Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Zou jij een asielzoeker in huis nemen als je er plaats voor had met een vergoeding van 150 euro per maand ?

Ik zou dat zelf nooit doen, ik heb er zat plaats voor maar je weet niet wat je in huis haalt en ik zou mijn privacy kwijt zijn.

Fleurette schreef op 12-04-2026 om 10:20:

[..]

• zeg dat ook even tegen de dakloze moeders die met een kind in een auto wonen en geen geld hebben om hun huis in te richten laat staan raam- en vloerbedekking te kopen.
    Asielzoekers krijgen een ingericht huis. Nogal een verschil he.

Jij bent duidelijk van mening dat dit topic bedoeld is als moreel kompas. 

Meer om mensen wakker te schudden…

Nee, dat zou ik niet willen. Ik heb ook maar één slaapkamer, dus ik heb al geen plek, maar als ik er al een had, zou ik het nog niet willen. Ik heb nu mijn leenhond in huis voor een paar weken (zal wel een maand gaan worden) en vind dat al intensief genoeg. Constant iemand om me heen, in mijn personal space. Super gezellig, maar ik mis mijn tijd alleen heel erg. Thuiskomen uit het werk en dan gewoon op de bank kunnen ploffen i.p.v. meteen weer naar buiten te moeten. Gewoon alleen zijn. Nu praat de hond gelukkig niet tegen me. Dat scheelt. Een ander mens in huis nemen die ik niet ken? Nee, dank je wel. Ik heb al vertrouwensproblemen en hier komt alleen familie er in. En ook dat liever niet maar in noodgevallen wel natuurlijk. Ik heb wel af en toe mijn beste vriend te logeren gehad toen zijn relatie uit ging en hij woonruimte nodig had. Maar die ging gewoon naar zijn werk overdag en hij was er ook niet de hele week. Zelfs dat vond ik toen al pittig. Ik ben gewoon een einzelganger die graag alleen woont. Die vergoeding vind ik ook veel te laag. Dat dekt de kosten toch amper? Zo iemand moet ook douchen, apparaten opladen en zet misschien veel vaker de verwarming aan dan ik. Wat kan ik nou met 150 euro? 

Fleurette schreef op 12-04-2026 om 10:39:

Meer om mensen wakker te schudden…

Ik hoop dat dit niet weer zo’n “asielzoekers bash topic” wordt 

Knip

Fleurette ?

Zou jammer zijn.

Ik denk dat ze speculeren op "het goede gevoel" wat sommige mensen krijgen door dit te faciliteren, en die niet nadenken over het feit dat deze opvang nog maar het begin is van de enorme onomkeerbare druk van hun massale aanwezighed op onze samenleving. 

Die door de huidige meerderheid van de kiezers ongewenst is verklaard. 

Ik denk dat als mensen echt goed willen doen, ze zich beter kunnen richten op andere groepen. Waarmee je dan ook echt iets goeds voor de samenleving doet en niet de bodem legt voor steeds meer toenemende onrust.

Ik heb bijvoorbeeld best bewondering voor pleegouders.

Toen ik kind was vingen mijn ouders regelmatig een aantal maanden mensen op die verslaafd waren en wilden stoppen met gebruiken. Soms ook andere problematiek (iemand had haar relatie verbroken en haar ex accepeerde dat niet, dus zij moest min of meer onderduiken bij ons). Die mensen (meestal 1 tegelijk) draaiden gewoon mee in het gezin. Het was een beetje een zorgboerderij idee, ookal bestond dat nog niet. 
Ik heb daar wel goede herinneringen aan. Het is best verrijkend om iemand vanuit een heel andere bubbel een tijdje om je heen te hebben.

misbuikers schreef op 12-04-2026 om 10:09:

[Quote verwijderd]

Je bedoelt dat elke asielzoeker een klaploper en verkrachter is? Dat je het risico niet wil nemen en/of dat je geen anderen in je huis wil, is m.i. wat anders…

bieb1963 schreef op 12-04-2026 om 10:55:

[..]

Je bedoelt dat elke asielzoeker een klaploper en verkrachter is? Dat je het risico niet wil nemen en/of dat je geen anderen in je huis wil, is m.i. wat anders…

Nou ja, een vrouw zou hier de enige optie zijn hoor. No way dat ik hier een moslimman uit Syrie in huis ga nemen. Niet omdat ik bang zou zijn dat ik verkracht zou worden, maar wel omdat zijn normen en waarden niet bij de mijne aansluiten. Ik zou me daar niet fijn bij voelen. Bij een Afghaanse alleenstaande vrouw dan weer wel. Die zou ik met liefde opvangen (als ik daar het type voor was). Ik woon alleen en veiligheid voor alles. 

Zilver_gray schreef op 12-04-2026 om 10:44:

[..]

Ik hoop dat dit niet weer zo’n “asielzoekers bash topic” wordt [Quote aangepast] Fleurette ?

Zou jammer zijn.

Als het die kant op gaat ben ik hier weg. Maar ik vrees dat je gelijk gaat krijgen.

Jujubee schreef op 12-04-2026 om 11:00:

[..]

Nou ja, een vrouw zou hier de enige optie zijn hoor. No way dat ik hier een moslimman uit Syrie in huis ga nemen. Niet omdat ik bang zou zijn dat ik verkracht zou worden, maar wel omdat zijn normen en waarden niet bij de mijne aansluiten. Ik zou me daar niet fijn bij voelen. Bij een Afghaanse alleenstaande vrouw dan weer wel. Die zou ik met liefde opvangen (als ik daar het type voor was). Ik woon alleen en veiligheid voor alles.

Dat vind ik nogal logisch. Ik zie soms ook die busladingen alleenstaande ‘minderjarige’ mannen op tv, waarvan sommigen eruit zien als 30. Ik snap wel dat die mensen vluchten, maar die moet je niet in gezinnen met (jonge) vrouwen willen plaatsen. Die moeten eerst stevige lesjes over Europese normen, waarden en gelijkheid krijgen. Die mensen hebben van jongs af aan meegekregen dat vrouwen inferieur zijn dus dat heeft tijd nodig om bij te schaven. Jongens die hier zijn opgegroeid hebben soms die ideeën al.

[..]

Ik hoop dat dit niet weer zo’n “asielzoekers bash topic” wordt [Quote aangepast] Fleurette ?

Zou jammer zijn.

Fleurette schrijft hier al mee sinds september 2023..

Knip

Je weet dat die inmiddels een ban heeft waardoor je Fleurette in een ander daglicht zet.

Speculeren over eerdere nicknames is niet toegestaan, evenals trolhinten.

MMcGonagall schreef op 12-04-2026 om 11:07:

[..]

Dat vind ik nogal logisch. Ik zie soms ook die busladingen alleenstaande ‘minderjarige’ mannen op tv, waarvan sommigen eruit zien als 30. Ik snap wel dat die mensen vluchten, maar die moet je niet in gezinnen met (jonge) vrouwen willen plaatsen. Die moeten eerst stevige lesjes over Europese normen, waarden en gelijkheid krijgen. Die mensen hebben van jongs af aan meegekregen dat vrouwen inferieur zijn dus dat heeft tijd nodig om bij te schaven. Jongens die hier zijn opgegroeid hebben soms die ideeën al.

Precies dat, ja. Andere normen en waarden. Vrouwontvriendelijke denkbeelden. Nee, dank u. Maar de Afghaanse vrouwen gaan me enorm aan het hart, dus daar zou ik graag een uitzondering voor maken. Ik heb vroeger ook lang een Afghaanse vriendin gehad en die verhalen gingen echt door merg en been heen bij mij. Ik vind het schrijnend dat vrouwen daar nog minder waard zijn dan een hond nu. Ik zou graag een hoop van die Syrische jongemannen hier inruilen voor Afghaanse vrouwen. Maar helaas heb ik het niet voor het zeggen. 

[..]

Zou jammer zijn.

Reken maar van yes 

Jujubee schreef op 12-04-2026 om 11:16:

[..]

Precies dat, ja. Andere normen en waarden. Vrouwontvriendelijke denkbeelden. Nee, dank u. Maar de Afghaanse vrouwen gaan me enorm aan het hart, dus daar zou ik graag een uitzondering voor maken. Ik heb vroeger ook lang een Afghaanse vriendin gehad en die verhalen gingen echt door merg en been heen bij mij. Ik vind het schrijnend dat vrouwen daar nog minder waard zijn dan een hond nu. Ik zou graag een hoop van die Syrische jongemannen hier inruilen voor Afghaanse vrouwen. Maar helaas heb ik het niet voor het zeggen.

Niet alle Syrische mannen zijn hetzelfde he!

Hier in de gemeente woont een vrij grote groep Syrische christenen. Ze spreken Arabisch en hebben min of meer dezelfde normen en waarden als wij. 

Ook de moslims uit Syrië doen hun best goed in het Nederlandse systeem te passen. De burgemeester die op werkbezoek komt vraagt of hij de dames handen mag geven en dat mag gewoon en ook de mannen van de die vrouwen geven de begeleiders en hand. Onder de uitroep: We wonen nu in Nederland en weer moeten meedoen in DEZE maatschappij! 

MMcGonagall schreef op 12-04-2026 om 11:07:

[..]

En zelfs dan vaak nog niet.

Collega, geboren in NL, opgeleid en werkervaring in Nl, daten met Nederlandse meisjes…tussen 4 muren. Daarbuiten enkel moslima’s, want zijn cultuur v4aagt datum eenmaal van hem.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.