Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Het gaat echt even helemaal niet goed met me

Ik vind het zo knap hoe je je steeds weer weet te herpakken. :roos:

Elmie

Elmie

30-08-2025 om 21:51 Topicstarter

Mvtj schreef op 30-08-2025 om 10:08:

Ik vind het zo knap hoe je je steeds weer weet te herpakken. :roos:

Ik kreeg kippenvel toen ik dit las 

Elmie

Elmie

04-09-2025 om 08:12 Topicstarter

Vanmorgen minder goed opgestaan. Even kijken hoe ik de dag opstart om een beter gevoel te krijgen 💪

je kunt het 💪🏻

Elmie

Elmie

04-09-2025 om 09:16 Topicstarter

Roos57 schreef op 04-09-2025 om 08:16:

je kunt het 💪🏻

dank je 

Elmie

Elmie

06-09-2025 om 09:07 Topicstarter

Weer een mindere start. Gelukkig gaat het vaak in de loop van de dag beter.
Vanmiddag weer een paar uur alleen. Daar zie ik nu nog wel tegenop. Maar ik zie het maar als een oefening voor volgende week als ik voor het eerst een hele dag alleen ben.
En voor nu stapje voor stapje 💪

Elmie

Elmie

07-09-2025 om 13:27 Topicstarter

Ik zit weer even in een stapje terug na een hele goede week. Dichter bij de paniek, minder goed tegen geluid kunnen. Niet alleen willen zijn. Lastig, ook niet goed in accepteren op dit moment.
Want me naar omstandigheden goed voelen smaakt naar meer 😁

Heb je al voor jezelf kunnen identificeren waarom je je op sommige dagen beter voelt dan anderen? Wat is het verschil tussen die dagen?
Speelt je hormonale cyclus (of wat daar nog van over is) nog een rol?

Hoi Elmie, die vissen in je profielfoto, hebben die nog een speciale betekenis voor je? En wil je er wat meer over vertellen? Ik ben benieuwd. 

Elmie

Elmie

08-09-2025 om 10:10 Topicstarter

Even kort want ik voel me weer niet zo goed. Het komt vaak door slecht slapen. Ik ben dan bang dat ik niet genoeg energie heb voor de dag. Bang om iets te doen waar ik helemaal leeg van raak. 

Elmie

Elmie

08-09-2025 om 10:10 Topicstarter

ToetieToover schreef op 07-09-2025 om 14:18:

Hoi Elmie, die vissen in je profielfoto, hebben die nog een speciale betekenis voor je? En wil je er wat meer over vertellen? Ik ben benieuwd.

De vissen staan voor mijn sterrenbeeld 😎

Elmie schreef op 08-09-2025 om 10:10:

Even kort want ik voel me weer niet zo goed. Het komt vaak door slecht slapen. Ik ben dan bang dat ik niet genoeg energie heb voor de dag. Bang om iets te doen waar ik helemaal leeg van raak.

En komt de paniek dan door het slechte slapen of door jouw reactie op een slechte nacht?

Elmie

Elmie

08-09-2025 om 10:24 Topicstarter

Ik denk het laatste. 

en wat vind jij slecht slapen?
Want als jij in je hoofd hebt dat het 8 uur moet zijn en dat was het niet wil dat nog niet zeggen dat je slecht slaapt bijvoorbeeld.

Elmie

Elmie

08-09-2025 om 10:42 Topicstarter

Ysenda schreef op 08-09-2025 om 10:28:

en wat vind jij slecht slapen?
Want als jij in je hoofd hebt dat het 8 uur moet zijn en dat was het niet wil dat nog niet zeggen dat je slecht slaapt bijvoorbeeld.

Ik word dan meerdere keren per nacht helemaal gestresst wakker. Helemaal strak in mijn lijf. Soms ook heel vroeg wakker.

Ik droom dan ook heel intensief,

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.