Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

PrizeHeron68

PrizeHeron68

23-02-2024 om 12:37

Korte opname of niet? Help

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

27-03-2024 om 07:41

Onlyhuman schreef op 27-03-2024 om 07:07:

wat lief. Dankjulliewel allemaal. Partner is niet eens zijn bed uitgekomen vanmorgen. Kreeg appje 5min voor vertrek of hij de jongens wakker moest maken.. fijn dat jullie er aan denken en moeite doen

Partner heeft zijn verhaal. Hoop dat gezin betrokken wordt.

Sterkte. Laat het een beetje over je heen komen .

Sterkte! Hopelijk lukt het je om tijdens de opname alles thuis los te kunnen laten en erop te vertrouwen dat het goed komt. Het zou jammer zijn als je elk uur appjes van je man aan het beantwoorden bent over hoe het moet met de kinderen of huishouden.

Hee Onlyhuman, hoop dat je een goede eerste dag hebt en het een beetje lukt om je er aan over te geven, ik vind je ook dapper!

Sterkte! Hoop dat je inmiddels je plek hebt gevonden. Nu heb je de tijd om het een beetje eigen te maken. 
Inderdaad probeer echt los te komen van thuis. Zelf niet blijven appen en ook grenzen stellen aan partner als hij blijft appen.
Wens je een fijne tijd!

Ik vind je heel erg dapper! Sterkte

🤗 

PrizeHeron68

PrizeHeron68

27-03-2024 om 23:06

ah super lief zijn jullie. Heel fijn! Vandaag rustig dagje. Erg wennen. Merk dat ik zo gericht ben op het goed doen en aardig gevonden worden meteen over grenzen ga. Verpleegkundige dacht dat ik al week hier was omdat ik zo goed met alle groepen omga. Vroeg of het copingsmechanisme was. En ja moet het goed doen. Dus iemand helpen verhuizen  voelde me verplicht mee te gaan boodschappen doen maar zo’n migraine dat ik plat lag. Meteen schuldgevoel. Dus goedmaken door vanavond extra leuk te doen. Hoop daaraan te werken. Kijken wat ik nodig heb ipv doen wat anderen blij stemt. Blijft lastig. Morgen voller programma. Ben benieuwd. Bedankt voor alle lieve berichtjes 

Goed dat je goed gearriveerd bent. En eigenlijk is het ook heel open van je om meteen te laten zien wat jouw coping style is. Dat de gedachte dat jij ervoor moet zorgen dat iedereen het goed heeft zo sterk is, dat je zelfs tussen de mensen die ‘ervoor geleerd hebben om te zorgen dat het goed gaat’, nog steeds die taak op je neemt. 
Ten koste van jezelf. Ik gun je dat je daar de komende tijd meer open over kunt zijn zodat de professionals ook iets voor jou kunnen betekenen. 
Heb je liever dat we je succes, sterkte of een goede donderdag wensen? 

PrizeHeron68

PrizeHeron68

31-03-2024 om 07:12

wauw het is heftig hier soms. Gister heel heftige dag qua groepsgenoten. Voor iemand die de sfeer goed wil houden maar ook zich verantwoordelijk voelt voor anderen maar ook niet tegen groep in wil gaan maar foute keuze kan maken zo best heftig. Het lijkt hier echt alsof elke foute keuze er 1 van leven of dood is. Gister iemand teruggebracht door politie en voel me er mede verantwoordelijk voor. Triggert hoop van vroeger waarin keuzes er ook 1 van leven en dood waren 

Dat het heftig is kan ik me voorstellen, dat had ik al als ik bij mijn moeder op bezoek kwam. 

Maar vertel je ook aan de begeleiding wat het met jou doet en wat het triggert? Want hoe sneller zij jou goed leren kennen en jouw coping mechanismen kennen, deste sneller kan er ook gericht therapie volgen. En deste meer ga jij aan deze opname hebben.

PrizeHeron68

PrizeHeron68

31-03-2024 om 10:28

ja probeer ik sinds gister wel. Het is net reconstructie van vroeger bij ons thuis. Het geven wat de ander nodig heeft. Volledig in dienst van ander. Maar botst met wat ander nodig heeft dus dan sta ik in dienst daarvan maar dan loopt stress op want verloochen ze beide dan ben niet eerlijk maar wil het goed houden. Anders lopen ze weg of dreigen met zelfmoord en zolang ik geef wat ze nodig hebben. Maar als de 1 weet dat ik dat bij ander ook doe lijk ik hypocriet maar ik kan het niet anders. En voel me zo verantwoordelijk voor of iemand echt zelfmoord zou plegen. Error in m’n hoofd 

je bent nooit, maar dan ook echt NOOIT!!! verantwoordelijk voor de keuze van iemand anders om zijn/haar leven te beeindigen. NOOIT!!!!

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

31-03-2024 om 12:55

Klinkt niet als een meerwaarde deze opname.

Ysenda schreef op 31-03-2024 om 12:41:

je bent nooit, maar dan ook echt NOOIT!!! verantwoordelijk voor de keuze van iemand anders om zijn/haar leven te beeindigen. NOOIT!!!!

Ik zal dit even herhalen. Jij bent niet verantwoordelijk voor een ander zijn keuze. Op geen enkele manier. Helemaal nooit. Dat was je niet, dat ben je niet en dat zul je nooit zijn!

Maar ik zou deze drang van je wel bespreken. Dat is wat jij te leren hebt, dat je dit echt bij die ander laat liggen. En daar nu hulp bij vraagt. Want hoe akelig ook, dat het nu zichtbaar is kan je misschien wel helpen om handvaten te krijgen hoe je hiermee kunt omgaan. 

PrizeHeron68

PrizeHeron68

31-03-2024 om 17:12

Ja dit is wel echt een probleem voor me. Ik speel overal een rol. Één die ervoor zorgt dat anderen om me heen blij of tevreden zijn zodat het veilig blijft. Heb het bij verpleging aangegeven. Onveilige sfeer is overcompenseren want dan escaleert het niet of kan ik dingen voor zijn. Ze weten het en zien het wel geloof ik. Speel altijd mooi weer maar wordt wel doorheen geprikt en zeker nu met alles wat gebeurt is ben ik wel iets opener geweest. Ze gingen het ook terugkoppelen aan behandelaar. Ben benieuwd. Het is zo rot. In mijn zit het gevoel dat ik indd niet verantwoordelijk ben voor keuze die mensen maken maar zodra ik rol speel mag het niet mijn fout zijn. Ofzoiets. Vandaag dierentuin geweest met kinderen. Au afscheid deed pijn. Voel me zo’n slechte moeder

Roos55 schreef op 31-03-2024 om 12:55:

Klinkt niet als een meerwaarde deze opname.

Het feit dat TO inziet hoe diep de ingesloten patronen zitten waar ze aan onderdoor gaat, maakt deze opname na drie dagen al zeer zinvol. Als je de kern van je problemen te pakken hebt, kun je aan het werk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.