Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?


HVW23 schreef op 17-01-2023 om 15:01:

Ik mis moderators die hun beslissingen kunnen beargumenteren. Ik vraag naar wat er nou precies wel en niet mag in een specifiek topic (was de enige niet) en ik krijg een ban wegens provoceren. Ook zonder waarschuwing overigens.

Sorry, maar het begint lachwekkend te worden.


Echt hé

Ik schreef dat ik wel begreep wat ze bedoelde, maar dat ik me afvroeg of dan nog wel op een eerlijke manier gediscussieerd kan worden als de discussie alleen zo eenzijdig mag. Gelukkig had ik mijn bericht gekopieerd voordat het bericht verwijderd werd.

HVW23 schreef op 17-01-2023 om 15:01:

Ik mis moderators die hun beslissingen kunnen beargumenteren. Ik vraag naar wat er nou precies wel en niet mag in een specifiek topic (was de enige niet) en ik krijg een ban wegens provoceren. Ook zonder waarschuwing overigens.

Sorry, maar het begint lachwekkend te worden.

Ik kan me hier woord voor woord bij aansluiten: ik vraag om uitleg wat wel en niet mag en als antwoord (?) wordt het topic gesloten.

Ik kreeg ook een ban zonder  waarschuwing met melding ‘ provoceren ‘. Voelt heel akelig, als censuur en als zwichten voor forumleden die luid allerlei beschuldigingen roepen die niet steeds gefundeerd zijn. Heb er een rotgevoel door.

Kunnen jullie dit niet beter in het topic zelf bespreken? Want volgens mij is dit topic daar niet boor bedoeld en dat maakt het een beetje irritant

Lollypopje schreef op 17-01-2023 om 16:52:

Kunnen jullie dit niet beter in het topic zelf bespreken? Want volgens mij is dit topic daar niet boor bedoeld en dat maakt het een beetje irritant

Nee dat mag dus juist niet dat wordt allemaal geknipt of je krijgt een ban. Overigens is het topic nu gesloten.

Inderdaad, beetje irritant. 😉

HVW23 schreef op 17-01-2023 om 16:55:

[..]

Nee dat mag dus juist niet dat wordt allemaal geknipt of je krijgt een ban. Overigens is het topic nu gesloten.

Inderdaad, beetje irritant. 😉

Tja, dan moeten jullie maar elkaar pb'en ofzo om te klagen, want dit gaat niet over praktische zaken die missen op het forum

@Alex om weer ontopic te gaan
Hoe staat het met de lijst in de OP? Is er nog zicht op om daar dingen van op te gaan pakken?

Lollypopje schreef op 17-01-2023 om 16:58:

[..]

Tja, dan moeten jullie maar elkaar pb'en ofzo om te klagen, want dit gaat niet over praktische zaken die missen op het forum


Zet dit soort zaken gewoon onder negeer als je er niet tegen kunt. Ik neem aan dat je daarmee bekend bent.

Lijkt mij behoorlijk praktisch als er om het minste of geringste topics gesloten worden, bans uitgedeeld worden en vragen hierover niet beantwoord worden. Zeker als ook het moderator forum gesloten is wegens 'niet de reacties waarop we hadden gehoopt' Een forum staat of valt bij een deugdelijke moderatie.


Lollypopje schreef op 17-01-2023 om 16:58:

[..]

Tja, dan moeten jullie maar elkaar pb'en ofzo om te klagen, want dit gaat niet over praktische zaken die missen op het forum

Precies, en die discussies over wat wel en niet mag, klagen dat er ook niks mag boe hoe hoe en gezeur over dat je recht hebt op uitleg, die kan ik missen als kiespijn! Ik vind het helemaal prima als forumbeheer gewoon een knoop doorhakt. Ik mis dus helemaal geen topic waarin moderators hun beslissingen beargumenteren. Dat wordt een gebed zonder end. Ik ben blij met hoe het nu gaat. Dankjewel moderators!  

Mija schreef op 17-01-2023 om 17:04:

[..]

Precies, en die discussies over wat wel en niet mag, klagen dat er ook niks mag boe hoe hoe en gezeur over dat je recht hebt op uitleg, die kan ik missen als kiespijn! Ik vind het helemaal prima als forumbeheer gewoon een knoop doorhakt. Ik mis dus helemaal geen topic waarin moderators hun beslissingen beargumenteren. Dat wordt een gebed zonder end. Ik ben blij met hoe het nu gaat. Dankjewel moderators!


Raar dat je deze forummers dan niet onder de negeer hebt. 

HVW23 schreef op 17-01-2023 om 17:03:

[..]


Zet dit soort zaken gewoon onder negeer als je er niet tegen kunt. Ik neem aan dat je daarmee bekend bent.

Lijkt mij behoorlijk praktisch als er om het minste of geringste topics gesloten worden, bans uitgedeeld worden en vragen hierover niet beantwoord worden. Zeker als ook het moderator forum gesloten is wegens 'niet de reacties waarop we hadden gehoopt' Een forum staat of valt bij een deugdelijke moderatie.


Als er bewust geen mod topic is, dan lijkt het me niet de bedoeling om daar dan een ander topic voor te gebruiken. Daarmee ben je ook andere forummers tot last.

En uiteindelijk is dit een viacratie. Dat accepteer je of niet, bij niet kun je je afvragen of dit de juiste plek is. En ja ik heb ook genoeg mot met de mods gehas (alitereert zo lekker ), maar ik heb uiteindelijk gekozen om te blijven en dus niet te zeuren over de dingen die mij storen. Dat heeft namelijk weinig zin.

Maargoed dit is mijn laatste post hierover, want ik heb geen zin om dit topic verder offtopic te laten gaan.

HVW23 schreef op 17-01-2023 om 17:03:

[..]

Lijkt mij behoorlijk praktisch als er om het minste of geringste topics gesloten worden, bans uitgedeeld worden en vragen hierover niet beantwoord worden. Zeker als ook het moderator forum gesloten is wegens 'niet de reacties waarop we hadden gehoopt' Een forum staat of valt bij een deugdelijke moderatie.


Eens. Een uitwisseling met argumenten kan toch niet tegen bezwaar stuiten. 

Daglichtlamp schreef op 29-12-2022 om 19:00:

[..]

Zie het startbericht. Besloten is al dat onderschriften er niet komen.

En gelukkig maar, zo irritant!

BrightEchidna89

BrightEchidna89

17-01-2023 om 18:19

Lollypopje schreef op 17-01-2023 om 16:58:

[..]

Tja, dan moeten jullie maar elkaar pb'en ofzo om te klagen, want dit gaat niet over praktische zaken die missen op het forum

Sorry, maar voor mij is dit meer als klagen. Misschien dat jij er geen last van hebt omdat jij je niet in die topics mengt, maar als je reageert op een onderwerp dat al gevoelig ligt is het wel fijn om op voorhand duidelijk te weten waar de grenzen liggen ipv een ban te krijgen zonder dat je weet wat je fout hebt gedaan. 

Valdemar schreef op 17-01-2023 om 18:19:

[..]

Sorry, maar voor mij is dit meer als klagen. Misschien dat jij er geen last van hebt omdat jij je niet in die topics mengt, maar als je reageert op een onderwerp dat al gevoelig ligt is het wel fijn om op voorhand duidelijk te weten waar de grenzen liggen ipv een ban te krijgen zonder dat je weet wat je fout hebt gedaan.

Heus ik snap hoe bepaalde modbesluiten je kunnen frustreren of boos maken, dat heb ik zelf ook weleens gehad. Maar dan nog is dit daar niet de plek voor, daar gaat het mij om. Dus draag ik een andere optie aan, die wel kan. Als mensen dat niet willen, moeten ze niet van hun probleem mijn probleem maken door een topic te vervuilen dat daar niet voor bedoelt is, want dat is gewoon super vervelend.

En dit is het laatste wat ik hier over zeg.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.