Relaties Relaties

Relaties

Dochter vertelt familiegeheimen door

Joszy schreef op 07-09-2026 om 11:37:

[..]

Als je nu al zo opziet tegen kerst zou ik lekker met je man alleen iets gaan doen. Dat was je vorig jaar ook van plan toch? Waarom is het plan nu toch veranderd?

Het hoort zo? 

Frisdrank1972 schreef op 07-09-2026 om 11:00:

Dit weekend is besloten dat eerste kerstdag onze kerstdag wordt. Vriend weet er ook van en is van harte welkom. Dus op hoop van zeggen dat hij niet iets tussen neus en lippen zegt.

Volgens mij maak jij jezelf veel te verantwoordelijk voor de sfeer en voor het doen en laten van anderen. Wat iemand wel of niet zegt is zijn/haar verantwoordelijkheid, de reactie van de ander ook, en daar hoef jij echt niet in te bemiddelen. Komt de hele familie dan, inclusief de neef met/zonder verslaving? Als die neef niet komt, is er sowieso niks aan de hand toch?

Frisdrank1972

Frisdrank1972

07-09-2026 om 12:42 Topicstarter

Joszy schreef op 07-09-2026 om 11:37:

[..]

Als je nu al zo opziet tegen kerst zou ik lekker met je man alleen iets gaan doen. Dat was je vorig jaar ook van plan toch? Waarom is het plan nu toch veranderd?

Klopt. Maar nu zijn de verhoudingen anders. Ex is er niet meer, en de moeilijke vriendin is er ook niet. Dus ik dacht dat het allemaal weer koek en ei was. Ik zat er vorig jaar nogal doorheen.

Als je er nu al zo over gaat lopen stressen zit je er straks met kerst weer helemaal doorheen...

Frisdrank1972 schreef op 07-09-2026 om 12:42:

[..]

Klopt. Maar nu zijn de verhoudingen anders. Ex is er niet meer, en de moeilijke vriendin is er ook niet. Dus ik dacht dat het allemaal weer koek en ei was. Ik zat er vorig jaar nogal doorheen.

Ha Frisdrank, het zal in het leven nooit helemaal 'koek en ei' zijn, stel je daar op in. Er komen altijd onverwachte gerechten op tafel. Dat is niet jouw probleem. Geef het allemaal wat lucht. 

Je maakt je echt druk om helemaal niets. Ik vind het echt heel bijzonder dat je je zo opstelt. Je zit vooral jezelf in de weg zo. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.