Over het forum
YolandaOudersnl
08-07-2021 om 13:49
Wat mist er nog op het forum?
Update 3 augustus
Na alle vele suggesties, feedback en het melden van bugs, gaan we weer verder met Viafora verbeteren. We kunnen simpelweg niet aan alle verzoeken voldoen maar toevoegingen die jullie gebruikerservaring verbeteren, vinden we belangrijk.
Op de planning de aankomende weken staan de volgende wijzigingen/toevoegingen. We zullen ze stuk voor stuk uitrollen, maar houd er rekening mee dat het ook voor ons zomervakantie is 
Profielfoto's bij aliassen
Meerdere opties kunnen aanvinken bij peiling/poll- Eerste zin beginnen met een hoofdletter
- Aantal forum topics op voorpagina (favoriet/gereageerd/eigen topics) instelbaar
Bij een lange OP, de OP uitklapbaar maken(vanaf pagina 2)Knoppen voorpagina op (kleine) mobielschermen plaatsing verbeteren
Wat we ook nog gaan toevoegen maar wat later op de planning staat:
Een maand abonnement waardoor je advertentievrij kunt forummen
Update 3 augustus: alle berichten langsgegaan en genoemde punten genoteerd (ook die waarschijnlijk of zeker niet geïmplementeerd worden):
Waarschijnlijk wel, moet nader bekeken en ingepland worden
- Gemakkelijk wisselen van rubriek
Aanpassen aantal posts op 1 paginaNavigeren naar paginanummer binnen topic- Alle berichten van gebruiker binnen huidige topic bekijken
- Melding (subtiel/niet in de weg zittend) van nieuwe berichten terwijl je een reactie typt
- Quote kunnen openen in nieuw tabblad (voor nu kan je al wel op de datum onder de gebruikersnaam openen in een nieuw tabblad)
Automatische melding/waarschuwing (bij reactieveld) als topic wat langer inactief is- Zoekfunctie herzien (beide in resultaten & opmaak)
Rapporteren van privéberichten- Rubrieknaam (& mogelijk gebruikersnaam) aanklikbaar in topiclijstjes voorpagina
- Teksteditor onder handen nemen / vervangen met alternatief
- Gebruikers kunnen noemen/taggen/mention (dmv @)
- Bericht/melding als je gequote en/of genoemd (dmv @) bent
- Dark / donkere modus
Lange termijn / misschien / misschien niet
Geheel kunnen negeren van specifieke topics op forum (ook uit rubrieken/actief/nieuw)- Berichten zonder automatische opmaak schrijven
Zal niet geïmplementeerd worden
- Foto's kunnen uploaden bij reacties (i.p.v. alleen als linkje)
- Kleurstelling/accenten forum herzien
- Meest recent gelikete bericht(en) inzien
- Lijst gebruikers met totaal aantal likes
- Kunnen zien wie je berichten geliket heeft
- Dislike knop
- Motto / onderschriften
- Kunnen zien of gebruiker online is
- Zichtbaar aantal gebruikers/bezoekers online
- Automatisch sluiten van topics als er 6 maanden geen activiteit in is geweest.
- Onbeperkt / altijd eigen berichten kunnen bewerken
- Ban topic
Daarnaast zou ik jullie willen vragen om, voordat je een bericht plaatst, te lezen of jouw punt al eerder is benoemd. We waarderen jullie enthousiasme maar het is lastig om het overzicht te behouden met veel dezelfde suggesties.
Prada
15-07-2021 om 19:59
Coreopsis schreef op 15-07-2021 om 19:07:
[..]
Bij je profiel (poppetje rechtsboven)
Oh super. Dankjewel. Daar zou ik het nooit gevonden hebben haha.
ElectricKookabura85
15-07-2021 om 22:05
Boven in beeld op de hoofdpagina staat "nieuwe discussie starten". Dit klinkt negatief. Niet alles hoeft een discussie te zijn toch? Gewoon gezellig kletsen of advies vragen of.... mag toch ook? Beter dan ervan maken "nieuw topic starten" (zoals al wel in het blokje staat als je via je profiel een nieuw topic wil aanmaken).
haarklover
15-07-2021 om 22:15
Kunnen we zien of een reactie al "gestaft" is?
Anders zullen reacties dubbel gemeld worden bij de moderators.
Courage
15-07-2021 om 22:50
Coreopsis schreef op 15-07-2021 om 17:09:
@Yolanda: er is nu een FAQ pagina. Kan daar een link naar op de homepage geplaatst worden? Nu kan ik hem alleen vinden via de link die jij in een topic hebt geplaatst (en ik weet niet meer welke...)
Volgens mij is dit ook al weer gedaan!
Pimpom
15-07-2021 om 23:52
haarklover schreef op 15-07-2021 om 22:15:
Kunnen we zien of een reactie al "gestaft" is?
Anders zullen reacties dubbel gemeld worden bij de moderators.
Net bij een toepasselijk topic geprobeerd: er kunnen meerdere meldingen gedaan worden en je ziet niet dat er al gemeld is (ook niet wanneer je zelf voor de 2e keer de meldknop aanklikt).
QuarrelsomeSnail25
16-07-2021 om 00:39
Rondstruiner schreef op 15-07-2021 om 16:14:
[..]
Kun je er een aanraden? Of maakt het niks uit? Ik heb dat nog nooit gedaan, dus moet even uitzoeken hoe en wat.
Ik lees mee. Want ben ook nieuw in dat wereldje.
safari
16-07-2021 om 00:44
Sophia_! schreef op 15-07-2021 om 23:55:
Er missen Mods in de avond 😕
die hebben t vanavond idioot pittig opeens.. en dat op Alex' zijn eerste vrije dag sinds tijden 🥴
Vf_Watervrouw
16-07-2021 om 07:03
Pimpom schreef op 15-07-2021 om 23:52:
[..]
Net bij een toepasselijk topic geprobeerd: er kunnen meerdere meldingen gedaan worden en je ziet niet dat er al gemeld is (ook niet wanneer je zelf voor de 2e keer de meldknop aanklikt).
Bij viev juist wel eens 'geprotesteerd' dat het me handig voor de mods leek om te zien dat er bijvoorbeeld 5 meldingen over een reactoe zijn dan weet je tenminste dat er minder kans is op een onenigheid tussen twee individuen. Dat tweede is wel onhandig
Herfstappeltaart
16-07-2021 om 18:57
Piratenkoningin schreef op 16-07-2021 om 18:51:
Ik kan zien welke van mijn berichten geliked zijn!
Ik ook! Ik voel me op mijn wenken bediend
DownrightSpoonbill69
16-07-2021 om 18:59
![]()
Hoe dan??
Pepperoni
16-07-2021 om 19:00
Ja, goed he? Blij mee
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.