Relaties Relaties

Relaties

Ik weet het niet meer

Sinds kort gescheiden. Nadat ik van de week mishandeld ben doordat mijn ex door het lint ging omdat hij een woning niet toegewezen heeft gekregen heb ik en de kinderen de koffers gepakt.

Toen hij dit merkten zei hij dat hij wel ging. na veel gedoe is hij uiteindelijk gegaan. En hoefden wij niet te gaan. Toen een van de kinderen de deur dicht deed omdat hij dacht dat zijn vader weg was heeft hij op de deur staan rammen. We hebben uit angst de deur op slot gedaan. Hij kwam met een grote betonblok aanzetten en wilde het glas inslaan. Ik wilde de politie gaan bellen en heb hem dit laten weten. Ik heb geprobeerd om de boel nog te sussen en gevraagd of hij nog iets nodig had zodat ik dit kon pakken. Dit had hij niet. De gehele nacht niet geslapen en ieder geluidje wat ik hoor lig ik wakker van. 

Hij is bij familie en zegt dat hij het huis uit is gestuurd en dat ik hem mishandel. Wat niet zo is. Wij wilden gaan maar dat mocht niet. Hij heeft mijn auto mee die ik nodig heb voor mijn werk. Deze weigert hij terug te geven. En wil ook niet meer meebetalen aan de vaste lasten of zich uitschrijven. Het enige wat hij eist is dat hij terug kan komen. Iets wat ik niet wil. Het is echter ook zijn woning. Als ik aangeef dat ik dan wegga helaas dan wel zonder de kinderen, dan wordt hij weer boos. 

Het liefst neem ik de kids mee. Maar op korte termijn met de kids kan ik nergens heen.

Heeft iemand tips?


ForsakenCod30

ForsakenCod30

31-07-2021 om 14:16

bel veilig thuis!

Bloemenvaas

Bloemenvaas

31-07-2021 om 14:19 Topicstarter

En dan? Dan krijg ik een melding op naam en op naam van de kinderen. Daar bereik ik niks mee alleen maar instanties om mij heen waar ik niks aan heb. Helaas heeft hij rechten en zal ik hem denk ik toe moeten laten tot verbliif in de woning.  

Je kunt Veilig Thuis ook anoniem bellen voor advies. Dan kan er in elk geval even iemand met je meedenken. Ze hebben vast tips, ook als je je niet bekend maakt. 

Bij mishandeling kan er soms een huisverbod worden geregeld. Zo werkt dat tegenwoordig, als dat veilig kan: niet het slachtoffer op de vlucht maar de dader het huis uit. 


Sterkte! 

aangifte doen.

 Officieel al gescheiden? Wat zijn dan de afspraken over het huis en de  kinderen?  Als je nog in het traject zit dan voorlopige voorzieningen aanvragen voor het huis en de zorg voor de kinderen.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

31-07-2021 om 14:30

Is er iemand die kan bemiddelen tussen jou en je ex? Met het volgende voorstel:
- ex laat jou en kinderen met rust.
- je krijgt per direct je auto terug.
- er komt een goed geregelde scheiding met omgangsregeling voor kinderen.

Werkt ex niet aan bovenstaande mee, dan doe jij:
- aangifte van mishandeling - maak ook foto's van eventuele blauwe plekken
- aangifte van diefstal auto.

Of doe die twee aangiftes per direct en zeg tegen je ex dat je die intrekt zodra hij aan de eerste drie punten voldoet. Een jaimie vaesje zeg maar.

Veel sterkte!

Aangifte doen, een aangifte is geen ruil of chantagemiddel in de afspraken over contact of een auto. Wanneer je dingen gaat doen als: ik wil dit en dit en anders doe ik aangifte, ben je aan het chanteren en vanaf dat moment ben je geen geloofwaardig slachtoffer meer. Doe aangifte zonder voorwaarden ivm de veiligheid van jezelf en de kinderen. 

Bloemenvaas

Bloemenvaas

31-07-2021 om 14:35 Topicstarter

Echtscheiding is rond. Co-ouderschap waarbij verblijf bij mij. En huis moet verkocht worden ivm overwaarde.

Aangifte doen kan inderdaad maar betekent wel dat hij mogelijk geen vog meer krijgt. Waardoor hij zijn baan ook kan vergeten.. en dit zal weer gevolgen hebben. Waarom is het allemaal zo enorm lastig. Dacht echt dat we als vrienden uit elkaar konden gaan.

Straks gaat er een steen door de ruit of steekt hij de boel in brand en dan weet de wijkagent van niets...dit kan toch niet zo. Doe andere in ieder geval vandaag nog een melding, dat weet de wijkagent er in ieder geval van, zonder dat het direct gevolgen heeft. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

31-07-2021 om 14:40

Viva-amber schreef op 31-07-2021 om 14:35:

Aangifte doen, een aangifte is geen ruil of chantagemiddel in de afspraken over contact of een auto. Wanneer je dingen gaat doen als: ik wil dit en dit en anders doe ik aangifte, ben je aan het chanteren en vanaf dat moment ben je geen geloofwaardig slachtoffer meer. Doe aangifte zonder voorwaarden ivm de veiligheid van jezelf en de kinderen.

Dit klopt ook voor mijn gevoel. Ik schreef bovenstaande, maar had ook in gedachten - kan dit wel? Goed dat deze aanvulling komt!

SugaryPanther19

SugaryPanther19

31-07-2021 om 14:41

Bloemenvaas schreef op 31-07-2021 om 14:35:

Echtscheiding is rond. Co-ouderschap waarbij verblijf bij mij. En huis moet verkocht worden ivm overwaarde.

Aangifte doen kan inderdaad maar betekent wel dat hij mogelijk geen vog meer krijgt. Waardoor hij zijn baan ook kan vergeten.. en dit zal weer gevolgen hebben. Waarom is het allemaal zo enorm lastig. Dacht echt dat we als vrienden uit elkaar konden gaan.

Ook gevolgen voor jou en de kinderen? In de zin van alimentatie betalen?

Echt heel jammer voor jullie dat het zo loopt.

CharliesA schreef op 31-07-2021 om 14:30:

=

Of doe die twee aangiftes per direct en zeg tegen je ex dat je die intrekt zodra hij aan de eerste drie punten voldoet. Een jaimie vaesje zeg maar.=

Dit is puur chantage en daarnaast kun je dat niet beloven. Het OM kan altijd vervolgen ongeacht welke draai een vermeend slachtoffer maakt. Er bestaat niet eens zoiets als een aangifte intrekken, dat heeft JV ook niet gedaan. Op de website van de politie e.d. staat ook dat je aangifte niet kunt intrekken. Het enige wat je kunt doen is een brief schrijven aan het OM. Je kan wel een melding doen, wat minder heftig is dan een aangifte. In principe doe je een melding voor je eigen veiligheid zonder dat je wil dat vermeende dader gestraft wordt. 

Aangiftes zijn geen spelletjes bluf poker, zeker niet wanneer er kinderen betrokken zijn bij de ruzies en het geweld. 

Je eerste prioriteit is toch veiligheid voor jezelf en je kinderen en niet van alles afdwingen waarmee je het nog erger maakt. 

Wanneer je het zogenaamd snapt, Charlie, waarom geef je dan zulke rare adviezen?

ForsakenCod30

ForsakenCod30

31-07-2021 om 14:45

Bloemenvaas schreef op 31-07-2021 om 14:19:

En dan? Dan krijg ik een melding op naam en op naam van de kinderen. Daar bereik ik niks mee alleen maar instanties om mij heen waar ik niks aan heb. Helaas heeft hij rechten en zal ik hem denk ik toe moeten laten tot verbliif in de woning.

Lijkt me wel nodig in jullie situatie..

SugaryPanther19

SugaryPanther19

31-07-2021 om 14:47

Viva-amber schreef op 31-07-2021 om 14:44:

[..]

Dit is puur chantage en daarnaast kun je dat niet beloven. Het OM kan altijd vervolgen ongeacht welke draai een vermeend slachtoffer maakt. Er bestaat niet eens zoiets als een aangifte intrekken, dat heeft JV ook niet gedaan.

Je eerste prioriteit is toch veiligheid voor jezelf en je kinderen en niet van alles afdwingen waarmee je het nog erger maakt.

Wanneer je het zogenaamd snapt, Charlie, waarom geef je dan zulke rare adviezen?

Ik dacht in eerste instantie dat dit misschien een manier was.

Jammer dat jij nu op de tour gaat van de persoonlijke aanval.

Nee, dat is geen manier om met elkaar om te gaan. Voor jou wel?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.