Relaties Relaties

Relaties

Partner liegt over kleine dingen, waarom?

Ongebrande en ongezouten noten vind ik persoonlijk weinig aan. Het smaakt vooral gezond en dan niet als voorbeeld hoe gezond ook lekker kan zijn. Dan heb ik liever geroosterde kikkererwten, die smaken wel ‘snackig’.

MRI

MRI

25-02-2026 om 11:25

Ysenda schreef op 25-02-2026 om 10:41:

ik zou me groen en geel ergeren als mijn partner met wie ik een jaar een relatie heb, niet mee samen woon en ook niet vaak zie, zich als mijn moeder met mijn eet gewoonten zou bemoeien. Ik heb al een moeder dat is voldoende.

Ja dat ben ik met je eens, ik vind het ook superstom als mensen zich met het eetgedrag van hun partner bemoeien. Maar... hij wil zelf gezonder leven, schijnt hij te zeggen. "Nu wil hij graag gezond leven en probeert dit heel overtuigend te bewijzen" Misschien heeft hij haar wel gevraagd hem daarbij te helpen met advies oid. 

MRI schreef op 25-02-2026 om 11:25:

Nu wil hij graag gezond leven en probeert dit heel overtuigend te bewijzen" Misschien heeft hij haar wel gevraagd hem daarbij te helpen met advies oid.

Tja, je kunt niks uitsluiten, maar hoeveel mannen ken jij die dit zouden doen? 

Ik ken in mijn omgeving genoeg mannen die zelf het wiel gaan uitvinden qua gezond leven of afvallen, en die wijsheid ook gaan delen met hun omgeving. Ik ken ook genoeg vrouwen die hun zorg voor man en gezin gaan vertalen in dwingende voorschriften over wat er gegeten moet worden en hoeveel en wanneer. 

Ik ken echter zelf geen mannen die zeggen "Schat, ik wil gezond gaan leven, maar ik weet niet hoe dat moet. Wil jij me dan adviseren over wat ik dan moet eten?". Maar dat kan aan mijn bubbel liggen natuurlijk. 

MRI

MRI

25-02-2026 om 11:40

Ginevra schreef op 25-02-2026 om 11:34:

[..]

Tja, je kunt niks uitsluiten, maar hoeveel mannen ken jij die dit zouden doen?

Ik ken in mijn omgeving genoeg mannen die zelf het wiel gaan uitvinden qua gezond leven of afvallen, en die wijsheid ook gaan delen met hun omgeving. Ik ken ook genoeg vrouwen die hun zorg voor man en gezin gaan vertalen in dwingende voorschriften over wat er gegeten moet worden en hoeveel en wanneer.

Ik ken echter zelf geen mannen die zeggen "Schat, ik wil gezond gaan leven, maar ik weet niet hoe dat moet. Wil jij me dan adviseren over wat ik dan moet eten?". Maar dat kan aan mijn bubbel liggen natuurlijk.

Ja hoor ik ken echt wel dat soort mannen. Mannen van vriendinnen maar ook mijn ex: help je mij met stoppen met roken en vet eten. Nou  deed ik dat qua eten niet maar toen hij weer een sigaret opstak en vroeg " goh rook je weer" werd hij razend. Wel later met NPS gediagnosticeerd en dat soort gedrag schijnt dan vaker voor te komen. 

In ieder geval schrijft TO: "Nu wil hij graag gezond leven en probeert dit heel overtuigend te bewijzen"

Ysenda schreef op 25-02-2026 om 09:23:

[..]

Wel ongezouten en opgebrand die noten anders is het weer gewoon ongezond.

En ongezouten en ongebrand doe je niet ongemerkt er tussen.

Drooggeroosterde noten hebben een lekkere bite. Ook gefrituurde noten zijn gezond, alleen meer kCal.

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/welke-noten-zijn-goed-om-te-eten-.aspx

yette schreef op 24-02-2026 om 18:25:

Als het verder een leuke en gezonde man is, zou ik ervoor zorgen dat hij zich niet langer beter voor hoeft te doen dan hij is door gezellig een zak borrelnoten en wat biertjes voor hem in huis halen.

Ysenda schreef op 25-02-2026 om 10:41:

ik zou me groen en geel ergeren als mijn partner met wie ik een jaar een relatie heb, niet mee samen woon en ook niet vaak zie, zich als mijn moeder met mijn eet gewoonten zou bemoeien. Ik heb al een moeder dat is voldoende.

Dit dus!

Het lezen van de openingspost maakt al dat ik geen honger meer heb, laat staan plezier in eten. En dat al na 1 jaar relatie? Ik zou hem adviseren ……..’run’ 

Julienne3 schreef op 23-02-2026 om 12:18:

[..]

Hij wil dat graag om te laten zien dat hij het juiste doet..

Aan wie, zijn moeder?

Ik denk dat TO druk doende is met gezonde maaltijden klaar te maken. Ze heeft niet eens tijd om te reageren.

Kom op, TO, anders had je het topic ook niet moeten openen!

bij mijn ex begon het met kleine leugens en eindigde het met hele grote. Liegen is voor mij een no-go. En met wie was hij nou aan het uiteten? Op gegeven moment weet je niet meer of je partner wel of niet de waarheid spreekt. En dan komt er wantrouwen, en dat is voor niemand goed. 

GroenTuintje schreef op 26-02-2026 om 08:51:

bij mijn ex begon het met kleine leugens en eindigde het met hele grote. Liegen is voor mij een no-go. En met wie was hij nou aan het uiteten? Op gegeven moment weet je niet meer of je partner wel of niet de waarheid spreekt. En dan komt er wantrouwen, en dat is voor niemand goed.

Ik val ook over dat liegen. Het is niet echt relevant waarover hij liegt. Tenzij het iets is als “nee hoor je haar zit echt prima als je je hoed afzet” ofzo en dat blijkt niet te kloppen als je in de spiegel kijkt. 

ToetieToover schreef op 26-02-2026 om 09:52:

[..]

Ik val ook over dat liegen. Het is niet echt relevant waarover hij liegt. Tenzij het iets is als “nee hoor je haar zit echt prima als je je hoed afzet” ofzo en dat blijkt niet te kloppen als je in de spiegel kijkt.

Eigenlijk vind ik dat volwassen partners ook daarover de waarheid moeten durven te zeggen.

En dat iemand liegt over wat hij eet, lijkt mij een menselijke zwakte, maar ook wat onvolwassen.

letterkoekje schreef op 26-02-2026 om 08:24:

Ik denk dat TO druk doende is met gezonde maaltijden klaar te maken. Ze heeft niet eens tijd om te reageren.

Kom op, TO, anders had je het topic ook niet moeten openen!

Reageren is voor niemand verplicht hè.

Als mensen aanraden een relatie te beëindigen, of kritiek onaardig brengen, motiveert dat natuurlijk ook niet om te reageren.

Joanjett schreef op 23-02-2026 om 20:50:

Moet hij van jou gezond leven of komt het uit zijn koker?

Goede vraag. Eerste wat ik dacht toen ik het bericht van TO las, was dat 'we' hebben besloten om gezond te eten. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.