Psyche en mentaal
Gevoelsmens
08-04-2025 om 00:00
Ik durf geen hulp te zoeken
Wanneer weet je of je hulp nodig hebt of zonder kan. Door slechte ervaringen achter gekomen dat je uiteindelijk jezelf kwetsbaar opstelt, alles verteld en uiteindelijk door samenloop van situaties kiest iedereen voor zichzelf. Voor wat heb je dan deuren geopend van wat er deels is gebeurd. Het beste is toch juist alles achter je laten dan oprakelen van negatieve gedachten, maar juist toekomst gericht bezig zijn. Maar toch, blijf je soms terig blikken en denk je jammer dat het allemaal zo is verlopen. Ergens wil ik het wel kwijt en dan alles in een keer vertellen of juist zo laten.
RoodVruchtje
11-04-2025 om 16:13
Gevoelsmens schreef op 11-04-2025 om 15:39:
-ik moet niks
Waarom zo defensief naar mensen die jouw verhaal hebben gelezen en enkel met je proberen mee te denken? Doe je dit in het dagelijks leven ook zo?
Gevoelsmens
11-04-2025 om 16:44
Ik bedoelde het niet naar jullie. Moest iets in het bericht wijzigen.
Ik hoopte op advies, misschien ergens geruststellen. Blijven focussen op t positieve ipv negatieve.
Martje80
11-04-2025 om 17:13
Gevoelsmens schreef op 11-04-2025 om 16:44:
Ik bedoelde het niet naar jullie. Moest iets in het bericht wijzigen.
Ik hoopte op advies, misschien ergens geruststellen. Blijven focussen op t positieve ipv negatieve.
Volgens mij hoopte je vooral op meepraters. Want elke suggestie om iets anders te gaan doen dan je nu doet, schiet je af.
Gevoelsmens
11-04-2025 om 17:41
Martje80 schreef op 11-04-2025 om 17:13:
[..]
Volgens mij hoopte je vooral op meepraters. Want elke suggestie om iets anders te gaan doen dan je nu doet, schiet je af.
Nee juist niet hoor. Ik ben juist helemaal er mee eens.
Gevoelsmens
14-04-2025 om 12:02
Ik denk dat er misschien niks is gebeurd, maar alleen zij kan t mij vertellen mocht t wel zo zijn geweest gezien die er bij is geweest heel de tijd. Maar denk dat ik r niet kan vertrouwen voor een eerlijke antwoord. Waarom ik twijfel aan mezelf is eerder diep triest, maar of ik laat alles los met de gedachte dat er werkelijk niks is gebeurd
Martje80
14-04-2025 om 12:22
Gevoelsmens schreef op 14-04-2025 om 12:02:
Ik denk dat er misschien niks is gebeurd, maar alleen zij kan t mij vertellen mocht t wel zo zijn geweest gezien die er bij is geweest heel de tijd. Maar denk dat ik r niet kan vertrouwen voor een eerlijke antwoord. Waarom ik twijfel aan mezelf is eerder diep triest, maar of ik laat alles los met de gedachte dat er werkelijk niks is gebeurd
Je hebt eerdere informatie weggehaald dus ik heb maar weinig idee waar je het over hebt. Volgens mij heb je minstens vier keuzes:
1. De "zij" in jouw verhaal vragen en haar geloven.
2. De "zij" in jouw verhaal niet vragen, want je gelooft haar toch niet .
3. Uitgaan van je eigen waarnemingen en je jezelf vertrouwen.
4. Er voor kiezen om het hele gebeurde achter je te laten.
En bij die laatste keuze heb je denk ik ook nog opties om nog wel of niet meer met die vrienden om te gaan, als ik je cryptische halve berichten goed begrijp.
Dus TO, wat voelt als de beste optie voor jou?
Gevoelsmens
14-04-2025 om 13:14
Martje80 schreef op 14-04-2025 om 12:22:
[..]
Je hebt eerdere informatie weggehaald dus ik heb maar weinig idee waar je het over hebt. Volgens mij heb je minstens vier keuzes:
1. De "zij" in jouw verhaal vragen en haar geloven.
2. De "zij" in jouw verhaal niet vragen, want je gelooft haar toch niet .
3. Uitgaan van je eigen waarnemingen en je jezelf vertrouwen.
4. Er voor kiezen om het hele gebeurde achter je te laten.
En bij die laatste keuze heb je denk ik ook nog opties om nog wel of niet meer met die vrienden om te gaan, als ik je cryptische halve berichten goed begrijp.
Dus TO, wat voelt als de beste optie voor jou?
Ik heb inmiddels alle stappen doorlopen vanaf 1 en ben nu bij 4 geëindigd. Beste wat ik voor nu kan doen, het is zoals het is.
Kunnen de mods deze topic sluiten verwijderen
Zeespiegel
14-04-2025 om 15:34
Gevoelsmens schreef op 14-04-2025 om 12:02:
Is beter zo inderdaad. Zelfs als je het haar vraagt, wil je het denk ik niet echt horen als het antwoord bevestigend blijkt. Is nogal gruwelijk als dat zo is.
Gebruikersnaaminvullen
14-04-2025 om 16:51
Gevoelsmens schreef op 14-04-2025 om 13:14:
[..]
Ik heb inmiddels alle stappen doorlopen vanaf 1 en ben nu bij 4 geëindigd. Beste wat ik voor nu kan doen, het is zoals het is.
Kunnen de mods deze topic sluiten verwijderen
Je zegt dat je het achter je hebt gelaten, maar toch denk je er nog vaak aan. Wat is de trigger en hoe voel jij je dan?
Gevoelsmens
14-04-2025 om 18:06
Ik word emotioneel, moe en krijg last van mijn nek en schouders meteen. Heb geen zin meer om hier mee bezig te houden. Ik denk dat de besef nu pas komt, er altijd wel was maar niet durfde onder ogen te zien. Als het daadwerkelijk gebeurd is dan vind het schrikbarend hoe het gegaan is. Ik vind het eng dat ik ook daarna zo heb gehandeld. Nu nog steeds niet 100% zeker weet maar een beeld is wel blijven hangen en ik blijf maar denken is dit werkelijk gebeurd of niet. Ik weet het ook niet meer maar ik wil weer mijn leven oppakken. Alles staat namelijk stil en word moe van mezelf. Ik moet weer gelukkig zien te worden en energie krijgen om alles te doen in mijn leven. Ik wil niet meer achter om kijken.
Gebruikersnaaminvullen
14-04-2025 om 20:40
Gevoelsmens schreef op 14-04-2025 om 18:06:
Ik word emotioneel, moe en krijg last van mijn nek en schouders meteen. Heb geen zin meer om hier mee bezig te houden. Ik denk dat de besef nu pas komt, er altijd wel was maar niet durfde onder ogen te zien. Als het daadwerkelijk gebeurd is dan vind het schrikbarend hoe het gegaan is. Ik vind het eng dat ik ook daarna zo heb gehandeld. Nu nog steeds niet 100% zeker weet maar een beeld is wel blijven hangen en ik blijf maar denken is dit werkelijk gebeurd of niet. Ik weet het ook niet meer maar ik wil weer mijn leven oppakken. Alles staat namelijk stil en word moe van mezelf. Ik moet weer gelukkig zien te worden en energie krijgen om alles te doen in mijn leven. Ik wil niet meer achter om kijken.
Er is dus iets met je gebeurd, lichamelijk neem ik aan, en je weet niet zeker of dit echt of niet echt is. Was je onder invloed van iets?
QuarterlyDinosaur18
14-04-2025 om 21:50
Gevoelsvrouw, ik heb je gelezen en begrijp ook waarom je het hebt weggehaald.
Misschien heb je iets aan het boek van Agnes Minnen. Het haalt niet alles weg (daar is echt hulp voor nodig) maar het maakt het misschien wel makkelijker om jezelf te begrijpen. Er staan verschillende situaties in beschreven. Het kan wat meer duidelijkheid/houvast geven.
Hopelijk vind je mensen die je kan vertrouwen om toch je verhaal te doen en dat je kan beginnen met verwerken, om om te gaan met het gespannen gevoel, zelfverwijt, vertrouwen in jezelf of schaamte. Heel veel sterkte.
Gebruikersnaaminvullen
14-04-2025 om 22:04
Gevoelsmens schreef op 14-04-2025 om 21:20:
[..]
Ik heb het gemist, maar de verwijzing naar het boek geeft het wel aan denk ik.
Misschien is EMDR iets voor jou. Dat zou je kunnen vragen aan psychologen die het beheersen.