Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?


FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

16-09-2021 om 12:25

Lollypopje schreef op 16-09-2021 om 12:13:

Ausm mag niet, maat verkeerd begrepen topictitels mag wel. Terwijl dat vaak niet echt verkeerd begrepen is, maar grappig commentaar op titels, soms ook juist vanwege een taalfoutje er in.

In beide gevallen gaat het om grappig commentaar op iets dat iemand heeft geschreven.
Niet dat ik die tweede dicht wil hebben, liever niet, maar waar zit voor jullie het verschil in?

Dat verschil lijkt mij wel duidelijk, bij “verkeerd begrepen topictitels” ligt het (meestal) aan eigen interpretatie. Bij “taalfoutjes” wordt iemand persoonlijk aangesproken op hun schrijfstijl.

Maar als alleen het verkeerd geschreven woord genoemd wordt zonder naam kan dat toch wel? Ik vind het raar dat je taalfoutjes die je ergens anders ziet zelfs met screenshot of bron moet vermelden. Dat is dan toch scheef? En ook teveel werk om iets grappigs dat je zag te vermelden denk ik. Dat zal een reden zijn waarom mensen dan toch maar niet posten.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

16-09-2021 om 13:01

zakchips schreef op 16-09-2021 om 12:57:

Maar als alleen het verkeerd geschreven woord genoemd wordt zonder naam kan dat toch wel? Ik vind het raar dat je taalfoutjes die je ergens anders ziet zelfs met screenshot of bron moet vermelden. Dat is dan toch scheef? En ook teveel werk om iets grappigs dat je zag te vermelden denk ik. Dat zal een reden zijn waarom mensen dan toch maar niet posten.

Ik denk dat we inmiddels wel duidelijk genoeg hebben uitgelegd waarom wij iets wel/niet toelaten en waarom.🙂

U2fan schreef op 16-09-2021 om 12:10:

[..]

We maken deze keuze niet voor niets. Er zijn diverse forummers die openlijk hier op het forum hebben gemeld op andere fora niet meegeschreven te hebben, omdat ze dyslexie hebben, de grammatica slecht beheersen etc. Dit is 1 van de redenen dat we in de huisregels hebben vermeld dat we ingrijpen als hier veelvuldig op gewezen wordt. We willen het voor iedereen hier toegankelijk maken en houden. Dus een topic waarin zij hun eigen teksten zouden kunnen teruglezen is niet wenselijk.

Complete tekst snap ik. Maar een woord? Wat dus net zo goed van een collega of Twitter zou kunnen komen?

U2fan schreef op 16-09-2021 om 13:01:

[..]

Ik denk dat we inmiddels wel duidelijk genoeg hebben uitgelegd waarom wij iets wel/niet toelaten en waarom.🙂

Het waarom word me steeds minder duidelijk eerlijk gezegd. 


Volgens mij niet. Ja de uitleg dat er mensen met dyslexie e.d. zijn voor wie het natuurlijk niet leuk is om zo aangewezen te worden. En dat snap ik! Maar als er geen naam wordt genoemd weet toch niemand waar de forummer dit woord heeft gelezen of wie dit had gezegd? Er moet natuurlijk ook niet verwezen worden naar iemand.

En tegelijk vroeg ik me af waarom een screenshot/bronvermelding nodig is wanneer je ergens een taalfoutje leest en deze wilt vertellen op het topic. Misschien is hier ergens anders antwoord op gegeven maar dat heb ik niet gezien. Dan mag ik hier toch naar vragen.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

16-09-2021 om 13:09

_melon schreef op 16-09-2021 om 13:03:

[..]

Complete tekst snap ik. Maar een woord? Wat dus net zo goed van een collega of Twitter zou kunnen komen?

Dit is mijn laatste reactie mbt deze discussie, maar het lijkt ons dat er meer dan voldoende andere bronnen zijn te vinden dan alleen van forumgebruikers. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

16-09-2021 om 13:14

Er mist een discussie topic. Als mensen vragen hebben en iemand begrijpt deze niet of heeft eventuele aanvullende vragen kun je als Mod dit eenzijdig afkappen bij wijze. Het is dan niet altijd zuigen wat iemand doet of expres door vragen. Het merendeels zijn hier volwassen mensen en het is dan jammer dat er van een kant een discussie (mits netjes gecommuniceerd) gesloten word. Dan kan een andere forummer of iets toelichting geven. 

Nose schreef op 16-09-2021 om 13:14:

Er mist een discussie topic. Als mensen vragen hebben en iemand begrijpt deze niet of heeft eventuele aanvullende vragen kun je als Mod dit eenzijdig afkappen bij wijze. Het is dan niet altijd zuigen wat iemand doet of expres door vragen. Het merendeels zijn hier volwassen mensen en het is dan jammer dat er van een kant een discussie (mits netjes gecommuniceerd) gesloten word. Dan kan een andere forummer of iets toelichting geven.

Eens. 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

16-09-2021 om 13:22

Regendrup. schreef op 16-09-2021 om 13:19:

[..]

Eens.

Zeker eens!

De uitleg is niet duidelijk, getuige de vele reacties en opvolgvragen. Ik denk dat jullie niet snappen wat er bedoeld wordt. Maar geeft niet, wij begrijpen jullie ook niet.

Communicatie = zo dicht mogelijk langs kaar heen praten.

Dt-fouten zijn niet grappig, het gaat echt om misplaatse woorden die door je spellingscontrole zijn gemist (hoer ipv hier bijv) Ik zou het hilarisch vinden als ik zo'n soort fout maak en ik lees het daarna terug in een taalvoutjes topic. 

redbulletje schreef op 16-09-2021 om 14:01:

Dt-fouten zijn niet grappig, het gaat echt om misplaatse woorden die door je spellingscontrole zijn gemist (hoer ipv hier bijv) Ik zou het hilarisch vinden als ik zo'n soort fout maak en ik lees het daarna terug in een taalvoutjes topic.

Ik ook. En die kom je ook tegen in het titel topic, want sommige titels worden dan erg grappig.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

16-09-2021 om 16:16

Nose schreef op 16-09-2021 om 13:14:

Er mist een discussie topic. Als mensen vragen hebben en iemand begrijpt deze niet of heeft eventuele aanvullende vragen kun je als Mod dit eenzijdig afkappen bij wijze. Het is dan niet altijd zuigen wat iemand doet of expres door vragen. Het merendeels zijn hier volwassen mensen en het is dan jammer dat er van een kant een discussie (mits netjes gecommuniceerd) gesloten word. Dan kan een andere forummer of iets toelichting geven.

Het meerendeel is volwassen schrijf je; waarom vind jij het dan in een ander topic vals te beschuldigen van dubbelnicken ism Julali? 
Gemeen hoor om je eigen kliek te vormen en zo mensen die hier nog niet lang zijn weg te jagen. Ik heb niets te maken met de bovengenoemde forumster. In het betreffende topic las ik de zin gewoon anders en jij schreef meteen : “ toevallig weer”. Ik heb je gemeld en ook bij de mod en gelukkig had ik daar een reactie gehad dat het niet klopte en niet netjes was. Maar het had jou en die ander gesierd om je excuus te maken en de gemene opmerking in te trekken.

Nieuwe leden. Nieuwe topics. Dat mis ik wel echt de laatste tijd. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

16-09-2021 om 16:25

Regendrup. schreef op 16-09-2021 om 16:24:

Nieuwe leden. Nieuwe topics. Dat mis ik wel echt de laatste tijd.

Ja frisse aanwas. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.