Relaties Relaties

Relaties

Hoelang iemand de tijd geven?

Ik heb een poosje een man gedate op wie ik erg verliefd ben geworden.
Hij twijfelt en is hier altijd eerlijk over geweest.
Hij heeft tijd nog het eea op een rijtje te zetten mbt zijn gevoelens voor mij en of hij echt een toekomst ziet. 
Dit is natuurlijk best heel kut, want doet mij erg zeer.
Hij weet wel dat het nu do or die is, of hij kiest vol overtuiging voor mij of we stoppen.

We hebben nu een week al nul contact.
Ook kut, maar begrijpelijk. 
Maar hoelang heb je dan geen contact hè?
Ik ga hem, volgens afspraak, helemaal nu even niet meer appen, wat ik dus ook niet doe.

Ik bedoel, straks zit ik nog twee weken in onzekerheid, ik vind het zo moeilijk.

Ik wil hem deze 'kans' nog wel geven, ondanks dat de situatie redelijk killing is voor mijn gemoedsrust.
Maar wil gewoon weten waar ik aan toe ben, stoppen heb ik te accepteren, doorgaan, tja, daar durf ik niet eens over te dagdromen.

Hoelang wacht je zoiets af hè?


Waar twijfelt hij dan precies over? 

Ik zou niet afwachten. Als een man niet overtuigd is van zijn gevoelens voor mij, dan hoeft het niet. Ik wil geen relatie hebben met iemand die tijd genomen heeft om alle voor- en nadelen tegen elkaar af te zetten en dan pas ja zegt.

ButterCup

ButterCup

13-07-2021 om 13:17 Topicstarter

Dinah schreef op 13-07-2021 om 13:15:

Waar twijfelt hij dan precies over?

Ja, lang verhaal, of ik wel echt in zijn wereld past, of ie wel echt verliefd is. Het klinkt heel erg als ik het zo opschrijf.

Ik zou het liefste gewoon weglopen maar ik kán het nog niet. 

ButterCup

ButterCup

13-07-2021 om 13:17 Topicstarter

HumpieDumpie schreef op 13-07-2021 om 13:15:

Ik zou niet afwachten. Als een man niet overtuigd is van zijn gevoelens voor mij, dan hoeft het niet. Ik wil geen relatie hebben met iemand die tijd genomen heeft om alle voor- en nadelen tegen elkaar af te zetten en dan pas ja zegt.

Ja, je hebt gelijk hoor, ik ben zwak en daar baal ik ook best wel van.


Ik zou er niet aan beginnen als iemand zo twijfelt. In de liefde moet je niet twijfelen want dan zit het niet helemaal goed. Zeker in het begin.

Nou als hij je na een week nog niet mist en zichzelf niét voor zijn kop slaat dat hij niet eerder besefte hoe geweldig jij bent dan zou het van mij niet meer hoeven. 
Dan blijf je altijd twijfelen of hij je wel echt leuk genoeg vind. 

Toen ik ooit mijn man leerde kennen, heb ik m wel een deadline gegeven, je blijft toch niet wachten. Andere omstandigheden, ivm andere relatie. Ik zei: Binnen twee weken beslissen of ik ben weg. Toen had ie binnen 5 dagen besloten. Inmiddels al lang getrouwd. 

Handig natuurlijk, als je die deadline geeft in hetzelfde gesprek, waar hij zegt tijd nodig te hebben. Maar je kan het alsnog doen. 'Hee Piet, al een tijdje niks van je gehoord. Als ik zaterdag nog geen beslissing heb ga ik er vanuit dat het niks wordt tussen ons en plan ik een andere date. Groetjes, Buttercup' (wel een beetje het idee geven dat er wat druk achter zit en dat je gewild bent toch?)

Niet afwachten, hoe zuur en verdrietig ook. Je wilt toch geen vent die eerst weken moet twijfelen of hij wel iets met je wil? Dan begint de relatie meteen al ongelijkwaardig.

Vooral niet gaan zitten wachten, hoe moeilijk dat ook is. In de meeste gevallen wordt het uiteindelijk toch niks. Ik zou zelf ook geen man willen die twijfels heeft.

Het idee van Aliana vind ik ook een optie, stuur zoiets in een appje. Dan heb je het voor jezelf wat duidelijker en hoef je niet eindeloos te gaan zitten wachten..

Wat een vervelende onzekerheid geeft dit jou. Ik zou de regie overnemen en hem een bericht doen dat je 1 week wel genoeg vind en wil weten waar je aan toe ben. 

Wat het antwoord ook is, deze onrust is ook niet te doen. 

Sterkte.

Niet. Waarom wil je op een wachtbankje gaan zitten uberhaupt?

ImpishOyster28

ImpishOyster28

13-07-2021 om 13:55

Superirritant en ik zou er klaar mee zijn. Maar ja, gevoelens enzo. Toch zou ik m'n aandacht richten op mezelf en andere mannen. Graag of niet hoor.

Ik zou er niet op wachten. Maar dat komt ook omdat ik wellicht een ongeduldig type zou zijn op dat vlak. Je ontmoet iemand, er is direct een wederzijdse klik en dan gaat alles vanzelf. Of niet. Maar dat ge-emmer en getwijfel hou ik echt niet van. 

weet je zeker dat je nu niet op de reservebank zit, omdat hij ondertussen aan het kijken is of hij niet iets beters kan krijgen?

Niet. Doorgaan met je leven. Hij wil niet, dat is meer dan duidelijk. Blokkeer hem, verwijder zijn nummer en zet hem uit je hoofd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.