Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Het gaat echt even helemaal niet goed met me

Elmie

Elmie

18-06-2025 om 16:04 Topicstarter

Loulou39 schreef op 18-06-2025 om 10:17:

Ik lees net op Instagram dat er een magazine wordt uitgebracht over hormonen: vanaf vrijdag ligt het in de winkels. Misschien is dat nog iets om te lezen, ik heb het zelf uiteraard nog niet gelezen, maar ben erg nieuwsgierig omdat ik zelf ook heel erg last heb van hormonen.
(En nee, ik heb geen aandelen ofzo. En misschien is het helemaal niets of superoppervlakkig, dat weet ik dus niet).

Goede tip ๐Ÿ‘

Elmie

Elmie

18-06-2025 om 16:07 Topicstarter

Ik ben bij de huisarts geweest en heb een heel goed gesprek gehad. Voelde me echt gehoord. Op haar advies ga ik de Ad verhogen en de pleister blijf ik plakken. Er is voor de zekerheid bloed geprikt en ik ga naar de praktijkondersteuner. Over 6 weken weer terug naar de huisarts.

Over het verhogen van de ad. Ik ga dan vam 10 naar 37,5 mg. Nou kan dat in een tussenstap van 20 mg of in 1x naar 37,5. De huisarts adviseert het laatste. Wat zouden jullie doen in het kader van bijwerkingen?ย 

Elmie

Elmie

18-06-2025 om 16:09 Topicstarter

Verder zijn mijn ouders geweest en dat was zo fijn en helpend โค๏ธ Ze hebben wat in huis gedaan en me echt even uit mijn gepieker gehaald door er gewoon te zijn. Jammer dat ze niet om de hoek wonen ๐Ÿ˜‰

Direct naar 37 5 wat huisarts zegt
En verder goed bezig.ย 

Elmie

Elmie

18-06-2025 om 17:56 Topicstarter

Roos57 schreef op 18-06-2025 om 16:31:

Direct naar 37 5 wat huisarts zegt
En verder goed bezig.

Zeker omdat je verpleegkundige achtergrond hebt, neig ik ernaar dit te gaan doen. Des te eerder kan de werking beginnen.ย 

Elmie

Elmie

18-06-2025 om 18:00 Topicstarter

Mijn man heeft vrijdagavond bardienst en dan ben ik alleen met zoon. Moet hem dan ook naar bed brengen en er natuurlijk voor hem zijn. Ik zie hier met het weinige energie behoorlijk tegenop.ย 
Hebben jullie nog tips hoe ik het beste de avond door kom, het liefst zonder paniek ๐Ÿ˜Ž

Hoe doe je dit anders dan ?

Elmie

Elmie

18-06-2025 om 18:54 Topicstarter

Dan zou ik met hem spelen , bijvoorbeeld op de wii en samen nog even jeugdjournaal kijken en hem dan naar bed brengen.
Ik moet wel zeggen dat hij goed de grenzen op kan zoeken vooral de laatste tijd en dat daar de meeste energie in gaat zitten.

Weet hij dat jij minder goed in je vel zit ?

Elmie

Elmie

18-06-2025 om 19:41 Topicstarter

Roos57 schreef op 18-06-2025 om 19:10:

Weet hij dat jij minder goed in je vel zit ?

Ja dat weet hij. Hij heeft mij zelfs in paniek gezien ๐Ÿ˜Œ

Elmie schreef op 18-06-2025 om 18:00:

Mijn man heeft vrijdagavond bardienst en dan ben ik alleen met zoon. Moet hem dan ook naar bed brengen en er natuurlijk voor hem zijn. Ik zie hier met het weinige energie behoorlijk tegenop.
Hebben jullie nog tips hoe ik het beste de avond door kom, het liefst zonder paniek ๐Ÿ˜Ž

Laat hem lekker even gamen of ga samen iets leuks kijken op tv en kondig zijn bedtijd aan zodat daar geen gedoe over ontstaat.

Elmie

Elmie

18-06-2025 om 20:14 Topicstarter

RosaMontana schreef op 18-06-2025 om 20:06:

[..]

Laat hem lekker even gamen of ga samen iets leuks kijken op tv en kondig zijn bedtijd aan zodat daar geen gedoe over ontstaat.

Ja dat zou een mooie invulling zijn ๐Ÿ‘

Elmie schreef op 18-06-2025 om 20:14:

[..]

Ja dat zou een mooie invulling zijn ๐Ÿ‘

En wij zijn hier, mocht je wat steun nodig hebben. Ik kan je helaas niet helpen, maar ik kan wel naar je luisteren (lezen).

Elmie

Elmie

18-06-2025 om 20:43 Topicstarter

Loulou39 schreef op 18-06-2025 om 20:19:

[..]

En wij zijn hier, mocht je wat steun nodig hebben. Ik kan je helaas niet helpen, maar ik kan wel naar je luisteren (lezen).

Dat is een fijne gedachte โค๏ธ

RosaMontana schreef op 18-06-2025 om 20:06:

[..]

Bedtijd aankondigen wil niet zeggen dat er dan -dus- geen gedoe over ontstaat. Mogelijk is een aankondiging voor sommige kinderen voldoende. Maar voor die van mij niet. Zij trekken soms alles uit de kast om toch later op te blijven.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.