Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Venlafaxine - Ervaringen

Vanaf dinsdag start ik na overleg met Venlafaxine. Nu slik ik nog Citalopram, maar dat werkt niet fijn. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Venlafaxine? Hoe beviel of bevalt het? 


Ik slik Venlafaxine voor add en een angststoornis. In het begin werkte het heel goed, maar ik merk dat de werking afzwakt (ik zit op 112,5mg) en ik slik het nu ongeveer een jaar.
Van bijwerkingen heb ik bijna geen last gehad, alleen één keer hartkloppingen gehad in de eerste zes weken. Dat is een bekende bijwerking en de verpleegkundige maakte zich daar geen zorgen om, aangezien het daarna niet meer is gebeurd.

Sweet-Magnolia

Sweet-Magnolia

10-09-2021 om 16:16 Topicstarter

Fijn om te lezen! Ik hoop dat het me gaat helpen, heb er veel goeds over gehoord  

ik slik ook al een hele tijd Venlafaxine (37,5 mg) vanwege ASS.
In het begin merkte ik echt verschil, was meer gefocust, dingen waren helderder in mijn hoofd en ik kon makkelijker keuzes maken/de knoop doorhakken.
Geen bijwerkingen gehad voor zover ik weet...

Heb een tijdje een dubbele dosis geslikt om te zien of dat een positief effect zou hebben op mijn overprikkeling/vermoeidheid etc. Maar daar kreeg ik alleen constant hoofdpijn van. Dus weer snel terug naar 1 pil.

Niet wat je wilt lezen maar: 
Ik werd er soort van high van en niet op een fijne manier. Ook instabiel qua evenwicht houden, wankelen en zwalken. Heftige stemmingswisselingen  Ben er na 2 weken mee gestopt, ik kon echt niet normaal over straat want gedroeg me echt als een rare. 
Op sertraline reageer ik wel heel goed (voor depressies). 

Sweet-Magnolia

Sweet-Magnolia

10-09-2021 om 23:47 Topicstarter

Ook een niet-fijne ervaring is een ervaring. Setrarline heb ik ook gehad, maar dat deed voor mij helaas niet veel. De apothekersassistent zei ook dat ik wat kon gaan wankelen en dat goed in de gaten moet houden. Jammer dat het voor jou niet goed uitpakte, maar fijn dat je iets hebt gevonden wat goed gaat! 

Misschien werkt het bij ons dan precies omgekeerd. Ik hoop het voor je, toi toi toi!

oh ja, voor mijn gevoel was ik ook helemaal hyper. Snel en veel praten etc. Mijn collega's moeten vast moe van mij geworden zijn in de begin periode 

Sweet-Magnolia

Sweet-Magnolia

11-09-2021 om 00:15 Topicstarter

Haha dat belooft wat 

Ik zweet ontzettend veel van Venlafaxine. Maar dat deed ik eigenlijk van elke AD die ik heb geprobeerd. Verder lijkt het wel of de werking minder wordt na tig jaar.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

12-09-2021 om 22:33

Hier ook een ervaring met dit middel.  Helaas geen goede. Van de eerste tablet echt doodziek geworden.  Voor mij nooit weer. De huisarts gaf aan dit nog nooit te hebben meegemaakt,  dat iemand er zo hevig op reageerde. 

Ik hoop voor jou dat je er goed op reageert en dat je klachten zullen verbeteren. 

Ik heb in plaats van citalopram gekozen voor fluoxetine en daar nooit last van gehad. Als de venlafaxine niet past is dat misschien een oplossing. Slik je het als AD of voor iets anders?

Sweet-Magnolia

Sweet-Magnolia

13-09-2021 om 23:38 Topicstarter

SusannaT schreef op 12-09-2021 om 22:39:

Ik heb in plaats van citalopram gekozen voor fluoxetine en daar nooit last van gehad. Als de venlafaxine niet past is dat misschien een oplossing. Slik je het als AD of voor iets anders?

Ik ga het als AD slikken. Morgen beginnen, ben benieuwd. En dan een week later ophogen.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

13-09-2021 om 23:43

Vanuit mijn werk ervaring mee. Tot nu toe eigenlijk positief. De eerste weken qua bijwerkingen moet je even door. Vaak gehoord : zweten met name in de nacht  en moe zijn. Daarna hoor ik vaak dat het beter word. 

AcidicShark11

AcidicShark11

14-09-2021 om 12:12

Ik slik het ook. Eerst enkel als AD, later een flink hogere dosis voor ADD (maar dat deed niets)
Afbouwen is naar, ik krijg er brainzapps van. Maar ik zal binnenkort wel moeten, want ook als AD doet het bij mij te weinig.

Sweet-Magnolia

Sweet-Magnolia

21-09-2021 om 17:07 Topicstarter

Update! Nu een week bezig en ik zit nu op 75 mg. Vandaag echt enorm beroerd en duizelig, verder eigenlijk nergens last van. Ach, als dit het is qua bijwerkingen teken ik ervoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.