Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?


Coreopsis schreef op 17-08-2022 om 13:31:

[..]

In je profiel. "Profiel bewerken" kiezen bij dat poppetje rechtsboven. En dan iets naar beneden "mijn profiel afschermen" aanvinken.

Dank je wel .

Daglichtlamp schreef op 17-08-2022 om 13:44:

[..]

Hier is de kleur toch ook afwijkend? Daarnaast heeft de opener van een onderwerp een microfoontje achter de datum/tijd van posten.

Ik heb het even opgezocht maar het verschil is op mijn telefoon wel heel miniem. Dat microfoontje vind ik dan wel weer heel duidelijk, maar ik merk dat ik het kleurverschil ‘bij de buren’ iets duidelijker vind. Dus niet licht en donkerder grijs maar bv grijs en groen oid. 

(Of ik moet mijn tel helderder zetten, want het was me echt hier nog nooit opgevallen)

Biebel schreef op 17-08-2022 om 14:37:

[..]

Ik heb het even opgezocht maar het verschil is op mijn telefoon wel heel miniem. Dat microfoontje vind ik dan wel weer heel duidelijk, maar ik merk dat ik het kleurverschil ‘bij de buren’ iets duidelijker vind. Dus niet licht en donkerder grijs maar bv grijs en groen oid.

(Of ik moet mijn tel helderder zetten, want het was me echt hier nog nooit opgevallen)

Alsjeblieft geen kleurtjes,  dit forum leest juist zo fijn door de bescheiden vormgeving mijns inziens.

Daglichtlamp schreef op 17-08-2022 om 15:51:

[..]

Alsjeblieft geen kleurtjes, dit forum leest juist zo fijn door de bescheiden vormgeving mijns inziens.

Mee eens, maar het onderscheid mag wat mij betreft wel wat duidelijker. Al is het net maar nog iets donkerder grijs.

HarleyQuin schreef op 17-08-2022 om 12:45:

[..]

Ik heb het niet voor niks uitgezet. Het kan nl ook tegen je gebruikt worden dat loepen.

Wat zou je er van vinden als het dus alleen bij de topicstarter zou kunnen, en niet bij andere gebruikers in een topic?

AlexOudersnl schreef op 18-08-2022 om 09:25:

[..]

Wat zou je er van vinden als het dus alleen bij de topicstarter zou kunnen, en niet bij andere gebruikers in een topic?

Lijkt me een heel goeie optie!

Dat zou ik echt een waardevolle toevoeging vinden.

AlexOudersnl schreef op 18-08-2022 om 09:25:

[..]

Wat zou je er van vinden als het dus alleen bij de topicstarter zou kunnen, en niet bij andere gebruikers in een topic?

En als de topic starter het uitgezet heeft mag het niet kunnen dus, ook niet als het om het zelfgestarte topic gaat? Je kunt dan dus in je profiel drie opties instellen? Helemaal niet loepen, alleen loepen in eigen topics en alles loepen?

Gr Angela 

AlexOudersnl schreef op 18-08-2022 om 09:25:

[..]

Wat zou je er van vinden als het dus alleen bij de topicstarter zou kunnen, en niet bij andere gebruikers in een topic?

Ik denk dat het geen goed idee is, ook niet alleen voor TO. Sommige topics zijn enorm herkenbaar en herleidbaar als je alle posts onder elkaar kan lezen. Het is juist heel fijn om redelijk anoniem te zijn en zodra je het hele verhaal in een keer kan lezen is die anonimiteit voor een groot deel weg in mijn ogen.

Ellori schreef op 18-08-2022 om 11:02:

[..]

Ik denk dat het geen goed idee is, ook niet alleen voor TO. Sommige topics zijn enorm herkenbaar en herleidbaar als je alle posts onder elkaar kan lezen. Het is juist heel fijn om redelijk anoniem te zijn en zodra je het hele verhaal in een keer kan lezen is die anonimiteit voor een groot deel weg in mijn ogen.

Ben het met bovenstaande eens! Ik vind dat als je een topic heel graag wilt volgen (of het dan om het onderwerp gaat óf desbetreffende TO) je dan ook maar enige ‘moeite’ moet kunnen opbrengen om door de reacties heen te scrollen. Het zou mij er iig van weerhouden zelf een topic te openen als dit wordt doorgevoerd.

Kersje schreef op 18-08-2022 om 11:25:

[..]

Ben het met bovenstaande eens! Ik vind dat als je een topic heel graag wilt volgen (of het dan om het onderwerp gaat óf desbetreffende TO) je dan ook maar enige ‘moeite’ moet kunnen opbrengen om door de reacties heen te scrollen. Het zou mij er iig van weerhouden zelf een topic te openen als dit wordt doorgevoerd.

Eens. Ik vind er iets onaangenaams in zitten als je zo iemands berichten kunt filteren en selecteren en onder elkaar zetten. 
Je verwijdert daarmee de dynamiek van het gesprek en de context waarin dingen gezegd worden. Misschien jammer van die ene situatie waarin het wel handig of wenselijk zou zijn, maar in forumdynamiek wordt zoiets in 9 van de 10 keer een stok om iemand mee te slaan. 

Ginevra schreef op 18-08-2022 om 12:08:

[..]

Eens. Ik vind er iets onaangenaams in zitten als je zo iemands berichten kunt filteren en selecteren en onder elkaar zetten.
Je verwijdert daarmee de dynamiek van het gesprek en de context waarin dingen gezegd worden. Misschien jammer van die ene situatie waarin het wel handig of wenselijk zou zijn, maar in forumdynamiek wordt zoiets in 9 van de 10 keer een stok om iemand mee te slaan.

Dat ben ik met je eens, context is belangrijk in een discussie. Ik begrijp dat de volgers van Millie er behoefte aan hebben, maar die willen het topic eigenlijk lezen als een blog, en daar is Via niet geschikt voor.

AlexOudersnl schreef op 18-08-2022 om 09:25:

[..]

Wat zou je er van vinden als het dus alleen bij de topicstarter zou kunnen, en niet bij andere gebruikers in een topic?

Zou het ook kunnen dat je het als een vinkje ✅ aan en uit kan zetten, zodat je zelf kan bepalen of iemand al jouw reacties onder elkaar kan zetten bij het starten van een topic. Ik weet niet hoe moeilijk of makkelijk dit te realiseren is.

Ellori schreef op 18-08-2022 om 11:02:

[..]

Ik denk dat het geen goed idee is, ook niet alleen voor TO. Sommige topics zijn enorm herkenbaar en herleidbaar als je alle posts onder elkaar kan lezen. Het is juist heel fijn om redelijk anoniem te zijn en zodra je het hele verhaal in een keer kan lezen is die anonimiteit voor een groot deel weg in mijn ogen.

Eens

TanSwallow86

TanSwallow86

22-08-2022 om 07:29

AlexOudersnl schreef op 18-08-2022 om 09:25:

[..]

Wat zou je er van vinden als het dus alleen bij de topicstarter zou kunnen, en niet bij andere gebruikers in een topic?

Ik wil helemaal niet geloept worden.

Ik loep zelf ook niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.