Over het forum
YolandaOudersnl
08-07-2021 om 13:49
Wat mist er nog op het forum?
Update 3 augustus
Na alle vele suggesties, feedback en het melden van bugs, gaan we weer verder met Viafora verbeteren. We kunnen simpelweg niet aan alle verzoeken voldoen maar toevoegingen die jullie gebruikerservaring verbeteren, vinden we belangrijk.
Op de planning de aankomende weken staan de volgende wijzigingen/toevoegingen. We zullen ze stuk voor stuk uitrollen, maar houd er rekening mee dat het ook voor ons zomervakantie is 
Profielfoto's bij aliassen
Meerdere opties kunnen aanvinken bij peiling/poll- Eerste zin beginnen met een hoofdletter
- Aantal forum topics op voorpagina (favoriet/gereageerd/eigen topics) instelbaar
Bij een lange OP, de OP uitklapbaar maken(vanaf pagina 2)Knoppen voorpagina op (kleine) mobielschermen plaatsing verbeteren
Wat we ook nog gaan toevoegen maar wat later op de planning staat:
Een maand abonnement waardoor je advertentievrij kunt forummen
Update 3 augustus: alle berichten langsgegaan en genoemde punten genoteerd (ook die waarschijnlijk of zeker niet geïmplementeerd worden):
Waarschijnlijk wel, moet nader bekeken en ingepland worden
- Gemakkelijk wisselen van rubriek
Aanpassen aantal posts op 1 paginaNavigeren naar paginanummer binnen topic- Alle berichten van gebruiker binnen huidige topic bekijken
- Melding (subtiel/niet in de weg zittend) van nieuwe berichten terwijl je een reactie typt
- Quote kunnen openen in nieuw tabblad (voor nu kan je al wel op de datum onder de gebruikersnaam openen in een nieuw tabblad)
Automatische melding/waarschuwing (bij reactieveld) als topic wat langer inactief is- Zoekfunctie herzien (beide in resultaten & opmaak)
Rapporteren van privéberichten- Rubrieknaam (& mogelijk gebruikersnaam) aanklikbaar in topiclijstjes voorpagina
- Teksteditor onder handen nemen / vervangen met alternatief
- Gebruikers kunnen noemen/taggen/mention (dmv @)
- Bericht/melding als je gequote en/of genoemd (dmv @) bent
- Dark / donkere modus
Lange termijn / misschien / misschien niet
Geheel kunnen negeren van specifieke topics op forum (ook uit rubrieken/actief/nieuw)- Berichten zonder automatische opmaak schrijven
Zal niet geïmplementeerd worden
- Foto's kunnen uploaden bij reacties (i.p.v. alleen als linkje)
- Kleurstelling/accenten forum herzien
- Meest recent gelikete bericht(en) inzien
- Lijst gebruikers met totaal aantal likes
- Kunnen zien wie je berichten geliket heeft
- Dislike knop
- Motto / onderschriften
- Kunnen zien of gebruiker online is
- Zichtbaar aantal gebruikers/bezoekers online
- Automatisch sluiten van topics als er 6 maanden geen activiteit in is geweest.
- Onbeperkt / altijd eigen berichten kunnen bewerken
- Ban topic
Daarnaast zou ik jullie willen vragen om, voordat je een bericht plaatst, te lezen of jouw punt al eerder is benoemd. We waarderen jullie enthousiasme maar het is lastig om het overzicht te behouden met veel dezelfde suggesties.
FixedLyrebird78
13-07-2021 om 08:54
Lollypopje schreef op 13-07-2021 om 08:52:
[..]
Dat kun je zelf aanpassen via je instellingen
Goed bezig Lollypopje
Glamourlama
13-07-2021 om 08:55
Lollypopje schreef op 13-07-2021 om 08:52:
[..]
Dat kun je zelf aanpassen via je instellingen
Dat weet ik wel, maar ik bedoelde dat het voor mensen die deze mogelijkheid niet opvalt misschien handiger is als het standaard als eerste staat (dus niet dat ze het eerst nog zelf moeten aanpassen via instellingen). Dan heb je namelijk geen behoefte meer die gereageerd nog te gebruiken.
FixedLyrebird78
13-07-2021 om 08:59
Glamourlama schreef op 13-07-2021 om 08:55:
[..]
Dat weet ik wel, maar ik bedoelde dat het voor mensen die deze mogelijkheid niet opvalt misschien handiger is als het standaard als eerste staat (dus niet dat ze het eerst nog zelf moeten aanpassen via instellingen). Dan heb je namelijk geen behoefte meer die gereageerd nog te gebruiken.
Slimme tijdelijke oplossing Glamourlama totdat de optie wél beschikbaar komt
Lollypopje
13-07-2021 om 09:00
ik zou het dan zelf gewoon weer terug zetten naar hoe het nu staat. Lees zelf juist het liefst vanuit gereageerd en favorieten alleen voor waar ik niet op reageer. Houdt het overzichtelijker voor mij 
Dus ik zou het dan zelf gewoon weer terug zetten naar hoe het nu staat 
Glamourlama
13-07-2021 om 09:33
Ik zou graag gecategoriseerde topics (de pijlers) ook als tab willen kunnen instellen. Nu staan ze op mobiel helemaal onderaan en ik lees het liefste pijler voor pijler.
QuarrelsomeSnail25
13-07-2021 om 09:43
Dit berichtenvakje is erg klein. En dan ook nog met die opties (smiley, vet, etc.) erin i.p.v. erboven, waardoor je nauwelijks tikruimte hebt. Als je dan terug naar een eerdere zin wilt, klik je steevast op iets wat je niet wilt. Bijvoorbeeld een functie, of reclame die omhoog popt.
Zou dat anders kunnen wellicht?
QuarrelsomeSnail25
13-07-2021 om 09:45
De kop Psyche en Mentaal: is dat niet twee woorden voor bijna hetzelfde: geest en geestelijk in dit geval?
_melon
13-07-2021 om 09:47
Hen74 schreef op 13-07-2021 om 09:45:
De kop Psyche en Mentaal: is dat niet twee woorden voor bijna hetzelfde: geest en geestelijk in dit geval?
En waarom is Werk en Opleiding beide met een hoofdletter, maar is bij alle andere topics het tweede of derde onderwerp zonder hoofdletter?
En waarom is Entertainment, Media en cultuur geworden?
GroenTuintje
13-07-2021 om 09:49
Hen74 schreef op 13-07-2021 om 09:43:
Dit berichtenvakje is erg klein. En dan ook nog met die opties (smiley, vet, etc.) erin i.p.v. erboven, waardoor je nauwelijks tikruimte hebt. Als je dan terug naar een eerdere zin wilt, klik je steevast op iets wat je niet wilt. Bijvoorbeeld een functie, of reclame die omhoog popt.
Zou dat anders kunnen wellicht?
Ja op de telefoon staan de smileys door de tekst heen.
redbulletje
13-07-2021 om 09:51
Bij de topics die over kinderen gaan staat er op elke pagina van de topic een banner van Ouders tussen de reacties. Gaan die nog weg? Lijkt me niet nodig om structureel reclame te maken voor je forum bij de forummers zelf.
Glamourlama
13-07-2021 om 09:52
_melon schreef op 13-07-2021 om 09:47:
[..]
En waarom is Werk en Opleiding beide met een hoofdletter, maar is bij alle andere topics het tweede of derde onderwerp zonder hoofdletter?
En waarom is Entertainment, Media en cultuur geworden?
![]()
Ik vind Media en cultuur eigenlijk leuker. Zie nou opeens topics over kunst en musea, dat kan ik me op Viva niet herinneren. Entertainment gaat voor mijn gevoel alleen over TV-programma's en celebrities, wat me minder interesseert. Media en cultuur is wat breder.
redbulletje
13-07-2021 om 09:53
Dan zou ik 't Entertainment & Cultuur noemen. Bij media denk ik vooral aan kranten en socials, niet aan tv-programma's.
_melon
13-07-2021 om 09:54
Glamourlama schreef op 13-07-2021 om 09:52:
[..]
Ik vind Media en cultuur eigenlijk leuker. Zie nou opeens topics over kunst en musea, dat kan ik me op Viva niet herinneren. Entertainment gaat voor mijn gevoel alleen over TV-programma's en celebrities, wat me minder interesseert. Media en cultuur is wat breder.
Ik zocht me rot naar de Entertainment pijler gisteren en kon nergens vinden dat het veranderd was, maar misschien heb ik die aankondiging gemist hoor.
Entertainment en cultuur vind ik ook wel een goede.
CuddlyReindeer95
13-07-2021 om 10:11
essychan schreef op 09-07-2021 om 16:35:
"Hyphenation" (woordafbreking) staat aan in de posts. Dat leest echt irritant, liever gewoon het volledige woord op de nieuwe regel.
Dit zou ik graag uit willen kunnen zetten. Ook wil ik graag mijn posts kunnen schrijven zonder automatische opmaak. Hij maakt bijvoorbeeld hele rare alinea's die je niet meer handmatig kunt veranderen. Ook voeg ik graag zelf code toe zoals kan op phpBB-fora.
Ter verduidelijking: ik forum uitsluitend mobiel.
Vf_Watervrouw
13-07-2021 om 10:46
_melon schreef op 13-07-2021 om 09:54:
[..]
, maar misschien heb ik die aankondiging gemist hoor.
Een 'mod-only' mededelingentopic is wel handig.
(bijvoorbeeld) Informatie over pijlerwijzigingen, topicverplaatsingen, bugsoplossingen, keuzes/werkwijzes mbt (laten) wijzigen van openingsposts/reacties etc. etc. en eventueel info over bans. Dat alleen mods daar posten en er dus geen reactiemogelijkheid is voor de gewone forummers
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.