Over het forum
YolandaOudersnl
08-07-2021 om 13:49
Wat mist er nog op het forum?
Update 3 augustus
Na alle vele suggesties, feedback en het melden van bugs, gaan we weer verder met Viafora verbeteren. We kunnen simpelweg niet aan alle verzoeken voldoen maar toevoegingen die jullie gebruikerservaring verbeteren, vinden we belangrijk.
Op de planning de aankomende weken staan de volgende wijzigingen/toevoegingen. We zullen ze stuk voor stuk uitrollen, maar houd er rekening mee dat het ook voor ons zomervakantie is 
Profielfoto's bij aliassen
Meerdere opties kunnen aanvinken bij peiling/poll- Eerste zin beginnen met een hoofdletter
- Aantal forum topics op voorpagina (favoriet/gereageerd/eigen topics) instelbaar
Bij een lange OP, de OP uitklapbaar maken(vanaf pagina 2)Knoppen voorpagina op (kleine) mobielschermen plaatsing verbeteren
Wat we ook nog gaan toevoegen maar wat later op de planning staat:
Een maand abonnement waardoor je advertentievrij kunt forummen
Update 3 augustus: alle berichten langsgegaan en genoemde punten genoteerd (ook die waarschijnlijk of zeker niet geïmplementeerd worden):
Waarschijnlijk wel, moet nader bekeken en ingepland worden
- Gemakkelijk wisselen van rubriek
Aanpassen aantal posts op 1 paginaNavigeren naar paginanummer binnen topic- Alle berichten van gebruiker binnen huidige topic bekijken
- Melding (subtiel/niet in de weg zittend) van nieuwe berichten terwijl je een reactie typt
- Quote kunnen openen in nieuw tabblad (voor nu kan je al wel op de datum onder de gebruikersnaam openen in een nieuw tabblad)
Automatische melding/waarschuwing (bij reactieveld) als topic wat langer inactief is- Zoekfunctie herzien (beide in resultaten & opmaak)
Rapporteren van privéberichten- Rubrieknaam (& mogelijk gebruikersnaam) aanklikbaar in topiclijstjes voorpagina
- Teksteditor onder handen nemen / vervangen met alternatief
- Gebruikers kunnen noemen/taggen/mention (dmv @)
- Bericht/melding als je gequote en/of genoemd (dmv @) bent
- Dark / donkere modus
Lange termijn / misschien / misschien niet
Geheel kunnen negeren van specifieke topics op forum (ook uit rubrieken/actief/nieuw)- Berichten zonder automatische opmaak schrijven
Zal niet geïmplementeerd worden
- Foto's kunnen uploaden bij reacties (i.p.v. alleen als linkje)
- Kleurstelling/accenten forum herzien
- Meest recent gelikete bericht(en) inzien
- Lijst gebruikers met totaal aantal likes
- Kunnen zien wie je berichten geliket heeft
- Dislike knop
- Motto / onderschriften
- Kunnen zien of gebruiker online is
- Zichtbaar aantal gebruikers/bezoekers online
- Automatisch sluiten van topics als er 6 maanden geen activiteit in is geweest.
- Onbeperkt / altijd eigen berichten kunnen bewerken
- Ban topic
Daarnaast zou ik jullie willen vragen om, voordat je een bericht plaatst, te lezen of jouw punt al eerder is benoemd. We waarderen jullie enthousiasme maar het is lastig om het overzicht te behouden met veel dezelfde suggesties.
YolandaOudersnl
10-07-2021 om 11:02
Doornroosje9 schreef op 09-07-2021 om 23:35:Waarom 'off topic discussies' en niet gewoon 'overig'?
We zijn nog wat aan het schuiven met titels van rubrieken en de bijbehorende afbeeldingen. We hebben vanochtend weer enkele rubrieken gewijzigd en verwachten dat het voor nu zo blijft. Dus Off-topic is nu Huiskamer 
DistinctMarten43
10-07-2021 om 11:56
Retro schreef op 10-07-2021 om 09:31:
Ik vind het tot dusverre erg goed, maar de eerste pagina zou wat minder kaaltjes kunnen zijn (de eerste forumindruk), dus ik zou voor wat versiering zijn, misschien in de vorm van een mooi categorieplaatje (een icon) links van elk item van Jouw forum, Nieuwe Topics en Actieve topics?
Nee zeg! Alsjeblieft niet nog meer plaatjes!
DistinctMarten43
10-07-2021 om 11:58
YolandaOudersnl schreef op 10-07-2021 om 11:02:
[..]
We zijn nog wat aan het schuiven met titels van rubrieken en de bijbehorende afbeeldingen. We hebben vanochtend weer enkele rubrieken gewijzigd en verwachten dat het voor nu zo blijft. Dus Off-topic is nu Huiskamer
Huiskamer? Waarom niet gewoon 'overig'?
ShowyHummingbird30
10-07-2021 om 12:03
Doornroosje9 schreef op 10-07-2021 om 11:58:
[..]
Huiskamer? Waarom niet gewoon 'overig'?
Ik vind huiskamer wel goed gekozen. "Overig" klinkt zo.... overig. Als in: hoort nergens bij, maar we moeten nog ergens een duister hoekje hebben om dat restant te proppen. Huiskamer suggereert kletstopics, en nodigt denk ik meer uit om een kijkje te nemen.
DistinctMarten43
10-07-2021 om 12:08
Nou oké, ik wen er wel aan.
Ik hoop wel dat die plaatjes achter de tekst weggaan en dat we snel pijlers kunnen laten blokkeren. Die hele zwangerschapspijler mag heel snel weg.
Fijn dat de emoticons zo 'ordelijk' staan zeg, nu vind je tenminste iets terug. En als je naar een topic gaat, kom je uit bij je laatst gelezen reactie. Niet meer zoeken dus, eindelijk!
CharlieB
10-07-2021 om 12:15
FarFarAway schreef op 10-07-2021 om 08:17:
Geen idee of het al gezegd is maar ik zou het handig vinden dat ik aan de titel (kleur of dikte van letters ofzo) kan zien of ik alle reacties heb gelezen.
Dit dacht ik eerst ook, maar de melding dat/of er nieuwe reacties zijn is wat mij betreft voldoende. Geen nieuwe reacties = alles gelezen
GrippingKouprey73
10-07-2021 om 12:40
YolandaOudersnl schreef op 10-07-2021 om 11:02:
[..]
Jeetje, wat zullen jullie het druk hebben.
Toen ik gisteren ineens "Off-topic" zag staan, dacht ik dat we in een soort van pre-ban kolonie waren geplaatst of iets van die strekking. Schrok me rot.
Dan vind ik "Huiskamer" echt beter.
Iets waar ik mezelf ineens op betrapte naar op zoek te zijn is een teller waaraan je kunt zien hoeveel traffic een topic heeft. Het is geen must of zo, maar ik heb dat wel altijd een handige functie gevonden op sites die daar gebruik van maakten.
Verder ben ik groot fan van de "Like" knop en hoop dat deze zo blijft. Ik "like" me helemaal suf als ik het ergens mee eens ben, en het geeft me ook het gevoel dat ik niet altijd terug hoef te reageren als iemand op mij heeft gereageerd, en ik buiten mijn bevestiging van hun reactie op mij, niets extra toe te voegen heb als het gaat om de discussie zelf.
Wel heb ik in de clinch gelegen met de bullet points in de OP van mijn topic: toen ik de intro had getyp, en op bullet points drukte voor het lijstje met bulletpoints onderaan mijn intro, verscheen er naast mijn intro ook een bullet point die ik met geen mogelijkheid meer weg heb gekregen. Hierdoor kon ik ook geen regel overslaan voordat ik aan de lijst begon, omdat je daar dan ook een bullet point krijgt. Waardoor de OP nogal rommelig is geworden. Het is mij niet duidelijk of dit een Bug is, of dat dit aan mij heeft gelegen, maar lastig was het wel.
Verder vind ik het een heerlijk lopend forum. Geen aanmerkingen.
Metallover
10-07-2021 om 12:54
Allereerst mijn complimenten voor dit forum, het navigeert vrij logisch en makkelijk.
Hier een paar dingen waardoor het nóg fijner zou werken:
- Ik vind dat er veel te weinig posts op een pagina staan. Volgens mij slechts iets van 15, in tegenstelling tot 25-30 op het Viva-forum. Zou fijn zijn als dat aangepast kan worden.
- Nu leidt zowel het logo links bovenin als de spraakballonnetjes rechts bovenin naar dezelfde (home)pagina, met eerst de info over Viafora etc., wat eigenlijk voor nieuwe mensen bedoeld is.
Wanneer je ingelogd bent zou het veel sneller en fijner navigeren zijn wanneer je op de spraakballonnetjes klikt en direct bovenaan 'gereageerd', 'actieve topics' en 'nieuwe topics' hebt, met daaronder de afzonderlijke pijlers (zonder de eerste drie topics daarin)
Vf_Watervrouw
10-07-2021 om 13:01
Heremetijd schreef op 10-07-2021 om 12:40:
[..]
Jeetje, wat zullen jullie het druk hebben.
Toen ik gisteren ineens "Off-topic" zag staan, dacht ik dat we in een soort van pre-ban kolonie waren geplaatst of iets van die strekking. Schrok me rot.
Dan vind ik "Huiskamer" echt beter.
Wel heb ik in de clinch gelegen met de bullet points in de OP van mijn topic
Verder vind ik het een heerlijk lopend forum. Geen aanmerkingen.
![]()
1. +1 
2. Had net in bugstopic en gister(avond?) elders daar geen last van. Is jouw OP toevallig al "oud"? Anders misschien afhankelijk van device/browser? Ik heb windows 10, Firefox
3. +1 
GrippingKouprey73
10-07-2021 om 13:12
Vf_Watervrouw schreef op 10-07-2021 om 13:01:
[..]
1. +1
2. Had net in bugstopic en gister(avond?) elders daar geen last van. Is jouw OP toevallig al "oud"? Anders misschien afhankelijk van device/browser? Ik heb windows 10, Firefox
3. +1
Oké, die +1 zal inderdaad ook zo zijn functie hebben. Volgens mij heb ik het berichtje dat dit verdedigde, door te zeggen dat je elkaar zo wel leert kennen, ook geliked.
Nee, het topic is van gisteren. Daar zal het ook wel aan liggen. Enige vorm van chaos is mij dan ook niet vreemd. Daarom heb ik het ook niet gemeld bij Bugs. Maar ik heb er flink mee in de clinch gelegen, kreeg het echt niet terug gedraaid, en heb het verder maar gelaten voor wat het is.
Edit: Ik heb de OP op een iPhone geschreven.
redbulletje
10-07-2021 om 13:18
Huiskamer vind ik idd ook een goeie benaming voor kletstopics.
Off-topic klinkt meer als een plek waar discussies die verzanden in totaal off-topic naar toe verplaatst worden.
redbulletje
10-07-2021 om 13:24
Ik mis de quote in de functiebalk of dat je gewoon middels [quote]tekst[/quote] een quote kunt maken. Nu is het omslachtig omdat je een bericht via de aanhalingstekens moet quoten om daar je tekst die je als quote wilt weergeven in te plakken.
Retro
10-07-2021 om 14:49
@Doornroosje9 - ik surf met een laptop, en dan is een pagina vol tekst niet gezellig lezen.
Op een telefoon of tablet is het wat anders.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.