Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Spijtgevoelens consumptiegedrag

Elmo1972 schreef op 24-05-2025 om 22:07:

ik vind dat Watertoren hier best hard wordt aangepakt.
Omdat ze geniet van haar leven.
De meeste mensen die haar hier aanpakken om haar consumptie gedrag, hebben hebben wel kinderen.
En de mens zelf is het slechtst voor de aarde..

Ik geniet ook van mijn leven hoor.

En ze wordt niet aangepakt omdat ze van haar leven geniet, maar omdat ze geniet op een manier die anderen schade toebrengt.

Er wordt hier ook geklaagd over mensen die de halve zomer barbecuën, fatbikes enzovoorts.

Miepjecody schreef op 24-05-2025 om 22:56:

[..]

Nou precies dat

Watertoren heeft al genoeg ellende gehad ook en jong weduwe

Ook een hele lieve reactie maar dat ik ellende heb mee gemaakt dat doet er eigenlijk niet toe in deze discussie. Ik denk ook dat mijn voetafdruk op deze aarde niet zo veel groter is dan de gemiddelde mens. Dat het me allemaal niks kan schelen klopt ook niet. Ik wist niet dat bloemen zo slecht zijn voor het milieu. Dat weet ik via dit forum. Daarna ben ik minder vaak bloemen gaan kopen maar ik weet niet of ik dit vol ga houden. Dit voelt zo nutteloos aan voor mij. Het zou pas effect hebben als mensen massaal geen bloemen meer kopen. Dat bosje bloemen die ik nu minder vaak koop wordt vernietigd dan denk ik van dan kan het beter in een vaas staan bij mij. 

Ik laat ook geen grote voetafdruk achter met auto rijden. Met een volle tank doe zeker 3 maanden soms 4.  Iedereen laat een voetafdruk achter, de ene wat meer dan een ander. Kritiek geven op een ander is zo makkelijk maar kijk ook naar jezelf. Hoe lang doe jij met een volle tank?

watertoren schreef op 25-05-2025 om 09:13:

[..]

Ook een hele lieve reactie maar dat ik ellende heb mee gemaakt dat doet er eigenlijk niet toe in deze discussie. Ik denk ook dat mijn voetafdruk op deze aarde niet zo veel groter is dan de gemiddelde mens. Dat het me allemaal niks kan schelen klopt ook niet. Ik wist niet dat bloemen zo slecht zijn voor het milieu. Dat weet ik via dit forum. Daarna ben ik minder vaak bloemen gaan kopen maar ik weet niet of ik dit vol ga houden. Dit voelt zo nutteloos aan voor mij. Het zou pas effect hebben als mensen massaal geen bloemen meer kopen. Dat bosje bloemen die ik nu minder vaak koop wordt vernietigd dan denk ik van dan kan het beter in een vaas staan bij mij.

Ik laat ook geen grote voetafdruk achter met auto rijden. Met een volle tank doe zeker 3 maanden soms 4. Iedereen laat een voetafdruk achter, de ene wat meer dan een ander. Kritiek geven op een ander is zo makkelijk maar kijk ook naar jezelf. Hoe lang doe jij met een volle tank?

Maar in feite is gewoon alles slecht voor de aarde, en dat weten mensen niet.

Miepjecody schreef op 25-05-2025 om 10:23:

[..]

Maar in feite is gewoon alles slecht voor de aarde, en dat weten mensen niet.

In principe is alles slecht ja. En veel weten mensen inmiddels heus wel. Punt is dat omdat de meest simpele normale dingen in ons moderne bestaan al slecht zijn, het wel hééél moeilijk wordt om heel duurzaam te leven.

bieb1963 schreef op 25-05-2025 om 10:27:

[..]

In principe is alles slecht ja. En veel weten mensen inmiddels heus wel. Punt is dat omdat de meest simpele normale dingen in ons moderne bestaan al slecht zijn, het wel hééél moeilijk wordt om heel duurzaam te leven.

Precies,  maar ik let er ook wel op. Ik nam altijd al een rugzak mee om boodschappen voordat mensen over duurzaam begonnen.

Nooit veel kleding gehad, maar 3 keer gevlogen ( ben 53)  niet veel prullaria.

4 jaar vegetarisch gegeten maar helaas voel ik me dan echt niet fit genoeg

ik fiets veel ipv auto. Maar zal vast dingen doen die niet duurzaam zijn.

Ik bedoel er maar mee dat mensen hier klagen dat we te weinig rekening houden met de aarde, maar ondertussen wel een stel kinderen hebben rond lopen.
Dat vind ik hypocriet, maar goed, deze mening kan ook zo in het topic van de onpopulaire meningen,
En daar durfde ik m niet te plaatsen.

Elmo1972 schreef op 25-05-2025 om 12:25:

Ik bedoel er maar mee dat mensen hier klagen dat we te weinig rekening houden met de aarde, maar ondertussen wel een stel kinderen hebben rond lopen.
Dat vind ik hypocriet, maar goed, deze mening kan ook zo in het topic van de onpopulaire meningen,

Je hebt gelijk als je zegt dat iedereen schuld heeft maar het is flauw om te impliceren dat mensen met kinderen andere mensen die nergens rekening mee willen houden daar niet op mogen aanspreken. (En zeker niet als die mensen het er megadik bovenop leggen,  keer op keer en dan de vermoorde onschuld gaan uithangen)

Elmo1972 schreef op 25-05-2025 om 12:25:

En wie betaalt dan straks de premies en wast onze billen als we oud zijn….?

Poezie schreef op 25-05-2025 om 12:41:

[..]

Je hebt gelijk als je zegt dat iedereen schuld heeft maar het is flauw om te impliceren dat mensen met kinderen andere mensen die nergens rekening mee willen houden daar niet op mogen aanspreken. (En zeker niet als die mensen het er megadik bovenop leggen, keer op keer en dan de vermoorde onschuld gaan uithangen)

Ik weet 100 procent zeker dat dit een sneer naar mij is en dat vind ik zacht uitgedrukt niet aardig. Ik ben hier altijd eerlijk en heb een sterke eigen mening. Ik hang niet de vermoorde onschuld uit maar ik meen het oprecht dat ik geen mensen op stang wil jagen maar jouw kennende van dit forum geloof je mij waarschijnlijk niet. Ik doe ook niet alsof alles zo goed gaat want mijn verdriet deel ik hier ook. Zie mijn eigen geopende topic over seksueel misbruik en ik schrijf hier ook over mijn overleden man. 

Poezie, het is zo makkelijk om iemand de grond in te boren vanuit je toetsenbord. Dat zou ik bij jou ook makkelijk kunnen doen maar ik sta daar boven en verlaag me daar niet toe. Laten we een beetje lief blijven voor elkaar. Lets agree to disagree maar behandel elkaar met respect.

Laat maar, blijkbaar wil het kwartje maar niet vallen 

Ik vind het mooi dat je toe geeft dat het een sneer naar mij was. Ik was bang dat je het zou ontkennen maar dat deed je niet en dat siert jou en ik weet ook dat er mensen zijn op dit forum die jouw mening delen. Maar laat me voor eens en altijd duidelijk zijn dat ik dingen niet schrijf om te provoceren. Ik schrijf hier hetzelfde hoe ik in het echte leven ook ben. En weet je, de meeste mensen vinden mij lief en oprecht in mijn bubbel dan. Nu ik dit typ krijg ik een naar gevoel want ik zit niet op een forum om een soort van ruzie te maken. Als ik jou Poezie in het echte leven zou zien dan zou ik jou de hand drukken en een nieuwe start maken. Weg met al het negatieve naar elkaar toe. Ik druk jou digitaal de hand. Ben je bereid om die aan te nemen en gaan we met een schone lei verder?

watertoren schreef op 25-05-2025 om 14:39:

Ik vind het mooi dat je toe geeft dat het een sneer naar mij was. Ik was bang dat je het zou ontkennen maar dat deed je niet en dat siert jou en ik weet ook dat er mensen zijn op dit forum die jouw mening delen. Maar laat me voor eens en altijd duidelijk zijn dat ik dingen niet schrijf om te provoceren. Ik schrijf hier hetzelfde hoe ik in het echte leven ook ben. En weet je, de meeste mensen vinden mij lief en oprecht in mijn bubbel dan. Nu ik dit typ krijg ik een naar gevoel want ik zit niet op een forum om een soort van ruzie te maken. Als ik jou Poezie in het echte leven zou zien dan zou ik jou de hand drukken en een nieuwe start maken. Weg met al het negatieve naar elkaar toe. Ik druk jou digitaal de hand. Ben je bereid om die aan te nemen en gaan we met een schone lei verder?

Ik ken jou niet als persoon, alleen als forummer daarom snap ik niet dat je dit zo persoonlijk opvat. Mijn punt gaat over de eerdere opmerkingen van jou die voor mij en wat anderen hier provocerend overkomen. Daar wil jij niet aan omdat het jouw bedoeling niet is. Daarmee poets je het niet weg. Volgens mij heb ik andere opmerkingen van jou, waar ik het wel mee eens ben ook weleens een hartje gegeven. Wat mij betreft zit ik hier met jou niet in een fittie en hoop ik dat je in het vervolg commentaar op jouw postings ziet als een reactie daarop en niet als een aanval op jou als persoon. 

Ik geef toe dat ik alle reacties op mij op een forum mij persoonlijk aan trek. Misschien is het beter voor mij dat ik dat minder doe maar dat zit in mijn karakter. Ik wil het hier vooral leuk hebben omdat ik toch vaak alleen ben. En Poezie, geen fittie tussen jou en mij en ik wil helemaal niemand tegen het verkeerde been schoppen. Als ik dat in het verleden wel heb gedaan dan daarvoor excuses

watertoren schreef op 25-05-2025 om 15:16:

Ik geef toe dat ik alle reacties op mij op een forum mij persoonlijk aan trek. Misschien is het beter voor mij dat ik dat minder doe maar dat zit in mijn karakter. Ik wil het hier vooral leuk hebben omdat ik toch vaak alleen ben. En Poezie, geen fittie tussen jou en mij en ik wil helemaal niemand tegen het verkeerde been schoppen. Als ik dat in het verleden wel heb gedaan dan daarvoor excuses

Ik denk dat bijna iedereen hier op het forum weleens op z'n kop heeft gehad voor een bepaalde opmerking. Ik ga er dan niet meteen vanuit dat diegene dan een hekel aan mij heeft, maar enkel mijn opmerking niet kan waarderen. Daar ga ik dan over nadenken en soms geef ik ze gelijk en soms niet. Ook ik woon alleen en heb dat soort feedback nodig. Fijn dat jij het ook niet beschouwd als een fittie, wat mij betreft idd ook zand erover.

watertoren schreef op 25-05-2025 om 09:13:

[..]

Ik wist niet dat bloemen zo slecht zijn voor het milieu. Dat weet ik via dit forum. Daarna ben ik minder vaak bloemen gaan kopen maar ik weet niet of ik dit vol ga houden. 

Als eens gekeken naar kunstbloemen eventueel? Zijn ook hele mooie van en heb je zelfs eventueel abbonement voor waardoor je ook niet altijd dezelfde hebt staan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.