Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Het AD(H)D topic.

Het lief en leed wat AD(H)D heet. 


QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

31-07-2021 om 12:30

Mlah! schreef op 31-07-2021 om 10:38:

[..]

Heb geen idee, zit dit allemaal in je basispakket ziektekosten? Zo niet, dan ben je er waarschijnlijk best wat geld aan kwijt.

Ik was ergens waar ze op ASS testen. Daar bleek toen ADD uit te komen bij mij. Omdat zij voor ASS heel goed aangeschreven staan, wilde ik daarheen. Wetende dat de zorgverzekering het slechts deels vergoed. Maar ik had geen vertrouwen in andere bedrijven (GGZ). Dus koos ik ondanks de hoge kosten toch daarvoor. 

MEFunny

MEFunny

01-08-2021 om 09:53 Topicstarter

Maree schreef op 30-07-2021 om 18:17:

Ik kreeg van mijn therapeut deze youtube-tip:


https://www.youtube.com/c/HowtoADHD
Sommige mensen schijnen haar stem irritant hoog te vinden, maar bij veel video's is ondertiteling beschikbaar

Leuk idd… goed uitgelegd ook. 
de podcast dru(g)ks vond ik ook erg fijn om te horen. Vooral ook vanuit de herkenbaarheid. 

Mlah! schreef op 31-07-2021 om 10:36:

[..]

Dank! Erg interessant. Ik heb het idee dat haar video's versneld worden afgespeeld. Dat doe ik zelf wel eens bij verhalen die de langzaam gaan en waarbij ik dan afdwaal.

Ik heb haar juist op 0.75x gezet, dan is haar stem wat lager en minder irritant. Ik vind haar verder wel leuk, sprankelend.

Huh, waarom denk je dat? Ze praat echt niks sneller dan ik zelf doe  Maar als 't voor jou werkt hem langzamer te spelen, niks mis mee hoor! 

MEFunny schreef op 01-08-2021 om 09:53:

[..]

Leuk idd… goed uitgelegd ook.
de podcast dru(g)ks vond ik ook erg fijn om te horen. Vooral ook vanuit de herkenbaarheid.

De podcast ken ik nog niet, ik heb wel het boek van haar gelezen. Daar zitten ook hele herkenbare dingen in. 

Maree schreef op 01-08-2021 om 10:39:

[..]

Huh, waarom denk je dat? Ze praat echt niks sneller dan ik zelf doe Maar als 't voor jou werkt hem langzamer te spelen, niks mis mee hoor!

Het zat hem vooral in de toonhoogte van haar stem.

Voor wie dit leuk vind, je moet wel lid zijn of worden:
https://impulsenwoortblind.nl/adhd/hoe-ga-jij-om-met-je-adhd/

Doe mee met de wedstrijd “Hoe ga jij om met je AD(H)D?”

Impuls & Woortblind is benieuwd naar jouw creatieve antwoord op deze vraag, Vanaf nu kun je meedoen.
In oktober 2021 – de AD(H)D Awareness Maand – maken we de winnaars bekend.

De drie meest aansprekende inzendingen belonen we met een cadeaubon: 100 euro voor de eerste prijs, 50 euro voor de tweede en 25 euro voor nummer drie.

Jouw blog, tekening of meme

Schrijf een blog, maak een (digitale) tekening of een meme en stuur die uiterlijk 15 september 2021 naar ons toe. De jury bestaat uit drie actieve vrijwilligers van onze vereniging: Leontien Janssen, Naomi Kennedie en Paul Dirks. Annemarie van Essen van ons bestuur kijkt naar de uitkomsten van de jury en maakt de winnaars bekend.

Wat zijn de spelregels?

  • Je bent lid van Impuls & Woortblind, of je wordt nu lid.
  • Je hebt (een vermoeden van) ADHD/ADD.
  • Je blog, tekening of meme is door jou zelf gemaakt.
  • Je blog bestaat uit maximaal 800 woorden.
  • Je tekening of meme mag enkele woorden als toelichting hebben.
  • Je inzending mag geen commerciële uitingen bevatten.

Alle inzendingen in digitaal formaat sturen naar [email protected].
Uiterlijk vóór 18 september 2021.



MEFunny

MEFunny

28-08-2021 om 22:36 Topicstarter

bedankt voor de tip…..

Graag gedaan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.