Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Wintervreugd voor de zomerhaters


Regendrup. schreef op 22-09-2021 om 09:17:

[..]

Ik schreef het toevallig al in een ander topic: er is niks lekkerders dan in een koud bed stappen en langzaam warm worden onder de dekens. Of in de armen van man, stiekem nog beter. Vooral die koude tenen warmen tussen zijn benen, hemels.

Heerlijk ja! Ik heb het liefst de slaapkamer ijskoud en dan een kruikje mee. En dan nog een spannend boek lezen, bij voorkeur in de categorie 'cosy mystery' 😍.

Storm en regen slaapt ook heerlijk. Liefst met het raam een tikje open, zodat er af en toe wind op m'n gezicht valt als ik boven de dekens uitpiep.

Salomewinterqueen schreef op 22-09-2021 om 09:51:

[..]

Dit snap ik nooit zo goed. Die choco is in 2 minuten op en dat dekentje werkt bij mij alleen maar op mijn zenuwen want zodra ik die afgooi (koken, schoonmaken, wc) heb ik het vrieskoud en duurt het weer uren voor ik op temperatuur ben (ik heb dus idd nu al de kachel aan)

Je kan toch met dat gure weer niet de hele dag binnen onder een dekentje zitten warme choco drinken?

Ik ben veel liever buiten. Stad in. Terras op. Alles is leuker als de zon schijnt. Ik heb echt een intense schijt hekel aan regen, wind, donker en kou. Ik krijg daar letterlijk pijn van en word daar depressief van.

Ik snap de kaarsjes en 'gezelligheid' ook niet. Ik vind in het donker zitten niet gezellig. Dan wil ik slapen.

Dit ben ik. Alleen dan volledig andersom  

Stomme zon, ga weg! Ik wil herfst 

EHR

EHR

22-09-2021 om 21:06

Het was hier vandaag gewoon zomer. Ga toch weg.

EHR schreef op 22-09-2021 om 21:06:

Het was hier vandaag gewoon zomer. Ga toch weg.

Echt herfstweer vanaf morgen 😀

Jaaa, eindelijk begint het er wat op te lijken! Hier zelfs de kachel even een slingertje gegeven. Weerbericht had het over buien, stevige wind en zelfs kans op onweer vandaag.

Hier is het ook echt super.
Grijs, donker, regen, wind en 11 graden!

heerlijk weer! Ik kom echt tot rust op dit soort dagen. 
Ik kwam er wel achter dat ik een nieuwe regenjas nodig heb, deze lekte door op de schoudernaad. 

Herfst herfst wat heb je te koop?

noas_1993 schreef op 29-09-2021 om 09:12:

Hier is het ook echt super.
Grijs, donker, regen, wind en 11 graden!

Ik vind dit ook fijn! Ik moet veel buiten zijn, maar hier kun je je op kleden, op hitte niet (je kunt niet meer uittrekken dan je aan hebt). Liever met mijn snuit in de regen dan met je hele lijf in broeierige warmte die je kunt snijden!

Ik schreef mee op Viva, maar heb me hier nog niet laten zien, simpelweg omdat ik de zomer best prima vond. Het was soms wel warm, maar dat hield nooit lang aan en verkoeling was makkelijk te vinden. Vond het wel heel erg benauwd dit jaar. 
Maar zit wel prettiger in mijn vel nu de herfst voor de deur staat. Vannacht voor het eerst te koud gehad om alleen onder een laken te slapen en een sprei erbij gepakt. Gaf meteen een knus gevoel.
Zijn er meer mensen de neiging moeten onderdrukken om nu al de kerstverlichting op te hangen?

EHR

EHR

29-09-2021 om 10:42

Wat een heerlijk weer is het toch!

(en dat mensen je dan meewarig aankijken als je dat zegt, en ik alleen maar denk:  )

EHR

EHR

29-09-2021 om 10:42

MoederBarberin schreef op 29-09-2021 om 10:32:

Ik schreef mee op Viva, maar heb me hier nog niet laten zien, simpelweg omdat ik de zomer best prima vond. Het was soms wel warm, maar dat hield nooit lang aan en verkoeling was makkelijk te vinden. Vond het wel heel erg benauwd dit jaar.
Maar zit wel prettiger in mijn vel nu de herfst voor de deur staat. Vannacht voor het eerst te koud gehad om alleen onder een laken te slapen en een sprei erbij gepakt. Gaf meteen een knus gevoel.
Zijn er meer mensen de neiging moeten onderdrukken om nu al de kerstverlichting op te hangen?

Nog geen kerstverlichting hier. Wel heb ik al een kerstengeltje opgehangen. 

MoederBarberin schreef op 29-09-2021 om 10:32:

Ik schreef mee op Viva, maar heb me hier nog niet laten zien, simpelweg omdat ik de zomer best prima vond. Het was soms wel warm, maar dat hield nooit lang aan en verkoeling was makkelijk te vinden. Vond het wel heel erg benauwd dit jaar.
Maar zit wel prettiger in mijn vel nu de herfst voor de deur staat. Vannacht voor het eerst te koud gehad om alleen onder een laken te slapen en een sprei erbij gepakt. Gaf meteen een knus gevoel.
Zijn er meer mensen de neiging moeten onderdrukken om nu al de kerstverlichting op te hangen?

Ik koop al vier jaar achter elkaar kittens zodat ik een excuus heb om geen kerstboom op te hoeven zetten! Nee dus  . (is niet echt waar hoor, dat ik ze daarvoor koop, maar ik vind het een prettige bijkomstigheid  )

Wieder schreef op 29-09-2021 om 10:46:

[..]

Ik koop al vier jaar achter elkaar kittens zodat ik een excuus heb om geen kerstboom op te hoeven zetten! Nee dus . (is niet echt waar hoor, dat ik ze daarvoor koop, maar ik vind het een prettige bijkomstigheid )

Wat doe je in zo'n jaar dan met die kittens dat je steeds nieuwe moet aanschaffen? 

MoederBarberin schreef op 29-09-2021 om 11:48:

[..]

Wat doe je in zo'n jaar dan met die kittens dat je steeds nieuwe moet aanschaffen?

Ik spaar ze! Maar ik vrees dat ik nu wel zo'n beetje klaar ben met sparen, nu kan ik het nog verbergen, maar nog meer en mensen zien dat ik een gek kattenvrouwtje ben   

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.