Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?


Schemerlampje schreef op 15-03-2023 om 11:53:

[..]

Volgens mij krijg je bij een oud topic wel altijd de vraag of je hier echt op wil reageren als het een oud topic is. Dat wordt dan blijkbaar genegeerd.


Dat klopt.

Als het onderwerp hetzelfde is moet het mogelijk blijven om er te kunnen reageren is mijn mening.

Muziek, humor en een verschil van meningen. 

Leven. 

Leden die het onderscheid maken. Soms mensen met een hoekje af, soms mensen met een sterke mening, non-conformisten, etc. 
Heel fijn forum van structuur, maar soms moet je kunnen botsen zonder dat er direct een ban aan vasthangt. 
Spijtig dat er al wat personen vertrokken zijn die dit in zich droegen. 

vervelend dat jij die dingen mist, maar dit topic gaat over wat er op technisch gebied gemist wordt. Dus laten we het daar ook bij houden hier. 

Want er is in dit topic al meermaals gewezen op dat een discussie over missende mensen en het modbeleid hiet offtopic is. Ben je het niet eens met het beleid, ga dan in gesprek met Alex of meld je aan als mod. Volgens mij zoeken ze nog steeds mensen.

Ik heb namelijk geen zin dat dit topic net als het modtopic wordt gesloten.

Lollypopje schreef op 02-05-2023 om 07:37:

...
Ik heb namelijk geen zin dat dit topic net als het modtopic wordt gesloten.

Eigenlijk zegt deze zin genoeg. 
Bedankt wel om me eraan te herinneren dat het op dit topic enkel over praktische dingen gaat. 

Moirmel schreef op 02-05-2023 om 16:06:

[..]

Eigenlijk zegt deze zin genoeg.
Bedankt wel om me eraan te herinneren dat het op dit topic enkel over praktische dingen gaat.

Allereerst excuses dat ik er dan ook nóg een offtopic bericht overheen gooi, maar ik vind het wel jammer dat hier nergens anders ruimte voor is op dit forum. Dus als dit bericht misschien zal worden verwijderd neem ik maar op de koop toe, een waarschuwing of ban ook 😊

Nu ben ik het deels met Moirmel eens, maar forummers die hier enkel een tegengeluid komen geven om bewust te rellen, daar heb ik ook geen behoefte aan.

Wat ik wel mis is meer gebruikers/forummers, erg jammer vind ik dat. In elk topic lees je steeds dezelfde gebruikers en dat zorgt er wel voor dat ik steeds minder hier online ben. Ik mis de diversiteit en de levendigheid, de vele meningen vanuit het ‘normale’ leven zeg maar. Vaak is het zo voorspelbaar wie, wat, komt melden in zowat elk topic en het daardoor steeds minder uitnodigt ook nog mijn plasje erover te doen, want ik zal niet de enige zijn die dit zo ervaart neem ik aan?! 

En ik neem dit de eigenaren van Viafora/Ouders ook helemaal niet kwalijk, want ik vind dat zij hun forummers echt wel heel erg zijn tegemoetgekomen en nóg. Toch blijft het jammer dat er niet meer gebruikers zijn inmiddels, vind ik dan ☺️

Moirmel schreef op 02-05-2023 om 16:06:

[..]

Eigenlijk zegt deze zin genoeg.
Bedankt wel om me eraan te herinneren dat het op dit topic enkel over praktische dingen gaat.

Wat het zegt is dat als mensen zich niet aan de regels houden er maatregelen komen. Met die regels en maatregelen kun je het vervolgens al dan niet eens zijn, maar je kunt niet anders als ze accepteren of met Alex in gesprek gaan. Dit topic verwijderen is namelijk een mogelijke maatregel als mensen consequent offtopic blijven gaan en dat zou ik jammer vinden.

Hier laat ik het verder bij, dan kan dit topic weer ontopic.

Lollypopje schreef op 02-05-2023 om 17:04:

[..]

Wat het zegt is dat als mensen zich niet aan de regels houden er maatregelen komen. Met die regels en maatregelen kun je het vervolgens al dan niet eens zijn, maar je kunt niet anders als ze accepteren of met Alex in gesprek gaan. Dit topic verwijderen is namelijk een mogelijke maatregel als mensen consequent offtopic blijven gaan en dat zou ik jammer vinden.

Hier laat ik het verder bij, dan kan dit topic weer ontopic.

Sorry, maar soms vallen bepaalde topics tussen wal en schip, dit is er ook 1 van vind ik. En daarom schreef ook ik in mijn vorig bericht dat ik de eventuele consequenties voor het offtopic gaan, zal accepteren.

Je reageert nu wel heel erg als mod-politie hoor, terwijl ik je als forummer meestal goed kan volgen, dus verder ook geen aanval ofzo.

Alsof Alex zo blij zal worden van steeds dit soort individuele berichten, terwijl er meerdere forummers dezelfde mening (deels) delen. Dat mag toch best openbaar gedeeld worden lijkt mij? Zo zwart-wit hoeft het allemaal niet te zijn zo lang het maar respectvol blijft, toch?



Kersje schreef op 02-05-2023 om 16:57:

[..]

...

Wat ik wel mis is meer gebruikers/forummers, erg jammer vind ik dat. In elk topic lees je steeds dezelfde gebruikers en dat zorgt er wel voor dat ik steeds minder hier online ben. Ik mis de diversiteit en de levendigheid, de vele meningen vanuit het ‘normale’ leven zeg maar. Vaak is het zo voorspelbaar wie, wat, komt melden in zowat elk topic en het daardoor steeds minder uitnodigt ook nog mijn plasje erover te doen, want ik zal niet de enige zijn die dit zo ervaart neem ik aan?!

...

Exact dit.
Sorry omdat dit off-topic is, maar als iedereen hetzelfde riedeltje afspeelt heb je geen forum maar wel een theekransje. Het is leuk dat je hier mensen kunt adviseren, ervaringen kunt delen, maar echte discussies zijn hier amper, terwijl ook deze fijn kunnen zijn en je laten doorgroeien als mens. 

Kersje schreef op 02-05-2023 om 17:20:

[..]

Sorry, maar soms vallen bepaalde topics tussen wal en schip, dit is er ook 1 van vind ik. En daarom schreef ook ik in mijn vorig bericht dat ik de eventuele consequenties voor het offtopic gaan, zal accepteren.

Je reageert nu wel heel erg als mod-politie hoor, terwijl ik je als forummer meestal goed kan volgen, dus verder ook geen aanval ofzo.

Alsof Alex zo blij zal worden van steeds dit soort individuele berichten, terwijl er meerdere forummers dezelfde mening (deels) delen. Dat mag toch best openbaar gedeeld worden lijkt mij? Zo zwart-wit hoeft het allemaal niet te zijn zo lang het maar respectvol blijft, toch?



Ik wil zeker niet de modpolitie uithangen, maar omdat Alex hier al meermaals op heeft ingegrepen in dit specifieke topic, wilde ik er dus gewoon even vriendelijk op wijzen. Maar de volgende keer zal ik het loslaten en dan laat ik het aan de mods. Want als zoiets vervolgens weer een volledige offtopic discussie veroorzaakt, dan bereik ik juist jet tegenovergestelde van wat ik wilde

Overigens was die post van mij, waarop je reageert niet bedoeld om door te zeuren, al snap ik dat hij zo gelezen kan worden, maar omdat ik mij bedacht dat de zin van mij die Moirmel quote divers interpreteerbaar is. Ik wilde dus enkel verduidelijken hoe ik het bedoelde, maar ik besef mij dat dat waarschijnlijk geen handige keuze was in deze.

Overigens mag van mij het modtopic zeker terug komen, want er mist zeker een plek voor dit soort dingen. Echter verwacht ik helaas niet dat dat zal gebeuren.


Lollypopje schreef op 02-05-2023 om 18:08:

[..]

Ik wil zeker niet de modpolitie uithangen, maar omdat Alex hier al meermaals op heeft ingegrepen in dit specifieke topic, wilde ik er dus gewoon even vriendelijk op wijzen. Maar de volgende keer zal ik het loslaten en dan laat ik het aan de mods. Want als zoiets vervolgens weer een volledige offtopic discussie veroorzaakt, dan bereik ik juist jet tegenovergestelde van wat ik wilde

Overigens was die post van mij, waarop je reageert niet bedoeld om door te zeuren, al snap ik dat hij zo gelezen kan worden, maar omdat ik mij bedacht dat de zin van mij die Moirmel quote divers interpreteerbaar is. Ik wilde dus enkel verduidelijken hoe ik het bedoelde, maar ik besef mij dat dat waarschijnlijk geen handige keuze was in deze.

Overigens mag van mij het modtopic zeker terug komen, want er mist zeker een plek voor dit soort dingen. Echter verwacht ik helaas niet dat dat zal gebeuren.


Vetgedrukte weet ik ook wel, daarom ook geen aanval 😉

Als het hier niet gewenst is dan prima om te verwijderen door Alex en/of mods denk ik maar. Blijft jammer dat het ook niet elders kan helaas, want niets zo belangrijk als opbouwende kritiek!

Het opschonen van favoriete topic kan alleen op de manier door het topic te openen en het sterretje ''uit'' te zetten. Kan dat niet aangepast worden?

Hallo, Ik weet niet of die vraag al eens eerder is gesteld, maar iig komt hier mijn vraag:

Ik zag dat Red Bulletje een ban heeft. Zeer spijtig. Maar ik kan niet zien wanneer haar ban voorbij is. Is het niet handig dat er een topic komt waarin staat wie er een ban heeft en wanneer die voorbij is?

Fleurtje_5 schreef op 21-11-2023 om 19:35:

Hallo, Ik weet niet of die vraag al eens eerder is gesteld, maar iig komt hier mijn vraag:

Ik zag dat Red Bulletje een ban heeft. Zeer spijtig. Maar ik kan niet zien wanneer haar ban voorbij is. Is het niet handig dat er een topic komt waarin staat wie er een ban heeft en wanneer die voorbij is?

Het antwoord staat zelfs in de OP

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.