Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?

Primavera schreef op 17-09-2021 om 17:55:

[..]

Soms wel, als ik hoop dat er nog interessante nieuwe bijdragen komen. En soms ook niet.

Duidelijk 

NinjeTurtle schreef op 17-09-2021 om 17:54:

[..]

Dat heb ik ook. Maar vind dat toch anders dan steeds weer bewust naar een forum gaan om alleen maar te lezen. Jarenlang

Niet alleen maar, hè? Maar grotendeels. Maar dan heb jij gewoon een andere manier van forummen, en daar lijkt me niks mis mee.

ShaunTheSheep schreef op 16-09-2021 om 22:27:

[..]

Meteen als "klagers" bestempelen vind ik beetje vreemd. Ik lees kritische gebruikers die vragen stellen maar niet altijd antwoord krijgen. Er is volgens mij maar een relatief kleine actieve groep, dus dan vallen bepaalde namen je misschien sneller op?

(ps ik herkende je bijna niet zonder de "groet")

Ik lees vooral steeds dezelfde personen en wat niets met kritisch te maken heeft. Zo zie je maar, iedereen leest en ervaart het anders.

Primavera schreef op 17-09-2021 om 17:58:

[..]

Niet alleen maar, hè? Maar grotendeels. Maar dan heb jij gewoon een andere manier van forummen, en daar lijkt me niks mis mee.

Ik forum hetzelfde als jij (denk ik) al schrijf ik wel actief mee. Meestal blijf ik in die topics dan ook meelezen, omdat ik ook echt geïnteresseerd ben in het onderwerp. Ik forum niet om enkel mijn mening te geven.

Primavera schreef op 17-09-2021 om 17:58:

[..]

Daarmee doelde ik op de post van iemand anders die eerste jaren alleen meelezer op viva was en toen pas mee ging schrijven .

En nee, niks mis met verschillende manieren van forrummen 

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

17-09-2021 om 18:26

NinjeTurtle schreef op 17-09-2021 om 18:06:

[..]

Daarmee doelde ik op de post van iemand anders die eerste jaren alleen meelezer op viva was en toen pas mee ging schrijven .

En nee, niks mis met verschillende manieren van forrummen

Ik forumde op Viva net zo, nog steeds
M’n account is iets van 6 jaar oud en haalt net de 100 reacties waarvan 98 sinds dit jaar

Ook hier lees ik meer dan ik plaats
Als iets gezegd is, is ‘t gezegd

Ik zou ook niet 50 kleine reacties op 1 dag kunnen plaatsen
Zou ‘t soms wel willen als ik me verveel, maar het voelt dan gewoon nutteloos
(het leest niet nutteloos trouwens als anderen ‘t doen) 

Daarbij, ik hou meer van lezen dan schrijven

Wat ik wel fijn vind is dat ik ingelogd blijft hier, ook al reageer ik een paar dagen niet dat maakt voor mij het ook iets aantrekkelijker om sneller ergens te schrijven in een topic.

MidasWolf schreef op 17-09-2021 om 18:40:

Wat ik wel fijn vind is dat ik ingelogd blijft hier, ook al reageer ik een paar dagen niet dat maakt voor mij het ook iets aantrekkelijker om sneller ergens te schrijven in een topic.

Nou. Technisch gezien is het een verademing. 100x beter dan ehh wat ik gewend was.

Kleine verbeteringen kunnen altijd

NinjeTurtle schreef op 17-09-2021 om 19:02:

[..]

Nou. Technisch gezien is het een verademing. 100x beter dan ehh wat ik gewend was.

Kleine verbeteringen kunnen altijd

Ik was ook anders gewend elke week weer inloggen. Het is geen groot drama, maar wel fijn dat het hier niet (meer)hoeft.

Wat verbeteringen betreft die hou je vaak toch, zolang het gros goed werkt vind ik het helemaal prima.

Wanneer ik echt ergens aan moet denken wat anders of beter kan in mijn beleving dan schrijf ik de mods aan.

NinjeTurtle schreef op 17-09-2021 om 17:47:

Grappig dat mensen zo lang meelezen zonder mee te schrijven.
Kan me daar zelf niets bij voorstellen.

Ik ook niet. Het voelt voor mij raar om langs de zijlijn te staan maar me er niet tegenaan te kunnen bemoeien. 

redbulletje schreef op 17-09-2021 om 22:19:

[..]

Ik ook niet. Het voelt voor mij raar om langs de zijlijn te staan maar me er niet tegenaan te kunnen bemoeien.

Ik denk dat het er ook aan ligt hoeveel tijd je besteedt aan forummen. Hoe minder vaak je checkt, hoe groter de kans dat wat jij wil zeggen al 3x gezegd is op topics die je interessant vindt en dan reageer je maar niet.

Moxxie schreef op 17-09-2021 om 22:31:

[..]

Ik denk dat het er ook aan ligt hoeveel tijd je besteedt aan forummen. Hoe minder vaak je checkt, hoe groter de kans dat wat jij wil zeggen al 3x gezegd is op topics die je interessant vindt en dan reageer je maar niet.

En meelezen kost ook minder tijd dan reageren, zeker wanneer je inhoudelijk moet/kan reageren met argumenten in bijvoorbeeld pijlers als actueel.

redbulletje schreef op 17-09-2021 om 22:19:

[..]

Toen je nog aan werk was had je neem ik aan ook (iets) minder de tijd om veel te kunnen schrijven op topics.Wanneer je die dagen aan het werk was.

MidasWolf schreef op 17-09-2021 om 22:36:

[..]

En meelezen kost ook minder tijd dan reageren, zeker wanneer je inhoudelijk moet/kan reageren met argumenten in bijvoorbeeld pijlers als actueel.

O ja, nog iets bloedirritants op een druk forum: zit je een uitgebreide post te tikken en tegen de tijd dat je klaar bent is iemand je voor geweest of het gesprek is al een andere kant op gedraaid  En deleten maar weer.

Moxxie schreef op 17-09-2021 om 22:45:

[..]

O ja, nog iets bloedirritants op een druk forum: zit je een uitgebreide post te tikken en tegen de tijd dat je klaar bent is iemand je voor geweest of het gesprek is al een andere kant op gedraaid En deleten maar weer.

Ja, dat kan echt naar zijn.Wanneer mijn reactie toch iets anders bevat en niet een kopie op een andere reactie is plaats ik het alsnog.

Zeker ook wanneer ik mijn eigen bijdrage als zinnig vindt bijdragen aan het topic.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.