Relaties Relaties

Relaties

nieuwe relatie


charlotte1987 schreef op 04-07-2022 om 10:49:

[..]

Hij ging niet regelmatig naar haar dorp, want hij heeft zelf zijn andere huis daar, dat nog opgeleverd moet worden. En daarbij heeft hij in haar dorp ook nog andere zaken. Toen we haar 2 weken geleden een keer zagen fietsen, bracht hij de auto tot stilstand, zodat we haar niet hoefden te passeren. En in de winkel is hij in eerste instantie op een andere plek bij haar vandaan gaan staan. Zij zocht hem op.

Hij noemde haar naar haar koosnaampje, niet andersom hè?!

charlotte1987 schreef op 04-07-2022 om 10:18:

[..]

Maar ze past voor mijn gevoel niet zo bij hem. Zij is zacht en lief en ik ben wel wat harder in de zin van aanpakken.


Charlotte, Charlotte, Charlotte, ... wie ben je nu een rad voor de ogen aan 't draaien? Ons niet, maar jezelf wel (denk ik). Je wil deze man kost wat kost voor je winnen. Want je bent zot van hem. Maar zoiets kan je niet dwingen. Als hij met zijn hart bij de ex zit, dan mag jij doen wat je wil, dan gaat dat niet veranderen. Je ziet zelf ook alle rode vlaggen maar wil van ons horen dat je je vergist; terwijl je dat stemmetje in je hoofd (dat de waarheid zegt) niet stil krijgt. Je vergist je niet!

Wil je echt als 'jouw' vriend zijn ex tegenkomt, weggestuurd worden als een kind dat op afstand moet staan omdat de volwassenen praten over dingen die het niet mag horen? (Je zegde dat je aan zijn ogen zag dat je niet gewenst was tijdens het gesprek). Waar zit jouw zelfrespect?

Of zij bij hem past of niet, dat kan jij niet uitmaken, dat is iets tussen de twee (andere) personen. Natuurlijk past ze 'voor jouw gevoel' niet bij hem. Ze mag (figuurlijk hè) niet bij hem passen want dan stort jouw droom in. Zij is zacht en lief: maar ze staat toch toe dat jij op afstand geduldig staat te wachten tot ze hun gesprek beëindigd hebben. Iemand die zacht en lief is, zegt: kom erbij staan. Jij bent harder in de zin van aanpakken: dat kan, maar nog niet hard genoeg. Je moet met je vuist op tafel slaan en aan die vriend vragen hoe het nu eigenlijk zit. Dat je te goed bent om in de wachtkamer van de liefde te zitten tot mijnheer eindelijk een streep getrokken heeft onder de vorige relatie.  

Ik begrijp dat mijn post hard en niet prettig om lezen is. Maar weet dat ik het goed bedoel en dat jij zijn gevoelens niet naar jouw hand kan zetten. Het moet oprecht vanuit hemzelf komen of jij moet hem zeggen: hier leen ik mij niet toe.

Wat ik van jou compleet begrijp is jouw verdriet dat het (voorlopig) niet lukt. En daarvoor een welgemeende knuffel.

charlotte1987 schreef op 04-07-2022 om 10:18:

[..]

Maar ze past voor mijn gevoel niet zo bij hem. Zij is zacht en lief en ik ben wel wat harder in de zin van aanpakken.

Mag hij zelf bepalen wie hij vindt dat bij hem past? 
Misschien is er ook wel een kerel die beter bij jou past. Die niet zijn ex opzoekt, haar bij haar koosnaam noemt en die vooral voor jou gaat. 

Met al je gedoe rondom deze mijnheer, mis je je kans op die echt leuke vent. Zo zonde 

Poezie schreef op 04-07-2022 om 11:25:

[..]

Hij noemde haar naar haar koosnaampje, niet andersom hè?!

Dat doe ik heel af en toe ook nog richting mijn ex vrouw. En er is geen haar op mijn hoofd die nog iets van haar wil (het is dat we samen kinderen hebben, anders zou ik haar niet meer spreken).

charlotte1987 schreef op 04-07-2022 om 10:18:

[..]

Maar ze past voor mijn gevoel niet zo bij hem. Zij is zacht en lief en ik ben wel wat harder in de zin van aanpakken.

Op basis van je posts zou ik zeggen dat het eerder andersom is. Harder en aanpakken? Je laat je wegzetten en als speelbal gebruiken. 

charlotte1987 schreef op 04-07-2022 om 10:18:

[..]

Maar ze past voor mijn gevoel niet zo bij hem. Zij is zacht en lief en ik ben wel wat harder in de zin van aanpakken.

Serieus, wat ken je haar nou om al zo te oordelen, je laat jezelf wel kennen hoor? De reden dat je dit topic hebt geopend is op basis van angst, angst om hem te verliezen en van ons wil je eigenlijk het liefst de bevestiging dat dit niet zo is. 

Daarnaast vind ik je hier totaal niet hard of aanpakkend overkomen, je negeert vooral vele rode vlaggen en vult enorm in zodat je jezelf kunt blijven overtuigen dat hij echt wel over haar heen is. Nou, dat is hij dus heel duidelijk niet!

charlotte1987 schreef op 04-07-2022 om 10:49:

[..]

Toen we haar 2 weken geleden een keer zagen fietsen, bracht hij de auto tot stilstand, zodat we haar niet hoefden te passeren. En in de winkel is hij in eerste instantie op een andere plek bij haar vandaan gaan staan. Zij zocht hem op.

Iemand krampachtig uit de weg gaan, is juist een teken dat je niet los van iemand bent. Ik kan me best voorstellen dat hij los van haar zou willen zijn. Maar hij is het niet. Dat blijkt uit alles. 

Het is aan jou of je in deze fase, waarin hij los van haar probeert te komen, verwikkeld wil raken met een heel erg groot risico dat jij herhaaldelijk gekwetst wordt. Zelfs als het tussen hen niet zou goedkomen, is dat risico groot namelijk. Persoonlijk zou ik het misschien nog een kans durven geven als ik merkte dat mijn nieuwe vlam (ook) echt heel verliefd is op mij. Maar als ik zou merken dat hij op die ander overduidelijk veel intenser en warmer reageert, zou ik afhaken. Ik zou geen tweede keus willen zijn, een pleister op de wond of afleiding van de pijn. Ik vrees dat het een keuze is tussen de lange pijn of de korte pijn. Zorg goed voor jezelf! 

DS1971 schreef op 04-07-2022 om 11:43:

[..]

Dat doe ik heel af en toe ook nog richting mijn ex vrouw. En er is geen haar op mijn hoofd die nog iets van haar wil (het is dat we samen kinderen hebben, anders zou ik haar niet meer spreken).

Ik zou het heel raar vinden als mijn ex dat nog zou doen. 

Poezie schreef op 04-07-2022 om 13:04:

[..]

Ik zou het heel raar vinden als mijn ex dat nog zou doen.

Het gaat onbewust en als ik het mijzelf hoor zeggen denk ik ook: shit.

Net als dat ik toen de snelwegen rondom Eindhoven omgelegd waren ik echt enorm vaak op de automatische piloot verkeerd reed. 

Mijn punt is meer dat er veel word ingevuld aan de hand van details. Echter het gehele beeld is wel vrij duidelijk: hij is zeer waarschijnlijk niet over zijn ex heen. 

Wat to daarmee moet is iets voor haar. Al lees ik in haar antwoorden wel dat ze het risico loopt zichzelf voor de gek te houden op dit punt. Ze wil deze man kennelijk zo graag dat het lijkt dat ze alles wenst te accepteren als aan het eind van het liedje deze man maar bij haar blijft.

En dan doet ze zichzelf daarmee te kort. 

Temeer, to: als je daarvoor kiest maak je jezelf onzichtbaar en daarmee vergroot je alleen maar de kans dat hij uiteindelijk vertrekt.

vreselijk, je hebt toch geen zin in dit gedoe. Ik zou er voor passen, brrr. Hij zegt dit en dat… maar hij doet toch echt wat anders… 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

04-07-2022 om 17:09

charlotte1987 schreef op 04-07-2022 om 10:49:

[..]

Hij ging niet regelmatig naar haar dorp, want hij heeft zelf zijn andere huis daar, dat nog opgeleverd moet worden. En daarbij heeft hij in haar dorp ook nog andere zaken. Toen we haar 2 weken geleden een keer zagen fietsen, bracht hij de auto tot stilstand, zodat we haar niet hoefden te passeren. En in de winkel is hij in eerste instantie op een andere plek bij haar vandaan gaan staan. Zij zocht hem op.

In al je posts, ook die na deze, lees ik gewoon dat jij heel graag wil en eigenlijk alles een beetje probeert recht te praten wat krom is. 

In je OP staat zelfs;

Hij bleef praten over dat hij heel veel van haar gehouden had en dat hij samen met haar kinderen een gezinnetje wilde vormen. Maar dat zij de boot wat afhield. En dat hij erg veel moeite had met de omgang die zij had met de vader van haar kinderen, hij voelde zich achtergesteld.... (was jaloers).
Terwijl zij hem vertelde dat zij helemaal geen gevoelens had voor de vader van haar kinderen en ook niet tijden de relatie van haar met mijn vriend. Dat ze het hem tijdens ook regelmatig duidelijk heeft gemaakt. Hij leek wel betoverd door haar, zoals hij naar haar keek en echt liefdevol. Hij noemde haar ook mooi en intelligent en dat ze er goed uitzag. En op het laatst zei hij haar ook nog dat ze hem altijd kon bellen als hij haar ergens bij kan helpen. Volgens mij wil zij hem toch weer terug. Ze was best wel wat emotioneel. Wat moet ik hier nou mee? Hij blijft volhouden dat hij van haar houdt als van een zus. Maar zoals hij tegen haar deed en keek, doet hij niet naar mij. Is het tussen ons veel afstandelijker.

Je schrijft toch zelf precies wat er aan de hand is. Die man is nog niet over zijn ex heen. Wat zou je zeggen als een vriendin met dit verhaal komt?

Wake up and smell the roses.

Joanjett schreef op 04-07-2022 om 18:15:

Wake up and smell the roses.

dát en ik vrees dat je een rebound bent... 

Zoek een andere man.  Het feit dat hij zich zo gedraagt in de winkel, waar jij ook nog bij in de buurt bent en alles kan horen wat hij zegt, zegt al genoeg.  
Dat betekent dat hij jou niet genoeg respecteert.  
  
Een man die trots is op zijn nieuwe vriendin en happy, betrekt jou bij het gesprek.  

Het zal altijd boven je hoofd hangen, dat hij naar haar teruggaat.  

Er zijn nog genoeg mannen, die wel vrij zijn en hun relatie verwerkt hebben.

TO, je gaat ons toch niet laten posten zonder zelf nog terug te komen?
Laat nog eens iets van je horen, ook jij hebt recht op je mening, zelfs al staat die 100% haaks op de onze.

Ik ben echt nieuwsgierig of onze standpunten jouw mening hebben doen veranderen, dan wel of je deze man toch nog een kans wil (blijven) geven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.