 'nieuwe matches'. 99+ likes. En als ik daar op klik krijg ik weer 'koop Tinder Gold'.
Wanneer ben je nou precies een match? Want allemaal dingen waar ik op klik krijg ik geblurrede dingen met 'koop Tinder Gold'. Terwijl volgens mij de mensen die ik ken die Tinderen, er niet voor betalen. Het is ook niet een paar euro per maand ofzo, je bent meteen 33 euro kwijt.
Wie o wie is ervaren hiermee en legt het me uit?
Koekie1980
26-09-2022 om 21:07
Damoontje schreef op 26-09-2022 om 20:48:
Hi Koekie, volgens mij is dat sowieso heel lastig. Je gaat er vanuit dat iemand eerlijk is.. Bij mij goldt dat ik na één leugen (van de man met wie ik toen om ging) eigenlijk over veel andere dingen ook ging twijfelen.
Hij had één keer echt aantoonbaar gelogen over waar hij was. Maar toen dacht ik: Waar was hij al die andere keren?
Ik denk vooral veel tijd nemen. Niet te snel intiem worden.
En het lijkt helaas of veel mannen wel hier en daar een leugentje vertellen. Niet altijd heel zwaar maar dat ze verzwijgen dat ze nog een biertje hebben gedaan ergens, zulke dingen.
Degene met wie ik nu chat, die vertrouw ik wel. Hij vertelde iets over zijn werk en ik vroeg er iets over en hij zei dat hij geheimhouding heeft op een aantal vlakken. Ik kan niet zo goed uitleggen maar merkte dat hij heel goed weet wat integriteit is. Hij heeft weinig te verbergen naar mijn idee.
Kan me voorstellen als iemand langere tijd je partner is en hij is niet eerlijk, dat dat heel zwaar is.
Dank voor je berichtje Damoontje. Mijn ex partner begon al een relatie met "gewoon n vriendin" voor we uit elkaar waren na 7 jaar.
Ben nu al een date of 10-12 met dezelfde leukerd aan t afspreken. Hij heeft inderdaad ook zaken op zn werk waar ie niks over mag zeggen en dat doet hij ook echt niet, ook als ik er als grapje naar vraag.
Daarnaast heeft hij niet veel vrienden, weinig contact met ouders en toevallig wel "gewone vriendinnen" . Ik zag afgelopen week dat hij met een dame even wharsappte, wat natuurlijk niks hoeft voor te stellen. Een dag later liet hij iets zien in zn Whatsapp en klikte terug naar t overzicht waar die conversatie tussen stond. Je ziet dan t laatste zinnetje in beeld, of hij of zij dat nu gestuurd heeft, het was een hartje.
En dan gaan mn gedachten weer los en vergeet ik alle dingen waarin je wel heel attent en vol aandacht naar mij is geweest. Lastig he! Durf hem ook niet te confronteren met mijn zorgen want het zijn natuurlijk mij gedachten die ik op orde moet krijgen. Hij zou bijv zijn gehele gesprek met haar kunnen tonen als bewijs maar dan komen er vast nieuwe momenten die een trigger kunnen zijn voor me. Lastig dus!
Damoontje
26-09-2022 om 22:29
Wat ontzettend heftig na 7 jaar. Ik snap dat dan je vertrouwen weg is.
Hmz ik zou eigenlijk ook niet amused zijn als er hartjes over en weer gaan. Aan de andere kant kun je zo weinig afleiden uit Whatsapp.
Ziet hij die dames dan ook IRL en kent hij ze bijv van de sportclub of zijn het meer online contacten?
Maarja ik heb zelf ook wel vrienden die een beetje ongedefinieerd zijn. Vandaag weer even contact met een hobby-vriend die ik destijds wel leuk vond maar niks gebeurd. Maar welke categorie is dat dan... Gaat er denk ik vooral om dat je op een gegeven moment 100% voor iemand kiest en dan uit respect voor diegene geen hartjes stuurt naar andere vrouwen of evt die contacten ook laat zitten verder.
Koekie1980
27-09-2022 om 09:19
klopt, een whatsapp berichtje stelt niks voor. Hij spreekt oa ex collega's en huidige collega's bijvoorbeeld. En een hartje kan hij natuurlijk ook sturen als zij bijv iets heel heftigs heeft meegemaakt en hij sterkte wenst, ik noem maar wat. Het gaat om de intentie erachter.
Dus tja, dat daten is best een mindfuck. Gezelligheid is makkelijk maar op een gegeven moment wil je weten dat t echt een fatsoenlijke vent is en dat t goed zit. Geen cheater is.. je krijgt er helaas geen certificaat bij haha... Andersom hij ook niet, hij moet mij natuurlijk ook vertrouwen.
Die hobby vriend, daar mag je natuurlijk ook gewoon mee afspreken want dat stelt niks voor. Uit respect geen hartjes sturen als je echt n relatie hebt is een goeie. Dat moet je natuurlijk niet willen dwingen, dat moet de ander uit zichzelf niet meer doen. Net zoals bijv op social media iets durven posten van ons samen, naar buiten laten weten dat ie bezet is - niet nu hoor, dat is nog te vroeg. Maar tzt mag dat ook wel.
Damoontje
27-09-2022 om 11:46
Door ons gesprek ging ik nadenken. Want ik heb nog één Tindercontact waar ik ook daadwerkelijk me gedatet heb (en intiem en meerdere maanden). Ik vond het persoonlijk zware maanden, Corona, familieomstandigheden dus het is fijn dat hij er toen was. Maanden niet gesproken en sinds kort weer af en toe kletsen maar van zijn kant uit ook wat dubbelzinnig.
Vanmorgen appte hij bizar vroeg en ik heb gezegd dat ik zie dat hij weer wat vaker appt maar dat ik hoop dat hij er geen verwachtingen bij heeft.
De hobbyvriend (hoera) ook gesproken. Hij had een uitnodiging gestuurd voor iets van hobby en het gesprek ging over hobby. Daar zijn ook nooit kusjes uitgewisseld, het was alleen wel zo dat we veeeeeeeeel contact hadden. Maar hobby was ook druk. Het is een gentleman, als een vrouw een relatie heeft gaat hij ook zeker niet daarin lopen klooien. t is wel een man waar de vrouwen voor vallen zegmaar, maar hij gaat daar niet op in.
Het is allemaal wat vaag geworden he. Ik merk dat een vriendin van mij ook helemaal geen mannelijke vrienden heeft. Altijd 'meisjesdingen' gedaan en een studie met vrouwen. Zij heeft haar man en dat is het. Ze gaan om met andere stellen (ook geen losse mensen haha) en dan denk ik dat de mannen met elkaar communiceren en de vrouwen met de vrouwen. Als er geappt moet worden. Zij zijn daar allemaal vrij traditioneel in. Hier loopt het allemaal wat meer door elkaar omdat ik altijd ook mannelijke vrienden heb gehad en soms na een feestje bleef je ook aan elkaar plakken. Maar dan is het ook niet zo dat ik nu elke keer denk 'oh kareltje daar heb ik nog mee gezoend'.
T gaat er denk ik om dat als je voor elkaar kiest, je de losse eindjes achterlaat. Unfinished business of hoe ze dat allemaal noemen.
Damoontje
30-09-2022 om 08:20
Koekie, ben je er al wat beter uit voor jezelf? Hopelijk niet meer hartjes tegen gekomen.
Mijn rugby-man (hij had nog geen naam geloof ik) stelde voor om morgen te daten. Dus degene met wie ik nu 1,5 contact heb. Het lijkt me heel leuk maar we zijn beiden niet helemaal fit. Geen Corona. Dus we kijken morgenochtend even hoe het gaat en dan gaan we kijken hoe laat en wat.
Zo met chat en telefoon zit het heel goed. Ik heb deze week wat losse eindjes afgesloten. Die vakantieganger die nooit meer terug gekomen is heb ik vorige week al laten weten dat ie niet meer hoeft te appen (en zeker niet dat ie g*il is) Een andere oud-scharrel ook laten weten dat het contact 100% klaar is. Ik heb dat nodig, dat er niet allemaal verschillende dingen lopen.
Rugby-man heeft niemand, al heel lang niet. Dat is fijn om te weten.
Dus hopelijk een keer een succesverhaal binnenkort!
Damoontje
30-09-2022 om 14:09
Hij moet nog heel veel werken dit weekend.
(en dan volgt er meestal: dus ik kan niet)
Hij is nog herstellende van een operatie.
(en dan volgt er meestal dat het misschien toch geen goed idee is)
Nee hij werkt vandaag hard want dan heeft hij morgen tijd. En als hij nog pijn heeft doen we de date wat korter want hij wil me zien.
Ik geloof dat de date morgen gewoon doorgaat zonder gekke smoezen.
Evaluna
30-09-2022 om 21:29
Een beetje chaotisch, maar het klinkt ook wel heel leuk Damoontje. Hoop dat hij in het echt ook de aantrekkingskracht heeft en dat die aantrekkingskracht er is tussen jullie. Dat hij dichtbij woont is dan al mooi meegenomen.
Verder herken ik wel de emotionele en psychische worstelingen. Ik vind het nogal wat hoor, daten op latere leeftijd. Je komt jezelf zo tegen
Vooral een stukje verlatingsangst bij mij, wat gelukkig steeds beter gaat en ik voel me de laatste tijd ook gewoon rustig als hij er niet is, omdat hij geen tijd heeft. Hoewel ik het dan wel jammer vind. Las laatst een topic over hoevaak lat relaties met kinderen elkaar zien, dat is soms echt niet veel en relativeerde ook wel voor mij.
Verder heeft hij nog wat losse eindjes af te werken. Heel begrijpelijk, maar toch wel belangrijk voor mij. Liep er al een poosje mee en vanmiddag heb ik het ter sprake gebracht dat het voor mij wel belangrijk is als hij daar wat mee gaat doen. Ik vind dat soort dingen heel spannend, heb weinig succes ervaringen op dit gebied zeg maar (lang leve de narcist). Zo fijn dat het met hem wel te bespreken is, voel me zo opgelucht en trots en blij. Daarna toen hij weg was wel een stress piek, stel ik push hem teveel en hij haakt af (hallo verlatingsangst
) een lief appje maakte dat ook weer goed.
Spannend hoor, een relatie aangaan, maar ook heel waardevol.
Damoontje
30-09-2022 om 22:48
Wat goed dat je dat gezegd hebt, van de losse eindjes. Door het gesprek met jou dacht ik daar ook aan, om dingen echt af te sluiten. Ook niet meer van die losse gesprekken van 'hey hoe was je weekend' me je oude Tinderdates want wat moet je er nog mee. En aan de andere kant, als die mensen niet weten dat hij vriendin heeft dan kunnen ze dat ook niet ruiken.
Rugby-man is erg enthousiast en heeft zijn omgeving al verteld over mij en een foto laten zien. Dat had dan weer niet gehoeven eigenlijk. Niet nu al.
Mijn enthousiasme werd iets getemperd juist door zijn enthousiasme.... maar juist dan is het goed om elkaar maar te ontmoeten want dan weet je hoe je het moet opvatten.
Damoontje
01-10-2022 om 17:45
HIj is ziek maar wil me wel even zien. (Geen Corona). Iig elkaar zien want als het niks is hoeven we er ook geen tijd meer in te steken.
Ik zal er maar niet zoveel van verwachten voor deze avond. Het wordt een kopje thee bij hem thuis en misschien blijft het daarbij maar dan kunnen we kijken of een vervolg er in zit.
Heb hem iig wel een aantal keer aan de telefoon gehad dus ik weet wel hoe zijn normale energie is. Hij heeft nu last van iets wat hij wel vaker heeft en hij heeft nu een paar slechte dagen, iets lichamelijks.
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik nu kan verwachten. Ken dit ziektebeeld niet. Hij woont niet ver weg, anders zou ik nu niet gaan denk ik, als ik drie uur in de trein moest zitten. Maar het is hier in de wijk, das wel zo makkelijk.
We hebben wel dezelfde humor. Grapjes gemaakt over dat je dan op de bank zit, dat je bijna gaat zoenen en dat dan die Vakantieman van mij weer belt. Net als het liedje van Suzanne. Maarja nu als we op de bank zitten valt ie misschien flauw dus we gaan het zien.
Ik heb echt geen idee over deze avond
Evaluna
02-10-2022 om 16:06
Hoe was het Damoontje???
Ik erger me een beetje aan mezelf. Zie vriend niet zoveel als ik zou willen. Nu is hij ook wel druk en heeft zijn verplichtingen, maar toch.
Meestal ben ik het die de plannen maak en is hij meer van de korte termijn, zo van zal ik even langs komen. De wil is er dus wel bij hem, maar ik kan zo onrustig worden als ik niet precies weet wanneer, maar wil ook niet pushen.En dan nog een stukje verlatingsangst waar ik me bewust van ben en mee probeer te leven en te relativeren. Ongesteld worden helpt daar ook niet bij
Ingewikkeld weer, hij is soms gewoon niet zo duidelijk en uitgesproken. Terwijl het echt wel goed zit, dat basisvertrouwen is er wel, maar kan mezelf toch gek maken blijkbaar.
Damoontje
02-10-2022 om 22:11
Hm dit was best leuk.
Toen we elkaar zagen had hij net slecht nieuws gehad en hij was beetje van slag. Toen voelde ik nog helemaal geen connectie.
Maar later was dat beetje gezakt en had hij ook meer ruimte om te luisteren. Toen werd het wel heel fijn.
Hij werd ook wel wat rustiger want aan de telefoon was hij zooooo druk, een soort overenthousiasme.
Nou heel veel gepraat dus. Het moet nog even landen. In ieder geval een positieve Tinderdate en deze zal echt niet zomaar van de aardbodem verdwijnen.
Koekie1980
03-10-2022 om 14:42
Damoontje schreef op 30-09-2022 om 08:20:
Koekie, ben je er al wat beter uit voor jezelf? Hopelijk niet meer hartjes tegen gekomen.
_------------Ja, we hebben nog afgesproken maar heb geen hartjes gezien 😜 de telefoon piepte wel eens maar hij keek er niet naar om... Of hij wilde misschien geen "verboden meldingen" checken met kan dat ik ze ook kon lezen.
Verder is t een lieve en sociale vent maar kan ik niet zeggen of ik hem in mij toekomst zie. Wellicht een combi van hem nog niet goed genoeg kennen - ik ben ook niet verliefd - of toch een tikkeltje bindingsangst. Of die bindingsangst en verliefdheid wordt vanzelf beter als ik de juiste ontmoet. Voor nu vind ik t prima, we genieten van elkaars gezelschap en hoef eigenlijk ook nog niet op de serieuze tour...
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.