Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

PrizeHeron68

PrizeHeron68

23-02-2024 om 12:37

Korte opname of niet? Help

Onlyhuman schreef op 28-02-2024 om 18:06:

[..]

Ja dat denk ik ook. Het is zo’n chaos in m’n hoofd en bij bij vlagen helemaal overspoeld. En te snel hoort niet zo snel. Maar het moeilijke is dat ik altijd degene moest zijn bi hier t goed ging. Dus doe uiterste best goed te doen. Zeggen niet goed gaat maakt al bang. Denk ook eerst opname slimmer is. Anders start ik al overspannen intensief thuistrsject en kan er niks bij hebben + psych gaat sowieso dan overdragen en bang voor gat dan in val. Omdat zij enige houvast was. Dus denk opname eerst daarna hopelijk wel ruimte maar moet daarna wel intensiever zegt psycholoog. Het is zo chaotisch. Maar wbt verlof heb het besproken. Hij zegt dan iets als je als het moet dan moet het maar vdr niks. En als ik dan zeg miss volgende week opname dan reageert hij gestrest hoe hij dat dan moet regelen en wat moet zeggen. Maar praten er niet over vdr. Doen alsof niks is. Beide schuld aan. Ik laat mensen heel moeilijk toe en hij vindt t we makkelijk als t overwaait..

Je man kan natuurlijk ook morgen naar z'n werkgever gaan en in grote lijnen vertellen wat er thuis speelt en wat er eventueel aan zit te komen. Waar jij je te druk maakt om zaken vind ik je man iets laks. En overwaaien doet dit niet natuurlijk. Maar het is iets wat je man moet regelen, niet jij. 

Cru gezegd, als jij morgen een ongeluk krijgt en in het ziekenhuis terecht komt, zal hij ook moeten handelen. Tis een volwassen kerel, hij kan dat best.

PrizeHeron68

PrizeHeron68

28-02-2024 om 23:49

ja klopt. Hij zal wel moeten. Als het zover komt. Ik heb 7 mails gestuurd naar psych dat ik het beter ga doen als het maar oké is morgen maar niet laatste afspraak is. Ik zou dat echt heel erg vinden. Maar obsessie wbt mailen zegt ws tegenovergestelde maar ik wil zo graag hier door 

Ben je vandaag gebeld?
En heb je in dat gesprek goed aan kunnen geven hoe druk het is in jouw hoofd met angsten en alle ballen hoog houden.

PrizeHeron68

PrizeHeron68

29-02-2024 om 18:18

Bedankt voor vragen Ysenda. Vandaag had ik afspraak staan bij mijn psycholoog. Ze heeft me aangemeld voor time out opname. Misschien volgende week al daarheen. Ik zal gebeld worden. Daarna gaan we samen evalueren hoe verder 

Dat klinkt goed Onlyhuman. Het zal nog wel even spannend blijven, maar volgende week is echt al heel snel. En je ziet haar sowieso daarna weer. Dat klinkt geruststellend. 🍀 

Wat fijn Only Human, goed dat je het gesprek bent aangegaan en dat het nu al zo snel in werking is gezet.

goed dat je de stap gezet hebt

PrizeHeron68

PrizeHeron68

29-02-2024 om 19:59

Thanks. Het is echt een opluchting dat het daarna niet perse stopt. Anders is alles onzeker. Nu is er beetje houvast. Ik ben heel benieuwd hoe snel het gaat. Blijf het eng vinden maar denk harde reset wel nodig is.

Lijkt me inderdaad een geruststelling dat de persoon waar je je vertrouwd bij voelt voorlopig in the picture blijft. Er verandert al genoeg! Fijn dat je wat opgelucht bent!

PrizeHeron68

PrizeHeron68

29-02-2024 om 21:05

Ja dat geeft rust. Geen garantie maar iig niet nu afgesloten. Voelt wel alsof ik door vrachtwagen ben overreden. Gelukkig vandaag wat kunnen slikken. Hoop dat er snel duidelijkheid is vanuit opname instelling. 

je klinkt hier ook iets rustiger, maar dat is het uiterlijk vertoon, intern zal het nog steeds alle kanten opschieten. En die spanning zal waarschijnlijk gedurende de week weer gaan oplopen. Dat is niet erg, dat hoort erbij.
Probeer dan even bewust een aantal keer diep adem te halen en een moment stil te zijn, niet meer dan dat. 

Je doet het goed, je probeert er aan te werken en hebt een hele grote stap gezet. Blijf hier ook vooral schrijven. Ons ben je niet tot last, echt niet. 

big hug.

PrizeHeron68

PrizeHeron68

01-03-2024 om 16:37

Ik merk van binnen heel erge onrust. Voelt alsof alles fout gaat. Alsof ik verkeerde keuzes maak, wel niet afspreken met iemand. Wel niet spelen kind bij vriendje. Hoe doe ik het dan met ophalen was ik te laat of onbeschoft bij juf, hoe doe ik het met zwemles. Als ik bekende tegenkom moet ik dan gezellig doen maar ben zo chaotisch en pintje van knallen en wat als ik verkeerde zeg of eerlijk ben Etc et.  Het is heel onrustig. Normaal mail ik dan focus ik op psycholoog waar ik het fout bij gedaan kan hebben.
Dat wil ik niet nu want dan stopt ze miss alsnog maar onrust van binnen is heel groot. Ws nog erger door komende periode. En alle kleine dingen lijken giga. Als ik morgen niet verjaardag ga zijn ze dan boos? Kan ik dat maken? Geef ik cadeau mee maar ze maken glutenvrije taart voor zoon dus is onbeschoft. Maar gister giga migraine en wordt zo wagenziek dan maar heb al ja gezegd en dan terug met trein 4 uur of mee terugrijden maar dan 7 u op verjaardag blijven. En t zijn zulke kleine dingen maar ze geven onrust. Miss fijner vastbijten in kleine dingen dan grote maar is vermoeiend. 
Ik probeer te blijven ademen. En naar buiten gericht is kalmer. Maar voelt alsof op knappen sta. Moet het goed doen. Dankjewel dat niet tot last ben. Het zijn zulke stomme dingen waar mijn brein zich in vastbijt. Blijven ademen is dan moeilijk. Althans miss nog meer heet stilstaan. Dan haalt alles me in 

Dikke knuffel, Onlyhuman. 

PrizeHeron68

PrizeHeron68

01-03-2024 om 17:30

Marian2072 schreef op 01-03-2024 om 16:50:

Dikke knuffel, Onlyhuman.

Dankje

PrizeHeron68

PrizeHeron68

01-03-2024 om 17:32

Kan dit echt minder worden? Je zo voelen? Ik ben zo bang voor het obsessieve. Opname zou gaan om time out. Uit situatie,rust, beetje therapie maar vooral crisis voorkomen. Als ik al geaccepteerd wordt door de kliniek. Ze kunnen me ook afwijzen Ze kunnen ook weigeren. Maar als ik geen stappen daarna zet veranderd t niks

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.