Relaties Relaties

Relaties

Dochter vertelt familiegeheimen door

Kampeerder schreef op 31-08-2026 om 06:15:

images?q=tbn:ANd9GcQTg1MnEw66vjLtlcwquozF3bIbFLMs9iz82Jd0kJGL3QRvoN3MdRIn0mM&s=10

Wat ben ik dan? Want sorry, ik doe alledrie.

lientje69 schreef op 31-08-2026 om 07:26:

[..]

Wat ben ik dan? Want sorry, ik doe alledrie.

Dan ben je alledrie! 

Ik doe ook wel eens alle drie hoor! Maar enkel over andere mensen praten het aller minst. Meestal spelen die andere mensen een rol in mijn gebeurtenissen of in mijn ideeën. 

Zelfs binnen mijn familie. Ik vertel over mijn kinderen bijna niks aan mijn ouders tenzij het ook mijn verhaal is. Vertel dus wel dat ik met dochter een weekendje naar Utrecht ben geweest. Vertel niet dat dochter met een vriendin naar Groningen is geweest. Dat mag ze zelf vertellen. 

Kampeerder schreef op 30-08-2026 om 21:14:

[..]

Natuurlijk. Maar vriendin ziet dan een andere auto, geen bedrag.

Zoon en man zitten aan het merk, type en uitvoering al welk bouwjaar en dus welke prijs.

Die prijs hoeft niet genoemd te worden naar de vriendin.

je moet echt een hobby zoeken want je hier druk om maken is heel ongezond voor je hoofd

Frisdrank1972 schreef op 30-08-2026 om 21:15:

[..]

Ja, zoiets ben ik dan wel bang voor.

waarom? en als je dat al bent dan zet je die 2 van te voren aan een tafel en deel je je zorg. het zijn namelijk volwassenen.

Wat mij betreft gaat het niet over het feit dat vriendje aan de kersttafel zijn mond voorbij zal praten, het gaat er over dat in een beginnende relatie (en ja, zelfs als je 50 bent, want je weet in het begin niet wat je aan iemand hebt) niet alles over familieleden aan de grote klok gaat hangen. Als dochter al half het dorp 'over haar heeft gekregen' en ze wil dat tegen die jongen vertellen, totaal geen probleem mee. Want het gaat over haarzelf en het is zij die het verder vertelt. Als het echter over een familielid gaat, dan is het niet aan haar om die zaken wereldkundig te maken. In de loop van de relatie, ja, dat wel. Als hij al meer deel uitmaakt van de familie. Maar toch niet een kind/meisje/jongedame/vrouw van 20 die haar familie aan haar nieuwe vriendje voorstelt door het alcoholisme, het vreemdgaan, het huiselijk geweld, de operaties, cosmetische ingrepen, ..., ... te gaan benoemen. 
Want iedereen heeft zaken waarvan ie liever heeft dat ze een beetje onder de radar blijven (ik ook hoor), en om dan geconfronteerd te worden met een jonge snaak die vóór hij mij nog maar 1x heeft gezien blijkbaar al al mijn mindere punten kent, liever niet.

En voor iedereen die hier zo 'ruimdenkend' is over 'familiegeheimen': zouden jullie het leuk vinden als een nichtje, wat je misschien één keer per jaar ziet, op het volgende familiefeest een kerel bij heeft die blijkbaar alle problemen waar jij (of je kinderen) mee hebt gekampt, tot in de details kent?

Maar we denken er blijkbaar anders over.

Broadway schreef op 31-08-2026 om 08:16:

[..]

je moet echt een hobby zoeken want je hier druk om maken is heel ongezond voor je hoofd

Ik hoef me hier niet druk om te maken, want onze zoon zou dat dus niet doen, het was een voorbeeld van wat je wel met je kind bespreekt, maar niet direct met vriendjes en vriendinnetjes hoeft te worden besproken. 

Maar als dit je grootste issue is rondom kerst en kinderen dan ben je er ten opzichte van afgelopen jaar wel behoorlijk op vooruit gegaan!

letterkoekje schreef op 31-08-2026 om 08:19:

Wat mij betreft gaat het niet over het feit dat vriendje aan de kersttafel zijn mond voorbij zal praten, het gaat er over dat in een beginnende relatie (en ja, zelfs als je 50 bent, want je weet in het begin niet wat je aan iemand hebt) niet alles over familieleden aan de grote klok gaat hangen. Als dochter al half het dorp 'over haar heeft gekregen' en ze wil dat tegen die jongen vertellen, totaal geen probleem mee. 

Hoezo is dit schaamtevol?

Courage schreef op 31-08-2026 om 08:40:

[..]

Hoezo is dit schaamtevol?

Je kent de uitdrukking die ik gebruikte toch? Of is dat typisch Vlaams?

Edit: internet geraadpleegd, zie niet onmiddellijk de correcte uitleg, behalve dan dat vele mensen kwaad op je zijn geworden. 

Ik bedoelde hiermee en in Vlaanderen is dat ook een gebruikelijk gezegde: ze heeft half het dorp al over zich heen gekregen = ze heeft al met half het dorp seks gehad.

Ik hou niet van geheimen en in mijn familie hebben we er ook geen. Gelukkig maar, want ik ben een ramp met het bewaren van geheimen. Ik vind het ook iets kinderachtigs. Vroeger, toen ik klein was, had ik geheimpjes met mijn beste vriendinnetje. Dat iemand een gokverslaving heeft, is toch geen belangrijk geheim? Dat je stiekem van de melkboer bent i.p.v. j eigen vader, dat vind ik een geheim. Ik zal wel een saaie familie hebben, want we spelen hier eigenlijk over alles open kaart. Ik zie het probleem dus niet zo. Maar als je het vervelend vindt, zou ik het bespreken met je dochter. 

letterkoekje schreef op 31-08-2026 om 08:44:

[..]

Edit: internet geraadpleegd, zie niet onmiddellijk de correcte uitleg, behalve dan dat vele mensen kwaad op je zijn geworden.

Ik bedoelde hiermee en in Vlaanderen is dat ook een gebruikelijk gezegde: ze heeft half het dorp al over zich heen gekregen = ze heeft al met half het dorp seks gehad.

ah. hier in NL heeft ze dan het halve dorp al gehad. 

als je het halve dorp over je heen krijgt in NL betekent dat dat je van iedereen kritiek gehad hebt zoals hier het halve forum over een TO heen kan gaan)

letterkoekje schreef op 31-08-2026 om 08:44:

[..]

Ja, dat had ik wel begrepen. Mijn vraag blijft staan. Hoezo is dat schaamtevol?

Courage schreef op 31-08-2026 om 09:19:

[..]

Ja, dat had ik wel begrepen. Mijn vraag blijft staan. Hoezo is dat schaamtevol?

Eens. Wat is daar nou schaamtevol aan? Heerlijk, geniet van je jonge lichaam. Zelfde is wat mij betreft toepasbaar op cosmetische/medische ingrepen, financiële informatie, verslavingen. Waarom zou je je daarvoor moeten schamen? Dat belemmert hulp als je dat nodig hebt. Als je niet wilt dat (veel) mensen het weten, dan vertel je daar simpelweg niets over.

Verder is kerst nog heel ver weg. Daar hoef je je NU geen zorgen over te maken. Wie weet is het allang uit als het Kerstdiner wordt geserveerd joh. 

Nieuw discussiepunt: als je het halve dorp al over je gehad hebt, ben je in mijn ogen een ... (vul zelf maar in naar eigen goeddunken, meerdere keuzes mogelijk). 
Je moet geen tante nonneke zijn, maar als je, op welke leeftijd dan ook, van jezelf moet zeggen dat je al gevogeld hebt met half het dorp, ik zou er niet fier op zijn. En dat heeft niks te maken met genieten van je lichaam. Er is ook nog zoiets als een moreel kompas. Ook weer mijn gedacht. Als iedereen al aan (en in) je heeft gezeten, dan heb ik mijn idee over hoe 'goedkoop' je bent. 

Maar dat was niet de insteek van dit topic, ik reageerde gewoon op de laatste twee inzendingen.

letterkoekje schreef op 31-08-2026 om 09:58:

Nieuw discussiepunt: als je het halve dorp al over je gehad hebt, ben je in mijn ogen een ... (vul zelf maar in naar eigen goeddunken, meerdere keuzes mogelijk).
Je moet geen tante nonneke zijn, maar als je, op welke leeftijd dan ook, van jezelf moet zeggen dat je al gevogeld hebt met half het dorp, ik zou er niet fier op zijn. En dat heeft niks te maken met genieten van je lichaam. Er is ook nog zoiets als een moreel kompas. Ook weer mijn gedacht. Als iedereen al aan (en in) je heeft gezeten, dan heb ik mijn idee over hoe 'goedkoop' je bent.

Maar dat was niet de insteek van dit topic, ik reageerde gewoon op de laatste twee inzendingen.

Zegt iets over jou. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.