Psyche en mentaal
PrizeHeron68
23-02-2024 om 12:37
Korte opname of niet? Help
vanuit behandelaar is er een advies om een kortdurende opname te overwegen. Vooral om de druk thuis in combi met therapie doebaar te houden/maken. Drukke thuissituatie met 3 jonge kinderen en ik ben met regelmaat compleet ontregeld. Behandeling valt zwaar. Waardeer mijn psych enorm maar dwang/angst fout te doen (normale leven) komt ook in therapie heel consequent terug. Met als gevolg dat ik nog meer ontregel. Maar ik vind het eng. En confronterend, ik wil niet dat mensen weten hoe slecht ik ga. Maar op mijn slechtste momenten is het heel donker. Maar ik wil stiekem verdwijnen. Ik weet niet waar ik goed aan doe. Ik wil niet zo slecht zijn. Maar m’n hoofd is giga obsessief. Hoe maak je keuze: en 3 weken van huis hoe?? Partner etc vinden t overdreven. Ik weet niet wat ik moet en voel me zo onstabiel dat dit nog enger is. Iemand tips?
PrizeHeron68
16-03-2024 om 21:36
grootste probleem is dat de kans dat opname in die vakantie valt. Als k thuis ben kan ik het niet overslaan. Maar volgende week of week erop is er plaats. Als het goed is. Ik ben erachter dat ik me niet kwetsbaar op wil stellen naar derden. Dus die psychoeducatie is wel dingetje. Het idee dat hij mee gaat maar sessie lijkt me verschrikkelijk. We zijn ook samen juist omdat hij die bang niet nastreeft en ik omdat ik nooit meer kwetsbaar wil zijn. Maar snap dat het nie samengaat
PrizeHeron68
16-03-2024 om 22:10
en ik heb idyllische beeld van die vakantie terwijl ik weet dat ik al overprikkeld ben door het weekend en pasen en dan ov voor 4u enkele reis en heel heftige schoonmoeder. Maar ik voel me zo’n slechte moeder om daar niet bij te zijn. Ik heb nog nooit iets gemist
Moirmel
17-03-2024 om 09:26
Onlyhuman schreef op 16-03-2024 om 21:15:
nog steeds niets. Iedere dag hoopt ze meer duidelijkheid te krijgen. Volgens intake zou ik daar goed op m’n plaats zijn maar het is wachten op plek en blijkbaar zijn de regiebehandelaars moeilijk te spreken. En die hebben uiteindelijk het voor het zeggen. Is het logisch dat het zo lang duurt? En zouden jullie de midweek vakantie met gezin skippen.? Schoonmoeder gaat ook mee en ondanks dat ik er graag bij zou willen zijn ben ik ook bang want het gaat giga overprikkeld zijn. Is het erg om een vakantie te missen?
Neen, het is niet erg om een vakantie te missen.
Puur over dit punt: in het begin van de relatie met mijn vrouw deed ik ook mijn best om er altijd bij te zijn, wat erin resulteerde dat ik enkele malen met de trein alleen terugreisde tijdens de vakantie en dat we ook twee vakanties gewoon vroegtijdig hebben afgebroken omdat ik het niet trok. Tegenwoordig kies ik welke vakanties ik meega en welke ik oversla.
Misschien helpt het jou om de vakantie te bekijken als een rustpunt, zowel voor jou als je gezin, zodat je beseft dat je die misschien beter gescheiden kunt doorbrengen zodat elke partij zijn rust heeft.
Spijtig dat het zolang duurt.
PrizeHeron68
17-03-2024 om 13:06
thanks Moirmel, ik snap je punt. Fijn dat jij nu een goede manier hebt gevonden. Hier ben ik degene die alle vakanties doet en partner afwezig is. Of door ziekte of door werk. Wennen dat ik niet overal bij hoef te zijn. 5 min in de tuin of boodschappen doen en ze vragen al waarom ik altijd wegga. Ben fulltime thuis dus soms heel benauwend. Ik hoop zo dat het volgende week eindelijk lukt. Aan m’n psycholoog ligt het niet maar communicatie is blijkbaar lastig met ze. De juiste persoon spreken die akkoord moet gaan. Pas goed op de groep maar regiebehandelaar moet toestemming geven en die heeft ze nog steeds niet bereikt.
Loezzie
17-03-2024 om 14:35
ik zou thuis blijven. Het klinkt alsof overprikkeling op de loer komt te liggen en dan? Of is er een optie dat je kan zeggen " ik laat de boel de boel en ga er in mijn eentje op uit' of dat de rest weggaat en jij in het huisje blijft? Dan zou ik heel misschien meegaan.
Maar misschien juist goed om thuis te blijven. Dan kan je man de boel rooien. Met oog op je de opname is het juist goed om die grens nu al aan te geven zowel bij je man als je schoonfamilie
PrizeHeron68
17-03-2024 om 18:02
Hoe leuk het ook zou zijn met de jongens is het heel heel heel veel overprikkeling. Zowel alles klaarmaken alleen als reis 4 u ov en schoonmoeder is een schat maar ook giga complottheorie aanhanger en heeft overal mening over constant non stop. Ik voel me verplicht om mee te gaan omdat ik t niet anders ken. Ik denk niet dat ik thuis durf te blijven zomaar. Die grens trekken. Als opname erin valt is het misschien wel fijn. Ik hoop gewoon zo dat daar snel duidelijkheid over is. Zelfs als t niet doorgaat. Gewoon duidelijkheid.
Loezzie
17-03-2024 om 18:39
Wat levert meegaan je op? Ik lees geen redenen waarom ik mee zou gaan in jouw situatie.
PrizeHeron68
17-03-2024 om 19:52
Ik weet niet hoe niet. Ik hoor het goed te doen. En het voelt als falen. Vandaag en gister als bezetene door het huis gegaan. Zolder helemaal opgeruimd en vandaag toiletruimte geschilderd en plankjes gehaald en opgehangen en meteen lijstjes voor erop en plantje alles om die onrust te verjagen. Maar zodra het klaar is is onrust er nog. Of ik slik genoeg xanax om heerlijk K.O. te gaan en die onrust niet te voelen. Steeds uitersten. Maar ik ben niet eerlijk in hoe ik me voel en ik weet niet hoe ik dat moet. Psych had gelijk ik hou iedereen op afstand niemand mag zien dat ik kwetsbaar ben. En zolang ik door hoepeltjes spring boeit t ze ook niet. Ook al sta ik of helemaal stijf of zwaar onder invloed van pillen en slaap 3 a 4 x op dag. Is een soort paniekvoetbal in m’n hoofd. En grijp naar uitersten. Maar zeggen dat ik niet meega is mezelf kwetsbaar neerzetten want waarom zou ik in godsnaam niet mee willen
Euphoria
17-03-2024 om 19:59
Leren jezelf accepteren zoals jij bent, dat zou stap 1 moeten zijn.
Jij bent een super moeder. Jij bent er voor anderen, voor je kinderen, voor je man, je cijfert jezelf weg. Nu heb jij behoefte…behoefte die maakt dat jij eindelijk aan jezelf toe kan komen en aan jezelf kan werken. Dat heb jij heel hard nodig, ook al durf je dat zelf niet of slecht toe te geven.
Ben er nu eens voor jouzelf. Dat verdien jij!
PrizeHeron68
17-03-2024 om 20:26
Ik wil het zo graag. Anders voelen en denken en handelen. Maar ergens heel diep zit ik moet het goed doen, als ik maar genoeg doe dan wordt m’n moeder niet boos, als ik m’n moeder gezellig hou gaat m’n vader niet drinken, als ik maar goed genoeg oplet kan ik voorkomen dat hij de wurgt door ertussen te springen, als ik maar genoeg dus dan voorkom ik dat m’n vader uit het raam springt, als ik maar goed genoeg oplet kan ik hem uit het raam trekken als hij toch een poging doet, als ik maar er ben dan kan ik echte rampen voorkomen, als ik m’n vader uit de cel kom halen dan komt er geen ruzie omdat m’n moeder weigert z’n id te brengen als ik maar goed genoeg oplet hoef ik niet alleen te zijn met m’n oom, als ik hem maar in goed humeur stem zijn er geen consequenties als als als. Ik sta altijd ingesteld op de ander. Daarom ontspan ik nooit. Maar het is zo moeilijk om het niet goed voor de ander te doen als dat zo ingebakken zit. En het spijt me dat ik hetzelfde riedeltje hier herhaal. Ik wil anders doen en zijn daarom ook zo graag opname. Het lukt me alleen niet. Onrust zit er altijd enige wat korte verlichting geeft is het goed doen voor de ander… maar ik lees je en probeer het dankjewel
PrizeHeron68
17-03-2024 om 20:35
En dat klinkt allemaal heel stom. Maar het enige wat kortdurende gevoel van rust geeft is als de ander tevreden blij of iets is. Dus daarmee stoppen betekent ook dat gevoel van ietsepietsie rust opgeven. Ook al maakt deze manier me kapot
Loezzie
17-03-2024 om 20:41
Wat vreselijk dat je dit allemaal hebt moeten meemaken. Hier kon je helemaal geen invloed op uitoefenen, maar het zal anders gevoeld hebben. Je verdiend zoveel meer.
Je verdiend het om gezien te worden. Ook door je man en gezin.
Kan je op papier voor je man zetten wat maakt wat je niet mee gaat/ kan gaan? Ik zou echt thuis blijven. Hoe? Zeggen dat het niet langer gaat. Je man weet toch dat je je wil laten opnemen? Dan is dit een begin om voor jezelf op te komen.
Kan je het niet zeggen? Schrijf het op.
Heb je iemand die je kan ondersteunen?.
Euphoria
17-03-2024 om 21:10
Jij verontschuldigt je, jij hebt het gevoel dat jij te kort schiet, dat jij faalt. Maar lieve Onlyhuman…jij bent ziek. Jij kunt niet anders dan dat denken, jij hebt hulp nodig.
Ik lees iemand die de regie kwijt is over haar eigen (gevoels)wereld, die probeert die regie op allerlei manieren terug te krijgen. En jij hebt niet geleerd hoe je dat op een gezonde manier kunt doen. Jij hebt ook niet de juiste voorbeelden gehad die je dat hebben voorgeleefd. Jij kunt niet van jezelf verwachten dat jij nu in je eentje de oplossing hebt. Jouw schouders kunnen geen oneindig groot gewicht dragen. Laat jou iemand helpen die samen met jou zijn in schouders onder dat gewicht steekt.
Jij hoeft dit niet alleen te doen.
PrizeHeron68
17-03-2024 om 22:38
Ik denk dat dat het is. Ben wanhopig op zoek naar regie. Maar niks werkt. En dat maakt wanhopig. En ik weet dat ik mensen moet toelaten maar ik heb alleen maar slechte ervaringen. Ws mede door hoe ik er al ga maar het is zo lastig. En ik ben een tijdje open geweest over dat ik hulp had gezocht en hoe fijn m’n psych was etc en toen kreeg ik van m’n moeder in boze bui terug dat ik speelbal was van m’n psych, dat ik alles deed wat zij zei, dat ik m’n familie liet stikken en alleen met mezelf bezig was en onze band kapot was door therapie. En dat die pillen me alleen slechter maken. En nu hebben we het er nooit meer over maar ben bang om openheid te geven want weet hoe ze er echt over denkt. Partner en ik hebben ingewikkelde relatie en hij is emotioneel niet sterk en heeft me paar keer dat ik aangaf echt niet meer kon en of hij alsjeblieft alsjeblieft thuis wilde blijven en hij gewoon vertrok naar z’n werk. En nu ook heb gezegd dat ik als slecht gaat soms niet meer wil leven maar hij komt er gwn nooit op terug. En ik wil en durf niet meer teleurgesteld te worden. Dus draag het alleen. En dat doe ik zelf maar het is zo moeilijk
PrizeHeron68
17-03-2024 om 23:18
En dat zijn allemaal excuses. Ik zou het gewoon moeten doen. Ik denk dat opname zo’n stok achter de deur zou zijn dat ik wel open moet zijn dan. Al zou ik het liefst alleen daarheen gaan en twee weken later alleen vertrekken. Ik ben echt een loner als het gaat om wie ik echt ben
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.