Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?


letterlijk

letterlijk

Moderator

03-09-2021 om 19:41

Resetta schreef op 03-09-2021 om 19:37:

En als je dan buiten op straat wil forummen zet je het op de rollator van je moeder.

Tssssk, mijn moeder loopt nog als een kievit! 

Mooi, dan mag je hem nog houden ook!

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-09-2021 om 19:44

Resetta schreef op 03-09-2021 om 19:36:

En er een 24" monitor aan hangen.

of een laptop nemen

BeneficialJay65

BeneficialJay65

03-09-2021 om 20:30

Ik vind het wit met roze hier en daar wel erg veel op Viva lijken.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-09-2021 om 20:37

Caramelzeezoutchocola schreef op 03-09-2021 om 20:30:

Ik vind het wit met roze hier en daar wel erg veel op Viva lijken.

Ik heb donkere achtergrond ingesteld via chrome ideaal, dan is het donkergrijs met een beetje roze.

Resetta schreef op 03-09-2021 om 19:35:

Jullie moeten gewoon een ouderwets toetsenbord aan je mobiel hangen. Zijn er gelijk 113 problemen opgelost.

Kan niet, ben vergroeid met mijn telefoon 😜

BeneficialJay65

BeneficialJay65

03-09-2021 om 21:44

@Yolo, bedankt voor de tip.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

03-09-2021 om 21:46

Resetta schreef op 03-09-2021 om 19:37:

En als je dan buiten op straat wil forummen zet je het op de rollator van je moeder.

Da's ouderwets. Gewoon op die van jezelf zetten!

Ik vergroot die >> of de cijfers altijd even op de mobiel. Even met twee vingers uit elkaar trekken. Op de laptop kun je met ctrl en het wieltje van de muis het beeld even vergroten.

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

04-09-2021 om 09:59

Resetta schreef op 03-09-2021 om 19:37:

En als je dan buiten op straat wil forummen zet je het op de rollator van je moeder.

Ja maar, ja maar, dan leest je moeder mee! 

Heidi-Forumbeheer schreef op 04-09-2021 om 09:33:

Ik vergroot die >> of de cijfers altijd even op de mobiel. Even met twee vingers uit elkaar trekken. Op de laptop kun je met ctrl en het wieltje van de muis het beeld even vergroten. 

Kan >> alsnog vervangen worden door het woordje 'next' of volgende? Dan is vergroten niet (meer) nodig.
gr Angela

het EAUSM-topic. 
Grappige verschrijvingen, tikfouten, spelfouten waardoor ineens de betekenis van een tekst verandert. Een klassiekertje is natuurlijk dat iemand het heeft over “en toen gingen we oma verassen” waarop iemand dan reageert met “oh, dat was een voortijdige crematie dan”. 
Als je dat post zónder te zeggen wie het schreef, en zónder commentaar over hoe slecht mensen spellen en het niveau van het onderwijs tegenwoordig bla bla bla, dan blijft alleen de grap over. Het format van dat topic was ook vrij strak: alleen de verschrijving citeren en dan heel droog het commentaar eronder. 
Nog een voorbeeld, iemand tikt per ongeluk De Rijpende Rechter. Iemand anders citeert dat dan zonder naamsvermelding en zet eronder “hij is al best oud ja”. 
Oubollig? Zeker. Hilarisch? Soms. Vijandig? Nee. 
 
(Heidi stelde in een ander topic voor om in dit topic nog eens uit te leggen wat het EAUSM topic nou inhield, want het is een stukje typische vivacultuur dat niet een-twee-drie logisch is voor anderen. Voor wie aanvullingen/betere uitleg heeft, altijd welkom natuurlijk)

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

11-09-2021 om 00:32

Aanvulling wat ik in het andere topic al schreef: eausm is feitelijk drie letters o-s-m. Dat komt van 'ons soort mensen'. De precieze achtergrond weet ik niet meer. Maar dit even ter verduidelijking van de topictitel.

Ginevra schreef op 10-09-2021 om 23:48:

het EAUSM-topic.
Grappige verschrijvingen, tikfouten, spelfouten waardoor ineens de betekenis van een tekst verandert. Een klassiekertje is natuurlijk dat iemand het heeft over “en toen gingen we oma verassen” waarop iemand dan reageert met “oh, dat was een voortijdige crematie dan”.
Als je dat post zónder te zeggen wie het schreef, en zónder commentaar over hoe slecht mensen spellen en het niveau van het onderwijs tegenwoordig bla bla bla, dan blijft alleen de grap over. Het format van dat topic was ook vrij strak: alleen de verschrijving citeren en dan heel droog het commentaar eronder.
Nog een voorbeeld, iemand tikt per ongeluk De Rijpende Rechter. Iemand anders citeert dat dan zonder naamsvermelding en zet eronder “hij is al best oud ja”.
Oubollig? Zeker. Hilarisch? Soms. Vijandig? Nee.

(Heidi stelde in een ander topic voor om in dit topic nog eens uit te leggen wat het EAUSM topic nou inhield, want het is een stukje typische vivacultuur dat niet een-twee-drie logisch is voor anderen. Voor wie aanvullingen/betere uitleg heeft, altijd welkom natuurlijk)

Niet alleen Vivacultuur hoor, ik ken dit van een ander forum. Een vergelijkbaar topic liep daar echt vele jaren zonder gedoe. Spelregel was daar ook dat je altijd de naam van de poster weg liet, het was absoluut niet bedoeld als afzeiktopic. 

Het is een soort variant op Taalvoutjes, ik zie het als iets voor liefhebbers van woordgrapjes. Ik vind het heerlijk .

https://www.taalvoutjes.nl/taalvoutjes

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

11-09-2021 om 07:38

Precies, het is geen afzeiken, het is een soort taalfoutjes. Zoals ook wel eens voorkomt in ‘verkeerd begrepen topictitels’, maar dan in bredere zin.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.