Relaties
Damoontje
09-08-2021 om 22:41
Tinder voor dummies
Ik heb altijd gezegd dat Tinder niets voor mij is, maar hoor toch hier en daar een succesverhaal. Dus vandaag toch maar iets geprobeerd.
Ik heb wat normale 'kiekjes' geupload, geen sexy gedoe zeg maar. Het is niet de bedoeling te gaan betalen.
Maar ik snap het niet helemaal. Ik heb eerder (lang geleden) van iemand begrepen dat de mannen eerst swipen en dat je als vrouw alleen mannen ziet die jou naar rechts geswiped hebben. (Maar nooit geprobeerd dus wellicht verkeerd begrepen).
Ik heb een paar matches gehad, geen leuke mannen, haha. Type vreemdganger en een Amerikaan die hier zou komen voor vakantie en kennelijk vermaak zoekt. Dat terzijde.
Wat ik niet helemaal begrijp: Er staat 'berichten': Pietje Puck vindt jou leuk, onlangs actief, match nu. En dan is Pietje Puck geblurred. Groen dingetje erbij dat hij online is, maar ik kan er niet op klikken.
Ik kan er wel op klikken maar krijg dan te zien: koop Tinder Gold.
Verder staat bovenaan 'nieuwe matches'. 99+ likes. En als ik daar op klik krijg ik weer 'koop Tinder Gold'.
Wanneer ben je nou precies een match? Want allemaal dingen waar ik op klik krijg ik geblurrede dingen met 'koop Tinder Gold'. Terwijl volgens mij de mensen die ik ken die Tinderen, er niet voor betalen. Het is ook niet een paar euro per maand ofzo, je bent meteen 33 euro kwijt.
Wie o wie is ervaren hiermee en legt het me uit?
Mamali
23-09-2022 om 14:53
Dat is lief, dank je..
Heel misschien gaan we morgen afspreken maar is nog niet zeker..
Ja vind ik ook heel raar, zeg gewoon als de interesse weg is..
Leest hij zijn appjes wel of kan je dat niet zien?
Hopelijk ga je ook snel daten met de nieuwe meneer, zou leuk zijn als het ook eens blijvend op jouw pad kwam..
Damoontje
23-09-2022 om 16:47
De Vakantieman heeft geen blauwe vinkjes (had hij al niet) maar je ziet wel af en toe dat hij online is.
Het was gewoon best een normale aardige kerel en hij zei ook dat hij netjes zou zeggen als iets niet zou werken etc. Achteraf weet ik natuurlijk niet wat waar was en wat niet. Hij zei dat hij net op Tinder zat en toen wij eenmaal aan de praat raakten, hij alleen nog met mij contact had. En hij zat eigenlijk altijd heel weinig op zijn telefoon maar als wij appten kon dat zo een hele avond duren.
Hij was heel druk met werk in augustus maar dat hebben wel meer mensen als ze geen kinderen hebben, dat ze de vakanties van anderen moeten opvangen met meer werken.
Als hij het niks vond had hij dat meteen kunnen zeggen in plaats van 'we hebben na de vakantie weer contact' en dan niks laten horen. Vreemde vogel.
Met de nieuwe meneer kan ik uren chatten/bellen, het is alleen afwachten of er ook chemie is zegmaar. Hij zit enorm 'in zijn hoofd' en heeft overal verstand van maar ik hoop echt dat er ook een bepaalde passie is.
Ben vandaag ff heel moe van een hectische week maar misschien dat we een dezer dagen spontaan even wat afspreken. Hij had ook een boek te leen dat ik wil lezen dus wellicht vraag ik gewoon of ik dat zal komen halen. Het is niet zo ingewikkeld deze keer, geloof ik.
Als je gaat afspreken veel plezier iig!
Damoontje
23-09-2022 om 20:43
Buurman-meneer praat veeeeeeeeeeeeel. Hij belde weer. Hij praat echt heel veel.
Ik moet er ook gewoon even van bijkomen. Een vriend belde ook vandaag en een vriendin had het even moeilijk en mijn hoofd zit gewoon even helemaal vol. Ik bedoel het is gezellig maar je komt er ook bijna niet tussen om het gesprek af te sluiten.
We gaan volgende week wel afspreken gewoon even in de buurt. Het is wel écht heel erg 'buurman' want hij heeft ook op dezelfde school gezeten blijkt nu.
Er zijn mannen die nooit meer wat laten horen en dit is een beetje het andere uiterste, haha. Misschien ook een beetje de zenuwen/spanning bij hem.
Mamali
24-09-2022 om 08:39
Nou ja hij doet iig moeite voor je.
Bij mij is het alweer klaar helaas, hij heeft op een bepaald gebied andere interesses zeg maar😉
Hij wilde eerlijk tegen me zijn voordat we gingen afspreken alleen maar fijn..
Wel jammer want de klik was er zeker..
Damoontje
24-09-2022 om 13:03
Ach wat jammer... je bedoelt dat hij niet iets serieus zocht? Wel fijn dat hij het zegt hoor.
Ik heb die van mij gevraagd of hij alsjeblieft kan stoppen met bellen en appen en foto's sturen en muziekjes. Ik word er helemaal overspannen van.
Aan de telefoon ook gisteren, hij stopt gewoon niet met praten. Meestal in een gesprek valt er af en toe een pauze en op een gegeven moment rond je het gesprek af. Wanneer hij ademhaalt.. ik weet het niet.
Ik heb gevraagd of hij alsjeblieft naar Italië wil vertrekken en nooit meer terug komen.
Nee dat is niet aardig. Maar ik heb wel gezegd dat ik niet hele dagen kan appen. Dat ik gewoon dingen moet doen en dat ik ook gewoon moe word van zo'n stoom informatie. Ik zal wel merken of ik over een kwartier weer een verhaal ontvang of dat hij echt een dagje stil kan zijn.
Ik liep gisteren al een beetje over en toen had een vriendin iets met haar gezondheid en ook best overstuur etc maar nu ben ik even klaar met naar mensen te luisteren. Pootjes omhoog en misschien is er nog een leuke serie.
Mamali
24-09-2022 om 13:39
Nee dat is het niet.. ik stuur je even privé bericht zet het liever niet online vanwege herkenbaarheid..
Ja als het je teveel wordt dan moet je het aangeven idd..
Hoe reageerde hij erop?
Damoontje
24-09-2022 om 13:58
Hij begreep het. Ik was zelf begonnen volgens mij vanmorgen. Maar ik moest weg, voor iets van vrijwilligerswerk en moest daar ook even met mijn hoofd bij zijn vanmorgen. Hij was gewoon thuis, weekend, dus andere vibe.
Op een gegeven moment was ik nog even naar de winkel en toen was ik mijn sleutel kwijt, raakte echt beetje in paniek.
En bij mij is sleutels kwijt of vergeten meestal een teken dat het ff te druk is.
Ik had een nieuwe broek met veel zakken en uiteindelijk zat sleutel gewoon in een diepe zak. Maar ik was ff teveel tegelijk aan het doen.
Dus heb rustig gezegd dat ik even rustige middag nodig heb, dat ik mijn sleutel kwijt was en weer had gevonden maar dat dit te druk is. Hij zei dat hij zijn huishouden ging doen en dat ik maar moet aangeven als ik zin heb om te kletsen. Heel prima dus eigenlijk.
Ja stuur maar berichtje!
Mamali
24-09-2022 om 14:27
Fijn dat hij het goed opgepakt heeft, en misschien komt er toch nog iets leuks uit..
Geniet van je middag!
Damoontje
24-09-2022 om 17:00
Dank je wel. We hebben echt veel raakvlakken.
Maar bij vorige date heb ik al eens gemerkt, als de één thuis zit en vrij heeft, en de ander zit te werken, je qua appen even op verschillende golflengte zit. De één is dan enthousiast en de ander probeert toch te concentreren.
Ik realiseer me net iets wat best rot is, grrrr. Die vakantieman werkt in een ziekenhuis en uitgerekend in die richting ga ik onderzocht worden. Bijv hij werkt op de grote-teen-afdeling en ik moet onderzoek aan mijn grote teen. Daar maakten we toen grapjes over, dat hij graag mijn dokter wilde zijn.
En nu opeens denk ik kut. Want ik ben voor het onderzoek inmiddels officieel aangemeld. Maar ik wil toch echt niet daar komen en dat ik hem dan tref.
OMG het is ook net een soap hier.
Damoontje
25-09-2022 om 08:37
Ik heb m iets over 8 alweer verzocht of hij kon stoppen met dingen sturen. Het is zondagochtend... gotsiedorie ik heb mijn ogen nog niet eens open.
Waarom ik dan telkens meteen terug-app zegt ie. Ik zeg, dat is hoe ik app. Ik handel alles meteen af, houd er niet van om s avonds een hele volle telefoon te hebben.
Toen kwam er kusje en dan nog een verhaal over wat voor kusje en toen heb ik m maar weer weg geklikt. Grenzen stellen bij deze man gaat een dingetje worden.
Mamali
25-09-2022 om 10:33
Als ik het zo lees gaat dit hem niet worden voor jou denk ik..
Er is nu al irritatie zonder dat je hem ontmoet hebt...
Sta je er nog wel voor open om hem te ontmoeten?
Damoontje
26-09-2022 om 18:36
Hey, hij is wat rustiger nu. Hij kan het wel hebben als je hem corrigeert. Vorige week had ik zelf ook veel aan mijn hoofd en meerdere vriendinnen hadden het even moeilijk dus dan ben je ook alweer wat telefoontjes en appjes verder.
Nu alles weer rustig.
Ik had zaterdag iets gezegd in de trant van dat ik mijn fietssleutel kwijt was en dat dat zijn schuld was en dat kon hij heel goed hebben, hij zag er de humor wel van in en zou zijn mond houden.
Nog niet ontmoet. Een van mijn ouders was jarig, nu een van zijn ouders. En herstellende van ziekte. En ik heb er ook niet zo veel haast mee, ofzo. Het hoeft niet meteen zo veel, zo snel.
En toch nog steeds baal ik van die vakantieman. Hoe moeilijk is het om even wat te laten horen? We hebben lang gechat en dan vertel je ook persoonlijke dingen en dat is dan opeens weg ofzo, als iemand 'verdwijnt'. Vraag me gewoon af of hij tijdens de date al wist, dit is eens maar nooit meer. Dan was die hele vakantie-act niet nodig geweest.
Koekie1980
26-09-2022 om 19:57
Ik merk dat ik het lastig vind om iemand echt dichtbij te laten komen en mn hart open te zetten. Of het dikke bindingsangst is of gewoon twijfels weet ik niet. Valt niet mee om iemand te kunnen vertrouwen nadat je laatste partner niet helemaal eerlijk geweest is 😕
Hoe gaan jullie daarmee om?
Damoontje
26-09-2022 om 20:48
Hi Koekie, volgens mij is dat sowieso heel lastig. Je gaat er vanuit dat iemand eerlijk is.. Bij mij goldt dat ik na één leugen (van de man met wie ik toen om ging) eigenlijk over veel andere dingen ook ging twijfelen.
Hij had één keer echt aantoonbaar gelogen over waar hij was. Maar toen dacht ik: Waar was hij al die andere keren?
Ik denk vooral veel tijd nemen. Niet te snel intiem worden.
En het lijkt helaas of veel mannen wel hier en daar een leugentje vertellen. Niet altijd heel zwaar maar dat ze verzwijgen dat ze nog een biertje hebben gedaan ergens, zulke dingen.
Degene met wie ik nu chat, die vertrouw ik wel. Hij vertelde iets over zijn werk en ik vroeg er iets over en hij zei dat hij geheimhouding heeft op een aantal vlakken. Ik kan niet zo goed uitleggen maar merkte dat hij heel goed weet wat integriteit is. Hij heeft weinig te verbergen naar mijn idee.
Kan me voorstellen als iemand langere tijd je partner is en hij is niet eerlijk, dat dat heel zwaar is.
Mamali
26-09-2022 om 21:01
Ik heb geen moeite met openstellen en iemand toelaten maar dat is ook weer een valkuil, want daardoor is de teleurstelling vaak groter als het toch weer niks word..
Vertrouwen vind ik wel lastig, maar dat komt ook door de slechte ervaringen die ik inmiddels heb met online daten..
Ze kunnen vanalles zeggen maar hoe weet je of het waar is?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.