Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Het gaat echt even helemaal niet goed met me

Het kan heel goed helpen bij wat jij ervaart .
Denk ik .

Elmie

Elmie

06-07-2025 om 19:49 Topicstarter

Net een paniekaanval terwijl ik een grens stelde aan zoon die doorging. Voelde zo ondermijnd . Hij is mij soms echt de baas op het moment. En dat voelt zo niet goed 😢 Voel me kwetsbaar en daar maakt hij gebruik van. Het put me uit. Ga het morgen met de poh bespreken want dit moet echt anders.

Ah wat vreselijk lastig Elmie. Ik hoop dat je via de POH tips krijgt. Anders zou je ook de GGD nog kunnen bellen, die hebben opvoedondersteuning van 0-18 jaar. Ik heb veel gehad aan de pedagogisch medewerkster toen jongste een peuter was.

Mvtj schreef op 07-07-2025 om 10:07:

Ah wat vreselijk lastig Elmie. Ik hoop dat je via de POH tips krijgt. Anders zou je ook de GGD nog kunnen bellen, die hebben opvoedondersteuning van 0-18 jaar. Ik heb veel gehad aan de pedagogisch medewerkster toen jongste een peuter was.

Zoon is een kopp kind . Zoon heeft een ouder met psychische problemen. Dus heel goed jouw advies . 

Elmie

Elmie

08-07-2025 om 08:47 Topicstarter

Mvtj schreef op 07-07-2025 om 10:07:

Bedankt voor de tip 👍

Gisteren na een slechte start een goede dag gehad en zelfs weer gekookt. En weer met kracht grenzen kunnen stellen 😀

Nu weer hyperventilatie en oppervlakkig ademen. Weer even alle zeilen bijzetten om eruit te komen. Ik hoop dat hier iemand is zodat ik me er niet zo alleen in voel staan.

Ja hoor . Ik lees je . Je kunt het !

Elmie

Elmie

08-07-2025 om 08:53 Topicstarter

Roos57 schreef op 08-07-2025 om 08:52:

Ja hoor . Ik lees je . Je kunt het !

Moet je nog ontbijten?  Of douchen?

Elmie

Elmie

08-07-2025 om 09:18 Topicstarter

Roos57 schreef op 08-07-2025 om 08:55:

Moet je nog ontbijten? Of douchen?

Ik heb ontbeten en moet nog douchen. Ik ben gaan puzzelen. Ademhaling is nu rustiger maar nog wel oppervlakkig maar probeer er geen oordeel aan te hangen.

Heel goed .

Elmie

Elmie

08-07-2025 om 09:22 Topicstarter

Dat is een vraag voor de huisarts maar ik denk van niet .

Elmie

Elmie

08-07-2025 om 09:49 Topicstarter

Ik ging met net aankleden en dan zet ik toch weer mijn adem vast 
Ik ga mijn medicijnen nemen en dan even het kleine afwasje doen.

Elmie

Elmie

08-07-2025 om 10:17 Topicstarter

Ik zit even wat te eten en dan hoop ik dat ik straks genoeg moed heb verzameld om even een grotere ronde buiten te doen. Heb het echt even nodig maar ben nog niet helemaal rustig. 

Elmie schreef op 06-07-2025 om 19:49:

Net een paniekaanval terwijl ik een grens stelde aan zoon die doorging. Voelde zo ondermijnd . Hij is mij soms echt de baas op het moment. En dat voelt zo niet goed 😢 Voel me kwetsbaar en daar maakt hij gebruik van. Het put me uit. Ga het morgen met de poh bespreken want dit moet echt anders.

Let op dat je je kwetsbaarheid niet laat kleuren dat je kind gewoon kind is. Die moeten grenzen opzoeken en daar overheen gaan. Niet om jou te pesten of ergens gebruik van te maken, maar omdat het kinderen zijn en grenzen zoeken daarbij hoort. Maak je kind niet volwassener dan hij is. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.