Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?


DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

16-09-2021 om 11:41

Wat redbulletje zegt het is sowieso rustig laatste dagen op forum. 

Eens. Ik kom (en kwam) op verschillende fora en heb serieus nog nooit ergens gedacht dat de moderatie te streng was. Maar hier alleen maar de laatste tijd. 
En in het moderatie topic mag je niet meer op elkaar reageren. Maar ergens anders eigenlijk ook niet. Dat zou dan weer via PB moeten (dit wss ook), maar hoe kom je er als moderators dan ooit achter wat de forummers er van vinden.
En niet beginnen over likes aub. 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

16-09-2021 om 11:47

Infobericht: Het is prima een topic over taalfoutjes te openen, maar dan wel met bronvermelding/afbeelding. Bijvoorbeeld:

95-C51198-5-C01-452-C-9-BFE-D06-A69-DB6-AE7.jpg


Dus geen teksten/woorden van andere forummers op Viafora al wordt de naam niet vermeld. 

Dus als ik iemand op Twitter volg die altijd 'soberso' typt moet er persé een screenshot bij?

Wat maakt het nou uit waar je dat gelezen hebt?

BeneficialJay65

BeneficialJay65

16-09-2021 om 11:48

Verkeerde topic 



_melon schreef op 16-09-2021 om 11:48:

Dus als ik iemand op Twitter volg die altijd 'soberso' typt moet er persé een screenshot bij?

Wat maakt het nou uit waar je dat gelezen hebt?

Een link plaatsen mag ook.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

16-09-2021 om 11:51

redbulletje schreef op 16-09-2021 om 11:39:

Wat 'n geneuzel dat zo'n topic gesloten wordt. Er lijkt toch al een stuk minder gepost te worden dan een paar weken terug, dus als je dat soort topics dan ook aan de lopende band gaat verbieden, dan bloedt dit forum straks nog dood.

Dat idee had ik ook al, dat het hier wel erg rustig aan het worden is!

LoveCats! schreef op 16-09-2021 om 11:49:

[..]

Een link plaatsen mag ook.

Dus dat van Twitter mag je wel met naam en toenaam plaatsen, maar als je het gewoon ergens hebt gelezen mag je het niet zeggen (zonder forumnaam uiteraard)? 

En als mijn vriendin altijd soberso zegt en ik zeg dat in het topic en iemand hier doet dat ook altijd dan kan ik een waarschuwing verwachten ofzo? Terwijl ik dat wss niet eens weet van die forumster?

BeneficialJay65

BeneficialJay65

16-09-2021 om 11:53

ShaunTheSheep schreef op 16-09-2021 om 11:51:

[..]

Dat idee had ik ook al, dat het hier wel erg rustig aan het worden is!


Dat vind ik niet zo gek op een forum waarbij mensen vals beschuldigd worden van dubbelnicken etc, je jaagt mensen weg op deze manier. Niet jij maar Nose en nog een ander.

_melon schreef op 16-09-2021 om 11:52:

[..]

Dus dat van Twitter mag je wel met naam en toenaam plaatsen, maar als je het gewoon ergens hebt gelezen mag je het niet zeggen (zonder forumnaam uiteraard)?

En als mijn vriendin altijd soberso zegt en ik zeg dat in het topic en iemand hier doet dat ook altijd dan kan ik een waarschuwing verwachten ofzo? Terwijl ik dat wss niet eens weet van die forumster?

Het is niet zo dat we lukraak officiële waarschuwingen uitdelen. En als je er duidelijk bijzet dat je vriendin dat altijd zegt, dan is de kans zeer klein dat je een waarschuwing krijgt.

redbulletje schreef op 16-09-2021 om 11:39:

Wat 'n geneuzel dat zo'n topic gesloten wordt. Er lijkt toch al een stuk minder gepost te worden dan een paar weken terug, dus als je dat soort topics dan ook aan de lopende band gaat verbieden, dan bloedt dit forum straks nog dood.

Eens. Oprecht jammer, ik ben bang dat het niet gaat overleven zo.

Nou mensen. Als je hier iets grappigs leest wacht je dus 2 dagen en zeg je daarna; mijn collega zei laatst .... 


Grapje jongens. Maar jullie snappen zo denk ik wel dat het nogal een wazige regel is. 

_melon schreef op 16-09-2021 om 11:56:

Nou mensen. Als je hier iets grappigs leest wacht je dus 2 dagen en zeg je daarna; mijn collega zei laatst ....


Grapje jongens. Maar jullie snappen zo denk ik wel dat het nogal een wazige regel is.

Ik ben het spoor ook bijster.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

16-09-2021 om 12:10

_melon schreef op 16-09-2021 om 11:56:

Nou mensen. Als je hier iets grappigs leest wacht je dus 2 dagen en zeg je daarna; mijn collega zei laatst ....


Grapje jongens. Maar jullie snappen zo denk ik wel dat het nogal een wazige regel is.

We maken deze keuze niet voor niets. Er zijn diverse forummers die openlijk hier op het forum hebben gemeld op andere fora niet meegeschreven te hebben, omdat ze dyslexie hebben, de grammatica slecht beheersen etc. Dit is 1 van de redenen dat we in de huisregels hebben vermeld dat we ingrijpen als hier veelvuldig op gewezen wordt. We willen het voor iedereen hier toegankelijk maken en houden. Dus een topic waarin zij hun eigen teksten zouden kunnen teruglezen is niet wenselijk.

Ausm mag niet, maat verkeerd begrepen topictitels mag wel. Terwijl dat vaak niet echt verkeerd begrepen is, maar grappig commentaar op titels, soms ook juist vanwege een taalfoutje er in.

In beide gevallen gaat het om grappig commentaar op iets dat iemand heeft geschreven.
Niet dat ik die tweede dicht wil hebben, liever niet, maar waar zit voor jullie het verschil in?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.