Relaties
BreeVanDeKamp
22-07-2025 om 22:20
Bruiloft dagindeling
wij gaan trouwen
en zijn aan het bedenken hoe we dat willen doen. Ik voel me af en toe een BreeBridezilla worden dus misschien hebben jullie nog goede tips?
Mijn vriend heeft een kleine familie en een grote vriendenkring, en ik heb dat eigenlijk net andersom. We hadden bedacht dat we het trouwen zelf klein en intiem willen doen (ouders, broers/zussen en getuigen) en dan een lekker uitbundig feest. Een uitgebreid diner vinden we te formeel. Ook vinden we het leuk om iets van een plek waar wij samen vaak komen te gebruiken. We hebben daarvoor een van onze favoriete café’s in gedachten. Dat leent zich wel goed voor bv champagne en taart met naaste familie en getuigen, maar voor het grote feest moet je dan wel weer naar een andere locatie.
Op zich lijkt dat allemaal best te overzien maar hoe brei je dat nu aan elkaar in een prettige dagindeling?
Ik kan me iets voorstellen bij trouwen op het stadhuis -> verplaatsen naar café -> champagne + taart borreltje.
En ik kan me ook iets voorstellen bij een soort strand/festivalvibe feest waar mensen halverwege de middag aankomen en na middernacht weer weggaan. Met een goede dj, een silent disco voor de kids en relatief simpel eten met een lekker bbq of pizzabakker oid.
Ik zie alleen niet zo goed hoe we dat dan aan elkaar moeten breien. Is het niet ontustig als je na de taart weer gaat verplaatsen naar de feestlocatie? Regel je dan al het vervoer voor je gasten? Hoe doe je dat met foto’s maken?
mana_sutiyuq
24-07-2025 om 20:27
BreeVanDeKamp schreef op 24-07-2025 om 20:21:
wij hebben blijkbaar een ander soort vriendenkring.
Ik verbaas me een beetje dat jullie er zo’n mening over hebben. Alsof wij totaal niet in kunnen schatten wie we wel en niet uitnodigen.
Ik heb ze wel uitgenodigd, natuurlijk waren ze welkom maar dat betekend niet dat ze dan ook komen.
Ik zou als ouder ook tegen mijn kinderen zeggen, je mag mee maar het hoeft niet.
Gebruikersnaaminvullen
24-07-2025 om 22:04
Hoeveel mensen gaan jullie uitnodigen voor het stadhuis en hoeveel voor de avond? En welke dat trouwen jullie?
PhilDunphy
24-07-2025 om 23:05
Wij zijn deze week getrouwd, met twee locaties. Wij deden alles heel intiem qua gezelschap, vergelijkbaar met wat jij noemt. En geen feest, maar wel een diner elders. Die locaties hoorden bij elkaar, waardoor de locaties met elkaar afstemden hoe laat we we er aan kwamen. Dus dat is een tip die ik kan geven: op zoek naar een plek waar je daarin ontzorgd wordt. Maar ook zonder dat, is het prima te doen in mijn optiek. Juist omdat het om je echt naasten gaat en je aan hen kan uitleggen wat je graag wil en mee kan denken over het hoe en wat.
Onze indeling was grofweg:
- 13.15 eerste ontmoeting, wat foto's gemaakt, buren kwamen even kijken, trouwauto kwam aan
- 13.45 - 15.15 fotoreportage
- 15.15 - 15.30 vervoer naar ceremonielocatie
- 15.30 - 16.15 ceremonie
- 16.15 - 17.15 proosten op bruidspaar, taart aansnijden, groepsfoto's (dit was nog best krap)
17.15 - 17.45 naar andere locatie gaan (gasten wandelen, wij met vervoer)
17.45 - 21.30 diner
Dat diner kan je prima eenvoudiger maken en over laten lopen in een feest met meer genodigden lijkt me.
Broadway
25-07-2025 om 07:59
BreeVanDeKamp schreef op 24-07-2025 om 21:12:
Prima hoor. You do you
en you do you. altijd.
ik vraag mij dan wel af waarom je dit topic hebt geopend
Broadway
25-07-2025 om 08:03
oeh belangrijke tip: stel dat je locaties op loopafstand hebt, check dan of dit voor iedereen geldt.
wij konden op stel en sprong een taxi/auto regelen omdat mijn neef er niet aan gedacht had dat onze oma en de oma van zijn vrouw na de plechtigheid niet die 400 meter naar de volgende locatie konden wandelen. bruidspaar was al weg en de dames zaten daar op een stoeltje te wachten omdat ze dachten dat ze opgehaald zouden worden. gelukkig dat wij nog niet verhuisd waren naar de nieuwe locatie.
zorg dus én voor duidelijke verwachtingen en voor faciliteiten voor, in dit geval, 90+ beentjes.
SuzyQFive
25-07-2025 om 08:55
Hebben jullie zelf ook kinderen Bree?
Mijn kinderen mochten tijdens de ceremonie op het gemeentehuis ook ‘tekenen’ als getuigen. Was heel leuk om ze er op die manier bij te betrekken.
We hadden geen feestlocatie speciaal voor kinderen (was de achterzaal van de kerk van mijn schoonouders) maar we hadden we allemaal spelletjes en knutselspullen enz zodat ze konden tekenen en ze vermaakten zich prima met hapjes rondbrengen en dansen enz (ze waren toen 6 en 8). Op het feest waren nog meer kinderen ook.
BreeVanDeKamp
25-07-2025 om 10:00
Onze kinderen zijn iets ouder dan die van jullie Suzy, maar we vinden het inderdaad belangrijk dat het voor hun ook een fijne dag wordt. En daarom is het volkomen logisch dat hun vrienden er ook bij zijn
we hebben afgelopen week een rondje gelopen in onze favoriete wijk in de stad. En we kwamen een horecagelegenheid tegen die we nog niet kenden die heel geschikt lijkt voor het type feest dat we willen geven. Dus daar hebben we nu een offerte opgevraagd. Dan kunnen we daar naartoe vanaf het stadhuis.
Phil, nog gefeleciteerd met jullie huwelijk! Dat klinkt ook als een fijne dag. Uit jullie dag spreekt mij wel aan om de hele dag met dezelfde groep mensen te beleven. Mijn vriend ziet dat net anders.
PhilDunphy
25-07-2025 om 16:35
Dankjewel! Het was echt een zalige dag! Ik kan het kleine gezelschap 100% aanbevelen. Als je s avonds alsnog veel mensen uitnodigt lijkt me dat ook heel gezellig hoor, de intimiteit van het ja-woord heb je dan alsnog gehad.
Wij hadden 6 kinderen op de bruiloft, waarvan 3 van onszelf. We hadden een tafel geregeld waarop we donald duckjes, kleurmaterialen en klein speelgoed hadden neergelegd. Niet voor tijdens de ceremonie, maar voor tijdens de borrel erna. Daar is goed gebruik van gemaakt en later ook nog tijdens het diner.
Over het lopen: Als je zo'n klein gezelschap hebt, weet je prima wie wel of niet goed ter been is. Hou wel rekening met je eigen trouwjurk en -hakken. Mijn outfit was echt niet geschikt voor een wandeling. En we hebben een half uur uitgetrokken voor de wandeling van 700 meter. Want eer iedereen ook echt gaat lopen duurt wel even. En ter plaatse moet ook weer iedereen settelen. En ook zij lopen op feestschoenen ipv stappers. Bij ons gezelschap stoorde het niet, maar anders was een paar taxi's op onze kosten ook mogelijk geweest. Op het grote bedrag van onze bruiloft was dat verwaarloosbaar geweest.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.