Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?


In het begin van dit forum (ik lees via Viafora, niet OO) was er de vraag/suggestie of topics gesloten moesten worden als er zes maanden (? ofzo) niet op gereageerd was. De reactie was (uiteraard) NEE!!

Maar misschien is het wel een idee dat je een disclaimer krijgt als je op een topic wil reageren waarop al geruime tijd niet gereageerd is. Bijvoorbeeld maand of drie.  Net twee topics voorbij zien schuiven waar dat m.i. handig was geweest (kan ze nu al niet meer terugvinden, maar het gaat ook om het principe, niet die topics).

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

15-09-2021 om 15:44

Vf_Watervrouw schreef op 15-09-2021 om 15:40:

In het begin van dit forum (ik lees via Viafora, niet OO) was er de vraag/suggestie of topics gesloten moesten worden als er zes maanden (? ofzo) niet op gereageerd was. De reactie was (uiteraard) NEE!!

Maar misschien is het wel een idee dat je een disclaimer krijgt als je op een topic wil reageren waarop al geruime tijd niet gereageerd is. Bijvoorbeeld maand of drie. Net twee topics voorbij zien schuiven waar dat m.i. handig was geweest (kan ze nu al niet meer terugvinden, maar het gaat ook om het principe, niet die topics).

Dat lijkt me wel een goed idee. Want om nu bij die topics te moeten reageren met "joh, heb je wel gezien dat dit topic al een/2/5 jaar oud is"...

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

15-09-2021 om 17:10

Coreopsis schreef op 15-09-2021 om 15:44:

[..]

Dat lijkt me wel een goed idee. Want om nu bij die topics te moeten reageren met "joh, heb je wel gezien dat dit topic al een/2/5 jaar oud is"...

Ik zag zojuist zo’n topic (uit 2019) over muziek voorbijkomen   

Toch is het afhankelijk van het onderwerp of een topic wel/niet als “oud” bestempeld hoeft te worden. Soms is een onderwerp tijdloos en hebben anderen er wel behoefte aan hierover verder te discussiëren ook al is het topic 2 jaar geleden geopend.

U2fan schreef op 15-09-2021 om 17:10:

[..]

Ik zag zojuist zo’n topic (uit 2019) over muziek voorbijkomen

Toch is het afhankelijk van het onderwerp of een topic wel/niet als “oud” bestempeld hoeft te worden. Soms is een onderwerp tijdloos en hebben anderen er wel behoefte aan hierover verder te discussiëren ook al is het topic 2 jaar geleden geopend.

maar daarom mss wel handig om zo'n waarschuwing erbij te zetten. Weet je ook dat de TO mss niet meer reageert. Of dat de mosterd allang op is  

Maar die waarschuwing gaat er af zodra er iemand heeft gereageerd. Dan komt zo'n topic weer bij de actieve topics en -ik beken- dan reageer ik soms ook op de OP zonder te zien dat het al een jaren oud topic is. 

Een tweede reactie voorkom je dan inderdaad niet, maar als de eerste reactie uitblijft of zich ervan bewust is dan scheelt dat weer

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

16-09-2021 om 11:21

Ginevra schreef op 10-09-2021 om 23:48:

het EAUSM-topic.
Grappige verschrijvingen, tikfouten, spelfouten waardoor ineens de betekenis van een tekst verandert. Een klassiekertje is natuurlijk dat iemand het heeft over “en toen gingen we oma verassen” waarop iemand dan reageert met “oh, dat was een voortijdige crematie dan”.
Als je dat post zónder te zeggen wie het schreef, en zónder commentaar over hoe slecht mensen spellen en het niveau van het onderwijs tegenwoordig bla bla bla, dan blijft alleen de grap over. Het format van dat topic was ook vrij strak: alleen de verschrijving citeren en dan heel droog het commentaar eronder.
Nog een voorbeeld, iemand tikt per ongeluk De Rijpende Rechter. Iemand anders citeert dat dan zonder naamsvermelding en zet eronder “hij is al best oud ja”.
Oubollig? Zeker. Hilarisch? Soms. Vijandig? Nee.

(Heidi stelde in een ander topic voor om in dit topic nog eens uit te leggen wat het EAUSM topic nou inhield, want het is een stukje typische vivacultuur dat niet een-twee-drie logisch is voor anderen. Voor wie aanvullingen/betere uitleg heeft, altijd welkom natuurlijk)

Rondstruiner schreef op 11-09-2021 om 07:09:

[..]

Niet alleen Vivacultuur hoor, ik ken dit van een ander forum. Een vergelijkbaar topic liep daar echt vele jaren zonder gedoe. Spelregel was daar ook dat je altijd de naam van de poster weg liet, het was absoluut niet bedoeld als afzeiktopic.

Het is een soort variant op Taalvoutjes, ik zie het als iets voor liefhebbers van woordgrapjes. Ik vind het heerlijk .

https://www.taalvoutjes.nl/taalvoutjes


Ik haal deze nog even op, omdat de vraag nog open staat.

ShaunTheSheep schreef op 16-09-2021 om 11:21:

[..]

[..]


Ik haal deze nog even op, omdat de vraag nog open staat.

Ik zie net dat er een dergelijk topic geopend was, en meteen gesloten.

Vind ik erg jammer. En eigenlijk ook wel een beetje erg rechtlijnig.. Misschien is een algemeen "Taalvoutjes" topic een idee? 

Niks mis met zo'n topic inderdaad. Snap ook niet dat er meteen zo ingegrepen wordt. We zijn toch geen 12 meer?

Regendrup. schreef op 16-09-2021 om 11:23:

[..]

Ik zie net dat er een dergelijk topic geopend was, en meteen gesloten.

Vind ik erg jammer. En eigenlijk ook wel een beetje erg rechtlijnig.. Misschien is een algemeen "Taalvoutjes" topic een idee?

Een algemeen taalvoutjes topic mag, zolang er niks van het forum zelf gedeeld wordt

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

16-09-2021 om 11:32

Lolly schreef op 16-09-2021 om 11:29:

[..]

Een algemeen taalvoutjes topic mag, zolang er niks van het forum zelf gedeeld wordt

Ok, maar wat als ik in zo'n topic nou zeg dat ik daarnet iemand "taalvoutjes" in plaats van "taalfoutjes" zag schrijven; even als voorbeeld. Ik noem geen namen dan. Mag dat dan wel?

ShaunTheSheep schreef op 16-09-2021 om 11:32:

[..]

Ok, maar wat als ik in zo'n topic nou zeg dat ik daarnet iemand "taalvoutjes" in plaats van "taalfoutjes" zag schrijven; even als voorbeeld. Ik noem geen namen dan. Mag dat dan wel?

Wij weten dan toch niet waar je dat zag? Kan net zo goed Twitter of Facebook geweest zijn.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

16-09-2021 om 11:37

_melon schreef op 16-09-2021 om 11:33:

[..]

Wij weten dan toch niet waar je dat zag? Kan net zo goed Twitter of Facebook geweest zijn.

Zeker waar! Maar ik weet niet of Lolly zichzelf dan wel er in herkent en het topic sluit en me een ban geeft of zo.

Wat 'n geneuzel dat zo'n topic gesloten wordt. Er lijkt toch al een stuk minder gepost te worden dan een paar weken terug, dus als je dat soort topics dan ook aan de lopende band gaat verbieden, dan bloedt dit forum straks nog dood. 

redbulletje schreef op 16-09-2021 om 11:39:

Wat 'n geneuzel dat zo'n topic gesloten wordt. Er lijkt toch al een stuk minder gepost te worden dan een paar weken terug, dus als je dat soort topics dan ook aan de lopende band gaat verbieden, dan bloedt dit forum straks nog dood.

Ben ik ook van mening.

Er mag wel een béétje pit in zitten toch. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.