Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?


watertoren schreef op 17-08-2022 om 10:42:

[..]

Dat zou ik ook wel willen voor het topic van Millie.

Ja precies! Door dat topic kwam ik op het idee.

Coreopsis schreef op 17-08-2022 om 10:59:

[..]

Tenzij iemand de optie heeft uitgezet, kun je via loepen alle reacties van iemand vinden. Weliswaar niet per topic, maar wellicht makkelijker dan het topic helemaal doorscrollen.

Dan zou je ook reacties in andere topics zien, mits beide partijen zichzelf überhaupt loepbaar hebben staan. 

Het gaat me juist om een overzichtje kunnen zien per topic. Dat je alle ruis van reacties eveb kunt overslaan terwijl je bijleest.

Coreopsis schreef op 17-08-2022 om 10:59:

[..]

Tenzij iemand de optie heeft uitgezet, kun je via loepen alle reacties van iemand vinden. Weliswaar niet per topic, maar wellicht makkelijker dan het topic helemaal doorscrollen.

Dit is o.a. de reden waarom we dit (nog) niet hebben doorgevoerd. Ik twijfel wat we moeten doen als iemand dit heeft uitgezet, is het dan wel wenselijk dat je alle posts van die persoon/de TO in een topic kan opzoeken, want dat is weer wat tegenstrijdig.

Hoe denken jullie hierover?

Ik zou het persoonlijk geen bezwaar vinden als ik alleen per topic te loepen val. Op Viva kreeg je alle reacties onder het loepje en daarom heb ik hier loepen uitgezet. 

AlexOudersnl schreef op 17-08-2022 om 12:22:

[..]

Dit is o.a. de reden waarom we dit (nog) niet hebben doorgevoerd. Ik twijfel wat we moeten doen als iemand dit heeft uitgezet, is het dan wel wenselijk dat je alle posts van die persoon/de TO in een topic kan opzoeken, want dat is weer wat tegenstrijdig.

Hoe denken jullie hierover?

Ik vind dat iets totaal anders. Loepen uitzetten doe ik omdat ik de herkenbaarheid iets wil verminderen. Als je alles bij elkaar optelt, wordt het makkelijker om erachter te komen wie iemand is. Alle posts van de TO in een bepaald topic lezen, kan helpen om een goed beeld van de vraag en de situatie in dat topic te krijgen. Zeker in hele lange topics kan dat helpen om een zinniger reactie te geven. 

Ik zou het ook graag willen en zou er zeker geen bezwaar tegen hebben, terwijl ik dus loepen heb uitgeschakeld.  

TanSwallow86

TanSwallow86

17-08-2022 om 12:45

AlexOudersnl schreef op 17-08-2022 om 12:22:

[..]

Dit is o.a. de reden waarom we dit (nog) niet hebben doorgevoerd. Ik twijfel wat we moeten doen als iemand dit heeft uitgezet, is het dan wel wenselijk dat je alle posts van die persoon/de TO in een topic kan opzoeken, want dat is weer wat tegenstrijdig.

Hoe denken jullie hierover?

Ik heb het niet voor niks uitgezet. Het kan nl ook tegen je gebruikt worden dat loepen. 

Mija schreef op 17-08-2022 om 12:43:

[..]

Ik vind dat iets totaal anders. Loepen uitzetten doe ik omdat ik de herkenbaarheid iets wil verminderen. Als je alles bij elkaar optelt, wordt het makkelijker om erachter te komen wie iemand is. Alle posts van de TO in een bepaald topic lezen, kan helpen om een goed beeld van de vraag en de situatie in dat topic te krijgen. Zeker in hele lange topics kan dat helpen om een zinniger reactie te geven.

Ik zou het ook graag willen en zou er zeker geen bezwaar tegen hebben, terwijl ik dus loepen heb uitgeschakeld.

Precies dit. 

Mija schreef op 17-08-2022 om 12:43:

 terwijl ik dus loepen heb uitgeschakeld.

Misschien een domme vraag , ik lees hier toevallig , maar hoe schakel je loepen uit dan ?

Ik zou het prima vinden. Het nadeel van loepen is vooral dat mensen je hele post geschiedenis kunnen zien en tegen je gebruiken. Binnen een topic kan het juist nuttig zijn enkel de posts van TO te kunnen lezen zonder de ruis van andere posts. Dat kan een topic ook makkelijker ontopic houden als het gaat om een TO met een probleem.

Maar misschien de optie dat de TO dat zelf aan of uit kan zetten, als dat mogelijk is?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-08-2022 om 13:31

wild-flower schreef op 17-08-2022 om 12:55:

[..]

Misschien een domme vraag , ik lees hier toevallig , maar hoe schakel je loepen uit dan ?

In je profiel. "Profiel bewerken" kiezen bij dat poppetje rechtsboven. En dan iets naar beneden "mijn profiel afschermen" aanvinken. Als een ander dan op je profiel klikt, zien ze alleen nog hoeveel berichten je hebt geschreven, maar niet waar en wat. Je kunt dit dan (uiteraard) ook niet meer bij anderen zien.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

17-08-2022 om 13:33

Lollypopje schreef op 17-08-2022 om 12:58:

Ik zou het prima vinden. Het nadeel van loepen is vooral dat mensen je hele post geschiedenis kunnen zien en tegen je gebruiken. Binnen een topic kan het juist nuttig zijn enkel de posts van TO te kunnen lezen zonder de ruis van andere posts. Dat kan een topic ook makkelijker ontopic houden als het gaat om een TO met een probleem.

Maar misschien de optie dat de TO dat zelf aan of uit kan zetten, als dat mogelijk is?

Dat zou mijn voorkeur hebben, als dat technisch mogelijk is. En anders liever niet. Want het nadeel dat je aan het begin noemt vind ik - ook binnen topics - toch wel erg zwaar wegen.

Coreopsis schreef op 17-08-2022 om 13:33:

[..]

Dat zou mijn voorkeur hebben, als dat technisch mogelijk is. En anders liever niet. Want het nadeel dat je aan het begin noemt vind ik - ook binnen topics - toch wel erg zwaar wegen.

Ik ben het met je eens.

Een alternatief is zoals ze het bij fok doen. Daar hebben de berichten van de to een andere kleur. Niet de tekst, maar juist de achtergrond. Als je dan snel scrolt en ineens iets in (bijvoorbeeld) een lichtblauw vlak ziet, weet je dat het van to is. ALs iemand niet geloept wil worden zie je zo toch wat diegene zelf te reageren heeft. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

17-08-2022 om 13:44

AlexOudersnl schreef op 17-08-2022 om 12:22:

[..]

Dit is o.a. de reden waarom we dit (nog) niet hebben doorgevoerd. Ik twijfel wat we moeten doen als iemand dit heeft uitgezet, is het dan wel wenselijk dat je alle posts van die persoon/de TO in een topic kan opzoeken, want dat is weer wat tegenstrijdig.

Hoe denken jullie hierover?



hier heb ik geen antwoord op maar wat ik fijn zou vinden is dat je ervoor kunt kiezen om alleen de openingspost en reacties van de topicstarter te lezen. Bijv in het topic van Millie zou ik dat er fijn vinden. Nu kan ik alleen zien dat er “18” nieuwe reacties zijn.

Biebel schreef op 17-08-2022 om 13:38:

Een alternatief is zoals ze het bij fok doen. Daar hebben de berichten van de to een andere kleur. Niet de tekst, maar juist de achtergrond. Als je dan snel scrolt en ineens iets in (bijvoorbeeld) een lichtblauw vlak ziet, weet je dat het van to is. ALs iemand niet geloept wil worden zie je zo toch wat diegene zelf te reageren heeft.

Hier is de kleur toch ook afwijkend? Daarnaast heeft de opener van een onderwerp een microfoontje achter de datum/tijd van posten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.