Psyche en mentaal
Elmie
17-06-2025 om 14:23
Het gaat echt even helemaal niet goed met me
Zoals ik in de titel al zeg, gaat het echt even helemaal niet goed met me en weet ik even niet wat te doen.
Ik heb eerder een burn out gehad en heb daar restverschijnselen aan over gehouden. Ik heb nu een behoorlijke terugval. Zit tegen paniek aan. Heb heel weinig energie, in rust een behoorlijk hoge hartslag, voel me erg slap en zie overal tegenop.
Ik heb een haptonome maar die is op vakantie dus daar kan ik nu niet terecht. Morgen ga ik de huisarts bellen want dit gaat niet de goede kant op.
Ik heb ook een zoon van 10 die aardig wat sturing vraagt omdat hij adhd en autisme heeft. Ik merk dat het door mijn vingers glipt. Dat de regie in de opvoeding uit mijn handen glipt en dat beangstigt me.
Aan de ene kant zoek ik afleiding maar aan de andere kant heb ik daar weinig energie voor.
Wat is nou wijsheid om op dit moment te doen? Zoon komt zo thuis uit school en er moeten eigenlijk hapjes gemaakt worden voor morgen om mee te nemen naar school en het is eigenlijk iets simpels wat hij heeft uitgekozen maar ik zie er zo tegenop
Hoe krijg ik mezelf weer op de rails? Ik slik trouwens een heel klein beetje ad. Afgebouwd jaren terug van 150 naar 10.
O ja, en ik zit in de overgang en heb daarvoor een spiraal laten plaatsen en plak hormoonpleisters. Dit leek in het begin te helpen maar niet voldoende dus.
Fijn als jullie reageren!
Venusss
03-07-2025 om 08:37
Hoi, ik slik al jaren dagelijks een vrij hoge dosis Propranolol als medicatie tegen migraine alsook een hartritmestoornis. Dat gaat prima bij mij
Elmie
03-07-2025 om 09:06
Venusss schreef op 03-07-2025 om 08:37:
Hoi, ik slik al jaren dagelijks een vrij hoge dosis Propranolol als medicatie tegen migraine alsook een hartritmestoornis. Dat gaat prima bij mij
![]()
Ja bij mij is ook het goed gevallen 👍
Elmie
03-07-2025 om 09:07
Mika2024 schreef op 03-07-2025 om 08:08:
[..]
Wat heb je ingenomen dan om rustig te worden? Niet vervelend bedoeld maar als je medicatie in moet nemen dan kun je nog niet zelf uit de paniek komen. Zou het ook lukken om zonder medicatie te gaan liggen en op je ademhaling te letten. Een liedje proberen te zingen, van 100 baar 1 tellen wil ook nog wel eens helpen.
Het zou mooi zijn als dat op een gegeven moment lukt. Nu dus nog even niet. En ik neem het niet vervelend op hoor 👍
Elmie
03-07-2025 om 09:14
Vannacht minder geslapen. Halverwege de nacht met hyperventilatie wakker geworden. Wel zelf weer eruit gekomen en weer geslapen. Daarna was ik onrustig.
Nog geen paniek gehad maar zit er wel tegenaan. Mijn adem zit nog niet lekker. Nog even een ademhalingsoefening doen.
Gisteren kwam het ook goed, dus vertrouwen. Ik heb zo'n goede avond gehad ❤️
Elmie
03-07-2025 om 18:51
Na de ontspanningsoefening ging het al beter.
Sessie bij de haptonome was ontzettend helpend. Ze kent me ook zo goed, dat is echt handig nu.
Mijn ouders zijn nog geweest. Lekker een stuk gelopen. En eigenlijk een goede dag gehad verder.
Weinig paniek, zelf weer uit de hyperventilatie gekomen.
Langzaam maar voorzichtig een beetje hoop 🙏
Elmie
04-07-2025 om 09:05
Beroerde nacht gehad vanaf 3 uur. Kwam en kom niet in een goede adem. Ook niet met oefeningen. Even zwaar kl*te. Probeer afleiding te vinden.
Mvtj
04-07-2025 om 16:19
Elmie schreef op 04-07-2025 om 09:05:
Beroerde nacht gehad vanaf 3 uur. Kwam en kom niet in een goede adem. Ook niet met oefeningen. Even zwaar kl*te. Probeer afleiding te vinden.
Oef, slaapgebrek is zo killing. Het gaat met 2 stappen vooruit en dan weer een stap achteruit. Maar het gaat echt beter
Elmie
04-07-2025 om 21:10
Mvtj schreef op 04-07-2025 om 16:19:
[..]
Oef, slaapgebrek is zo killing. Het gaat met 2 stappen vooruit en dan weer een stap achteruit. Maar het gaat echt beter
![]()
Dank je voor je opbeurende woorden
Elmie
05-07-2025 om 15:32
Betere nacht gehad. Wel drijfnat en hyperventilerend wakker geworden maar wel tot 7.45 uur geslapen 🙂
Tot nu toe de hele dag nog geen paniek. Wel ertegen aan maar er toen over gepraat en het gevoel was weer gezakt.
Sinds kwart over 1 alleen en dat gaat ook goed. Net nog even een blokje om zonder al te veel stress en zo nog even liggen.
Elmie
06-07-2025 om 12:37
Ik heb niet mijn dag. Heel onrustig in mijn lijf. Probeer wat te bewegen en af te leiden maar lukt nog niet echt. Net maar wat ingenomen. Hoop dat de middag beter gaat!
Elmie
06-07-2025 om 17:09
Roos57 schreef op 06-07-2025 om 13:27:
Ken jij mindfulness ?
Wel eens van gehoord maar weet niet precies wat het inhoudt. Het zijn een soort van oefeningen dacht ik? Kan wel even googlen.