Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?

_melon schreef op 30-08-2021 om 16:08:

[..]

Dat is blokkeren toch juist?

Blokkeren is toch dat ze jouw bijdragen ook niet meer kunnen zien? (tenminste, zo is het op twitter, daar ben ik bekender mee...)

blauwevrouw schreef op 30-08-2021 om 16:23:

[..]

Blokkeren is toch dat ze jouw bijdragen ook niet meer kunnen zien? (tenminste, zo is het op twitter, daar ben ik bekender mee...)

Dat is echt blokkeren inderdaad, hier heet het negeren en lijkt het op muten. Trouwens best verwarrend, op iemands profiel staat ''gebruiker blokkeren'', maar bij je instellingen heet het de negeerlijst...

SombraOnline schreef op 30-08-2021 om 16:29:

[..]

Dat is echt blokkeren inderdaad, hier heet het negeren en lijkt het op muten. Trouwens best verwarrend, op iemands profiel staat ''gebruiker blokkeren'', maar bij je instellingen heet het de negeerlijst...

wat wat wat? ik snep er nu niets meer van...

blauwevrouw schreef op 30-08-2021 om 16:43:

[..]

Als je naar iemands profiel gaat, zie je rechtsboven ''gebruiker blokkeren'' staan. Als je daarop klikt, wordt je doorverwezen naar een pagina waar je bevestiging moet geven om die persoon te blokkeren.

Alleen, die pagina heet ''negeerlijst'', niet blokkeerlijst. Kleine afwijking.

SombraOnline schreef op 30-08-2021 om 16:50:

[..]

Als je naar iemands profiel gaat, zie je rechtsboven ''gebruiker blokkeren'' staan. Als je daarop klikt, wordt je doorverwezen naar een pagina waar je bevestiging moet geven om die persoon te blokkeren.

Alleen, die pagina heet ''negeerlijst'', niet blokkeerlijst. Kleine afwijking.

Maar dan kun je dus niet iemand gewoon negeren, zeg maar eenzijdig blokkeren (ze mogen mijn posts wel lezen maar ik hoef die van hen niet te zien)?

Dat mis ik dus, die optie.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

30-08-2021 om 16:55

blauwevrouw schreef op 30-08-2021 om 16:43:

[..]

Zie https://www.viafora.nl/faq voor diverse handigheidjes en oa blokkeren van gebruikers.

blauwevrouw schreef op 30-08-2021 om 16:55:

[..]

Maar dan kun je dus niet iemand gewoon negeren, zeg maar eenzijdig blokkeren (ze mogen mijn posts wel lezen maar ik hoef die van hen niet te zien)?

Jawel, je negeert (mute) iemand, ze hebben alleen de verkeerde bewoording gebruikt.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

30-08-2021 om 16:56

blauwevrouw schreef op 30-08-2021 om 16:55:

[..]

Jawel, zie mijn vorige bericht.

U2fan schreef op 30-08-2021 om 16:56:

[..]

Jawel, zie mijn vorige bericht.

Het is nogal verwarrend dat blokkeren en negeerlijst door elkaar worden gebruikt.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

30-08-2021 om 18:15

Naar mijn mening missen er duidelijk nog twee dingen op dit forum die eigenlijk al eerder genoemd zijn.

Een topic Prullenbak, waarin berichten die niet door de beugel kunnen naartoe verplaatst worden. Uiteraard moet de Prullenbak niet mogelijk zijn om als gewone forummer direct iets in de Prullenbak te plaatsen.

Een Bantopic zoals op een bekend forum waarvan ik de naam niet zal noemen, waarvan de bedoeling is dat moderators daar berichten posten over opgelegde bans en eventuele andere maatregelen.

Met een Prullenbak en een Bantopic wordt het moderatiebeleid een stuk transparanter. Ik heb nu de indruk dat de transparantie van het moderatiebeleid toch behoorlijk tekort schiet.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-08-2021 om 18:18

Eigenlijk wel grappig, dat ex-viva-ers altijd klaagden over het forum en het toch hier weer precies hetzelfde willen hebben. 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

30-08-2021 om 18:30

Friezinnetje schreef op 30-08-2021 om 18:18:

Eigenlijk wel grappig, dat ex-viva-ers altijd klaagden over het forum en het toch hier weer precies hetzelfde willen hebben.

Heel grappig inderdaad. Ik ben juist blij dat hier niet gekozen is voor een zgn bantopic gezien het alleen maar discussie uitlokt en het verder ook niemand iets aangaat. 

Misschien al eerder benoemd.
De optie om langer dan een halfuur de tijd om je eigen berichten te wijzigen/deels aan te passen. Onder andere uit privacy redenen.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

30-08-2021 om 18:40

Persoonlijk vind ik friezinnetje en u2fan nu wel een beetje sarcastisch naar BeertjeColargol. Als ik dit mag zeggen hoor 😬

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

30-08-2021 om 18:43

Ik begrijp niet wat daar grappig aan is. Dat mensen kritiek hadden op het Viva forum, hoeft niet te betekenen dat alles daar slecht is. Dat daar een Bantopic is, maakt het moderatiebeleid toch een stuk transparanter, en daardoor is het een stuk duidelijker dat het moderatiebeleid op het Viva forum kwalitatief uitermate teleurstellend is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.