Relaties Relaties

Relaties

Busje buurvrouw

de buurvrouw had vier thuiswonende kinderen en daarvoor een busje aangeschaft. Een is al twee jaar uitwonend en de twee oudsten werken en gaan niet mee op vakanties. We hebben moeite met parkeren omdat het busje zo groot en hoog is. Voor onze deur staan vier vakken achter elkaar en als het busje met de kont zo ver mogelijk over de stoep is raakt de neus de witte lijn voor. Dit hindert bij het parkeren. Helaas lijken buurvrouw en buurman niet in te zien hoe hinderlijk hun busje is. En nog onnodig ook. 

Hoe overtuig ik ze om hun busje weg te doen om in te ruilen voor een normale auto? Zonder ruzie te krijgen 


Denk dat je dat niet gaat lukken, busjes mogen tot een bepaalde afmeting in de wijk staan dacht ik. Verder heb jij niks te zeggen over wat ze rijden, haar/hen overtuigen lijkt me dan ook zinloos. 

Ik kan me goed voorstellen dat je het irritant vindt hoor, maar denk dat er geen oplossing is.

Niet. 
Jij  kunt toch niet bepalen waar de buren in rijden.  

Niet natuurlijk... Wie weet vinden ze jullie auto(s) ook wel hinderlijk? Kunnen zij hun bus minder makkelijk parkeren.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

21-11-2021 om 19:54

Gifkikker schreef op 21-11-2021 om 19:34:

Niet.
Jij kunt toch niet bepalen waar de buren in rijden.

Zou wat zijn zeg….

‘Hey buurman, wat een lelijke blauwe auto, je weet toch dat we hier in de straat allemaal een zwarte moeten hebben en je anders moet verhuizen?’

ShaunTheSheep schreef op 21-11-2021 om 19:54:

[..]

Zou wat zijn zeg….

‘Hey buurman, wat een lelijke blauwe auto, je weet toch dat we hier in de straat allemaal een zwarte moeten hebben en je anders moet verhuizen?’

😂 ik zie het voor me. 

Zo'n buurtje waarin ze ook bepalen hoe hoog je gras mag zijn en je elke dag je stoepje moet vegen. 

LawfulLark45

LawfulLark45

21-11-2021 om 20:02

Wat is dit nou weer voor raar gedoe. Leer inparkeren of zo. Of zet je auto ergens anders neer.

Gifkikker schreef op 21-11-2021 om 19:58:

[..]

😂 ik zie het voor me.

Zo'n buurtje waarin ze ook bepalen hoe hoog je gras mag zijn en je elke dag je stoepje moet vegen.

😭 dat is ooit mijn buurtje

Daar moest een busje ook vertrekken en om de hoek parkeren
Daar kwam veel geroddel, samenscholing en dwang bij kijken

Het duurde wel eventjes voordat buurvrouw genoeg etentjes had gegeven voor andere buren om haar klaagteam bij elkaar te sprokkelen 

Ze vinden elkaar nu niet aardig, ontwijken elkaar en ik zie voorlopig geen gezellige buurtborrels daar

Ik ben meer van de filosofieën “Beter een goede buur dan...” en “bemoei u met uw eigen auto” 

Ben je wel eens in gesprek gegaan met de buren dat het voor jullie soms lastig is met parkeren door hun grote bus? Misschien willen ze wel wat beter hun best doen om zo te parkeren dat jullie er minder last van hebben. Ik snap het wel hoor, zo’n grote bus voor je deur is ook irritant.


De buren overtuigen om een andere auto te kopen slaat natuurlijk echt helemaal nergens op. Ze mogen lekker zelf weten waar ze in rijden. Misschien willen ze de plaatselijke breiclub vervoeren. Of houden ze van een zee aan ruimte. Of gan ze niet iets weg doen wat nog goed is. Mogen ze allemaal zelf beslissen. Ik zou je hard uitlachen als je dat bij mij kwam proberen. En misschien zelfs een keertje extra juist voor jouw deur gaan staan (slaat nergens op, maar jouw idee ook niet).

Zolang dat grote busjes niet voor je raam staat en daar geheel het licht wegneemt zou ik niet klagen. Parkeerplaatsen zijn vrij.

https://indebuurt.nl/eindhoven/gemeente/mag-je-je-werkbus-voor-de-deur-parkeren~52028/

Een eerste hit van Google, check je gemeentelijke regels?

Gr Angela

Als je dat zo zit uit te spitten, dat de buren 4 thuiswonende kinderen hadden, waarvan 1 nu niet meer thuis woont; dat er al 2 gaan werken en nooit meer mee op vakantie gaan. Als jij vindt dat ze met een abnormale auto rijden omdat het een busje is; en ook nog wil overwegen om bij hen te pleiten een andere auto te kopen.

Als je dat allemaal doet, dan ben je volgens mij zelf ook de leukste niet.

(En bij wijze van grap voeg je dan als laatste woorden toe: zonder ruzie te krijgen.)

praten over het ongemak dat jij ervaart bij het parkeren, dat zou je kunnen doen. Maar voor hen bepalen dat hun busje onnodig is nu de kinderen uitgevlogen zijn - no way! Wat voor auto je ‘ nodig’ vindt, mag je gelukkig zelf bepalen.
Als je buren een rolstoelbus  nodig hadden, was dat nog steeds iets minder makkelijk voor jou met parkeren, maar dan zou je het wel uit je hoofd laten te reclameren.

Helaas lijken buurvrouw en buurman niet in te zien hoe hinderlijk hun busje is. En nog onnodig ook.

Onnodig?? Doe es ff normaal zeg.

Neemt het busje daadwerkelijk meerdere plekken in beslag of is het alleen wat lastiger parkeren omdat de plek wat kleiner is? Dan is het toch gewoon een kwestie van iets strakker inparkeren. Maar goed, ik prop mijn Polo overal tussen. Dat die kinderen niet meer thuiswonen en/of niet meer mee op vakantie gaan heeft hier trouwens echt niets mee te maken. 

Beertjelief schreef op 21-11-2021 om 20:06:

[..]

😭 dat is ooit mijn buurtje

Daar moest een busje ook vertrekken en om de hoek parkeren
Daar kwam veel geroddel, samenscholing en dwang bij kijken

Het duurde wel eventjes voordat buurvrouw genoeg etentjes had gegeven voor andere buren om haar klaagteam bij elkaar te sprokkelen

Ze vinden elkaar nu niet aardig, ontwijken elkaar en ik zie voorlopig geen gezellige buurtborrels daar

Ik ben meer van de filosofieën “Beter een goede buur dan...” en “bemoei u met uw eigen auto”

😱 wat erg om in zo'n buurtje te wonen! Ik zou gek worden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.