Psyche en mentaal
Elmie
17-06-2025 om 14:23
Het gaat echt even helemaal niet goed met me
Zoals ik in de titel al zeg, gaat het echt even helemaal niet goed met me en weet ik even niet wat te doen.
Ik heb eerder een burn out gehad en heb daar restverschijnselen aan over gehouden. Ik heb nu een behoorlijke terugval. Zit tegen paniek aan. Heb heel weinig energie, in rust een behoorlijk hoge hartslag, voel me erg slap en zie overal tegenop.
Ik heb een haptonome maar die is op vakantie dus daar kan ik nu niet terecht. Morgen ga ik de huisarts bellen want dit gaat niet de goede kant op.
Ik heb ook een zoon van 10 die aardig wat sturing vraagt omdat hij adhd en autisme heeft. Ik merk dat het door mijn vingers glipt. Dat de regie in de opvoeding uit mijn handen glipt en dat beangstigt me.
Aan de ene kant zoek ik afleiding maar aan de andere kant heb ik daar weinig energie voor.
Wat is nou wijsheid om op dit moment te doen? Zoon komt zo thuis uit school en er moeten eigenlijk hapjes gemaakt worden voor morgen om mee te nemen naar school en het is eigenlijk iets simpels wat hij heeft uitgekozen maar ik zie er zo tegenop
Hoe krijg ik mezelf weer op de rails? Ik slik trouwens een heel klein beetje ad. Afgebouwd jaren terug van 150 naar 10.
O ja, en ik zit in de overgang en heb daarvoor een spiraal laten plaatsen en plak hormoonpleisters. Dit leek in het begin te helpen maar niet voldoende dus.
Fijn als jullie reageren!
Elmie
19-06-2025 om 08:38
Goedemorgen. Helaas slecht geslapen. Tot half 5 soms ingedommeld , maar meeste wakker gelegen. Daarna wel wat geslapen na een kalmeringstablet en toen man tegen me aan ging liggen.
Balen, want ik had best wel een goede dag.
Net ontbeten en straks even onder de douche. Stap voor stap maar vandaag.
Ik heb man gevraagd of hij toch vrijdagavond thuis kan blijven. Maar dat kan niet zegt hij. Ik merk aan zijn humeur dat hij dan verder van mij af komt te staan 😕 Had ik het maar niet gezegd...
Roos57
19-06-2025 om 08:45
Logisch Elmie . Je hebt aan jezelf toegegeven dat het niet goed gaat . Wees mild naar jezelf. Inderdaad stap voor stap 
Elmie
19-06-2025 om 08:51
Roos57 schreef op 19-06-2025 om 08:45:
Logisch Elmie . Je hebt aan jezelf toegegeven dat het niet goed gaat . Wees mild naar jezelf. Inderdaad stap voor stap
Echt fijn dat jullie er voor me zijn ♥️
Anna89
19-06-2025 om 09:07
Ik snap je zo goed. Ik heb inmiddels 3 maanden een burnout. Onze oudste van bijna 10 heeft ook adhd en autisme en hb en dan lopen er nog 2 kinderen rond. Dan nog een man met de nodige problemen... Met de kinderen thuis is het gewoon heel lastig en herstel gaat moeizaam. De zomervakantie staat voor de deur. Wij kunnen ze gelukkig extra naar de bso sturen; hopelijk kan er bij jou ook zoiets. Je kent alle tips inmiddels wel. Veel sterkte en denk aan jezelf!
Elmie
19-06-2025 om 10:18
Anna89 schreef op 19-06-2025 om 09:07:
Ik snap je zo goed. Ik heb inmiddels 3 maanden een burnout. Onze oudste van bijna 10 heeft ook adhd en autisme en hb en dan lopen er nog 2 kinderen rond. Dan nog een man met de nodige problemen... Met de kinderen thuis is het gewoon heel lastig en herstel gaat moeizaam. De zomervakantie staat voor de deur. Wij kunnen ze gelukkig extra naar de bso sturen; hopelijk kan er bij jou ook zoiets. Je kent alle tips inmiddels wel. Veel sterkte en denk aan jezelf!
Je hebt me aan het denken gezet. Ik ga ook kijken of ik wat meer opvang kan krijgen (in de zomervakantie).
Elmie
19-06-2025 om 10:21
Ik zit wel erg in de piekerstand op het moment en kom er even slecht uit. Man is gelukkig wel thuis maar ik zit alleen beneden.
Zou zo graag iemand hebben die de hele tijd bij me is maar dat gaat helaas niet.
Weet even niet wat te doen...
Meesje
19-06-2025 om 11:39
Elmie schreef op 19-06-2025 om 10:21:
Ik zit wel erg in de piekerstand op het moment en kom er even slecht uit. Man is gelukkig wel thuis maar ik zit alleen beneden.
Zou zo graag iemand hebben die de hele tijd bij me is maar dat gaat helaas niet.
Weet even niet wat te doen...
Kan iemand langskomen, vriendin, familielid? Ook vrijdagavond. Kan zoon een keer ergens logeren?
Elmie
19-06-2025 om 12:41
Meesje schreef op 19-06-2025 om 11:39:
[..]
Kan iemand langskomen, vriendin, familielid? Ook vrijdagavond. Kan zoon een keer ergens logeren?
Ik heb een vriendin een berichtje gestuurd.
En ik heb ter afleiding even het begin van het perfecte plaatje gekeken en een wandelingetje gemaakt.
Nu ga ik even rusten.
masatu
19-06-2025 om 17:54
Is je zoon wellicht gevoelig voor een "dealtje"? Hij mag een (half)uur extra gamen en een (half)uur later naar bed dan normaal, maar dan wel zonder enig protest/gezeur. Gezien hij de volgende dag toch niet naar school hoeft, vast niet zo'n probleem. (Tenzij hij daar slecht op gaat qua autisme oid, dat kan je zelf beter inschatten)
Elmie
19-06-2025 om 17:59
Ik heb vanmorgen de Ad verhoogd. Zou ik me daar ook slechter door kunnen gaan voelen? Heb veel meer paniek vandaag. En nog prikkelgevoeliger.
De poh heeft gebeld. Dat is fijn. Ze klonk vriendelijk aan de lijn. Afspraak fysiek over 2 weken en een belafspraak volgende week.
Elmie
19-06-2025 om 18:01
masatu schreef op 19-06-2025 om 17:54:
Is je zoon wellicht gevoelig voor een "dealtje"? Hij mag een (half)uur extra gamen en een (half)uur later naar bed dan normaal, maar dan wel zonder enig protest/gezeur. Gezien hij de volgende dag toch niet naar school hoeft, vast biet zo'n probleem. (Tenzij hij daar slecht op gaat qua autisme oid, dat kan je zelf beter inschatten)
Dat kan hij prima handelen 👍 Ik moet wel zeggen dat hij erg lief voor me is. Het is een hele zorgzame jongen ❤️
Roos57
19-06-2025 om 18:16
Elmie schreef op 19-06-2025 om 17:59:
Ik heb vanmorgen de Ad verhoogd. Zou ik me daar ook slechter door kunnen gaan voelen? Heb veel meer paniek vandaag. En nog prikkelgevoeliger.
Begin geeft soms wat angst maar of dit bij jou zo is ?Je hebt aan jezelf toegegeven dat het niet gaat
Je staat nu stil en dan ga je meer voelen.
Komt goed . Rustig door ademen 😜
Elmie
19-06-2025 om 19:00
Roos57 schreef op 19-06-2025 om 18:16:
[..]
Ja ik snap wat je zegt. Er komt ruimte voor wat speelt. Fijn dat je me een spiegel voor kunt houden.
Elmie
20-06-2025 om 10:40
Vanmorgen na het opstaan, ging het niet goed. Paniek en onrust. Toen wat lichts gegeten en iets kalmerends ingenomen , nog even gelegen en toen kwam alles wat tot rust. Na een uurtje me opgefrist en aangekleed.
Nu ga ik straks even naar de apotheek want mijn hormoonpleisters laten los en daar hadden ze daar een oplossing voor. Gelukkig niet ver van hier.
Bedankt weer voor het lezen. Nogmaals echt fijn dat ik deze plek heb!