Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Wintervreugd voor de zomerhaters


Wieder schreef op 29-09-2021 om 11:58:

[..]

Ik spaar ze! Maar ik vrees dat ik nu wel zo'n beetje klaar ben met sparen, nu kan ik het nog verbergen, maar nog meer en mensen zien dat ik een gek kattenvrouwtje ben

Hahahha  goed excuus wel. (Om kittens te halen, niet per se om die boom niet op te zetten haha) 

Weer zeiknat geregend en verkleumd tot op het bot (ja had een regenjas aan maar handen, benen, voeten en gezicht zijn doorweekt. Wat is hier in godsnaam leuk aan?

Salomewinterqueen schreef op 29-09-2021 om 16:32:

Weer zeiknat geregend en verkleumd tot op het bot (ja had een regenjas aan maar handen, benen, voeten en gezicht zijn doorweekt. Wat is hier in godsnaam leuk aan?

Niks. Maar dit is dan ook geen winters weer. 

Die regenbuien word ik ook niet blij van, maar wat er wel fijn aan is: het is geen 300 graden in de schaduw waarbij mijn huid eraf fikt in de brandende zon en het zweet uit al mijn poriën loopt

Vanmiddag was het hier trouwens prima weer, de buien waren weg, er was een klein herfstzonnetje, frisse temperatuur, heerlijk!

Salomewinterqueen schreef op 29-09-2021 om 16:32:

Weer zeiknat geregend en verkleumd tot op het bot (ja had een regenjas aan maar handen, benen, voeten en gezicht zijn doorweekt. Wat is hier in godsnaam leuk aan?

Maar het kwam toch niet onverwacht? Je kunt toch gewoon kleren aandoen die geschikt zijn voor dit weer? En als ik de hele dag buiten bezig ben, neem ik kleren mee en trek ik wat droogs aan als het zo uitkomt. Zometeen lekker douchen, iets makkelijks aan en de avond kan beginnen!

Het is hier de afgelopen weken vooral heel zonnig geweest met amper een drupje regen. Ik vind het zo lekker eindelijk een bewolkte dag te hebben en geniet van het geluid van de regen. Met een jas aan op de fiets vind ik ook heerlijk. Ik heb ook goede regenkleding en vind het echt geen probleem om in de regen buiten te zijn. 

MoederBarberin schreef op 29-09-2021 om 10:32:

Ik schreef mee op Viva, maar heb me hier nog niet laten zien, simpelweg omdat ik de zomer best prima vond. Het was soms wel warm, maar dat hield nooit lang aan en verkoeling was makkelijk te vinden. Vond het wel heel erg benauwd dit jaar.
Maar zit wel prettiger in mijn vel nu de herfst voor de deur staat. Vannacht voor het eerst te koud gehad om alleen onder een laken te slapen en een sprei erbij gepakt. Gaf meteen een knus gevoel.
Zijn er meer mensen de neiging moeten onderdrukken om nu al de kerstverlichting op te hangen?

Ik vond het ook een super zomer. Vooral qua temperatuur en regelmatig een lekker windje. De herfst is me nu veel te warm. Ging heel optimistisch van de week eindelijk weer wat kleding shoppen, maar de airco bleek kapot en ik stapte met een enorme plofkop en gutsende rug weer de winkel uit 

En neeeeee .. wij hebben de neiging voor kerstverlichting NIET onderdrukt We houden ervan om 's avonds tv te kijken met minimale bijverlichting, dus rondom in de huiskamer liggen snoeren met lampjes. Tot mijn verrassing had man ze vanmiddag neergelegd (nadat hij eerst alles gestoft had, dus het kan er weer tegen)   

Weedbee schreef op 29-09-2021 om 19:48:

[..]

Ik vond het ook een super zomer. Vooral qua temperatuur en regelmatig een lekker windje. De herfst is me nu veel te warm. Ging heel optimistisch van de week eindelijk weer wat kleding shoppen, maar de airco bleek kapot en ik stapte met een enorme plofkop en gutsende rug weer de winkel uit

En neeeeee .. wij hebben de neiging voor kerstverlichting NIET onderdrukt We houden ervan om 's avonds tv te kijken met minimale bijverlichting, dus rondom in de huiskamer liggen snoeren met lampjes. Tot mijn verrassing had man ze vanmiddag neergelegd (nadat hij eerst alles gestoft had, dus het kan er weer tegen)

Fijne man heb je, weedbee!!

EHR

EHR

29-09-2021 om 21:15

Salomewinterqueen schreef op 29-09-2021 om 16:32:

Weer zeiknat geregend en verkleumd tot op het bot (ja had een regenjas aan maar handen, benen, voeten en gezicht zijn doorweekt. Wat is hier in godsnaam leuk aan?

Ik vind regen vooral leuk als ik binnenben. Het heeft iets heerlijk knussigs en rustgevends. Vroeger als ik als kind in bed lag, deed ik alsof mijn bed een bootje was, afgedekt met een paraplu en een zeil (lees: mijn dekbed). Zodat ik wel droog bleef, maar lekker kon dobberen. Snel in slaap vallen gegarandeerd. Doe ik nu niet meer, maar het rustgevende gevoel is gebleven. 

Als ik naar buiten moet in de regen, zorg ik dat ik me erop kleed. En als dat niet lukt, dan accepteer ik dat ik nat word (en neem ik droge kleren mee) en verheug ik me op het moment van de warme douche en lekkere zachte warme huiskleren daarna. Echt zo 100x beter dan warmte en hitte. 

MoederBarberin schreef op 29-09-2021 om 20:21:

[..]

Fijne man heb je, weedbee!!

Vind ik ook .. al bijna 45 jaar 

EHR schreef op 29-09-2021 om 21:15:

[..]

Ik vind regen vooral leuk als ik binnenben. Het heeft iets heerlijk knussigs en rustgevends. Vroeger als ik als kind in bed lag, deed ik alsof mijn bed een bootje was, afgedekt met een paraplu en een zeil (lees: mijn dekbed). Zodat ik wel droog bleef, maar lekker kon dobberen. Snel in slaap vallen gegarandeerd. Doe ik nu niet meer, maar het rustgevende gevoel is gebleven.

Als ik naar buiten moet in de regen, zorg ik dat ik me erop kleed. En als dat niet lukt, dan accepteer ik dat ik nat word (en neem ik droge kleren mee) en verheug ik me op het moment van de warme douche en lekkere zachte warme huiskleren daarna. Echt zo 100x beter dan warmte en hitte.

Jaaaa .. dat knussige als het klettert tegen de ramen of op de schoorsteen of het dakraam .. heerlijk! Naar buiten gaan vind ik dan wat minder, maar als ik al buiten ben en het begint te regenen ga ik echt niet rennen hoor. Dan daarna lekker afdrogen/douchen en in mijn warme huiskloffie. 

Ja, die fijne associaties met regen heb ik ook. Als kind tegen de verwarming aankruipen en naar de druppels kijken, mijn moeder die een klein lichtje aandeed tegen het donkere weer en een kopje thee voor ons ging zetten. Lekker huiselijk en gezellig.

EHR

EHR

02-10-2021 om 21:27


Iedereen om me heen klaagt. Ik geniet. Morgen gaat het hier regenen. Heerlijk. Makkelijke kleding aan. Spotify. En dan lekker keutelen.

hier lekker Netflix op de bank. Dekentje en chocola erbij. De regen tikt zachtjes tegen de ramen rolluiken. Wat zal ik lekker slapen vannacht  

EHR schreef op 02-10-2021 om 21:27:


Iedereen om me heen klaagt. Ik geniet. Morgen gaat het hier regenen. Heerlijk. Makkelijke kleding aan. Spotify. En dan lekker keutelen.

Ik sluit me volledig aan! Heerlijk..  Katten allemaal op een warm plekje, kaarsje aan. Wind en regen tegen de ramen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.