Over het forum
YolandaOudersnl
08-07-2021 om 13:49
Wat mist er nog op het forum?
Update 3 augustus
Na alle vele suggesties, feedback en het melden van bugs, gaan we weer verder met Viafora verbeteren. We kunnen simpelweg niet aan alle verzoeken voldoen maar toevoegingen die jullie gebruikerservaring verbeteren, vinden we belangrijk.
Op de planning de aankomende weken staan de volgende wijzigingen/toevoegingen. We zullen ze stuk voor stuk uitrollen, maar houd er rekening mee dat het ook voor ons zomervakantie is 
Profielfoto's bij aliassen
Meerdere opties kunnen aanvinken bij peiling/poll- Eerste zin beginnen met een hoofdletter
- Aantal forum topics op voorpagina (favoriet/gereageerd/eigen topics) instelbaar
Bij een lange OP, de OP uitklapbaar maken(vanaf pagina 2)Knoppen voorpagina op (kleine) mobielschermen plaatsing verbeteren
Wat we ook nog gaan toevoegen maar wat later op de planning staat:
Een maand abonnement waardoor je advertentievrij kunt forummen
Update 3 augustus: alle berichten langsgegaan en genoemde punten genoteerd (ook die waarschijnlijk of zeker niet geïmplementeerd worden):
Waarschijnlijk wel, moet nader bekeken en ingepland worden
- Gemakkelijk wisselen van rubriek
Aanpassen aantal posts op 1 paginaNavigeren naar paginanummer binnen topic- Alle berichten van gebruiker binnen huidige topic bekijken
- Melding (subtiel/niet in de weg zittend) van nieuwe berichten terwijl je een reactie typt
- Quote kunnen openen in nieuw tabblad (voor nu kan je al wel op de datum onder de gebruikersnaam openen in een nieuw tabblad)
Automatische melding/waarschuwing (bij reactieveld) als topic wat langer inactief is- Zoekfunctie herzien (beide in resultaten & opmaak)
Rapporteren van privéberichten- Rubrieknaam (& mogelijk gebruikersnaam) aanklikbaar in topiclijstjes voorpagina
- Teksteditor onder handen nemen / vervangen met alternatief
- Gebruikers kunnen noemen/taggen/mention (dmv @)
- Bericht/melding als je gequote en/of genoemd (dmv @) bent
- Dark / donkere modus
Lange termijn / misschien / misschien niet
Geheel kunnen negeren van specifieke topics op forum (ook uit rubrieken/actief/nieuw)- Berichten zonder automatische opmaak schrijven
Zal niet geïmplementeerd worden
- Foto's kunnen uploaden bij reacties (i.p.v. alleen als linkje)
- Kleurstelling/accenten forum herzien
- Meest recent gelikete bericht(en) inzien
- Lijst gebruikers met totaal aantal likes
- Kunnen zien wie je berichten geliket heeft
- Dislike knop
- Motto / onderschriften
- Kunnen zien of gebruiker online is
- Zichtbaar aantal gebruikers/bezoekers online
- Automatisch sluiten van topics als er 6 maanden geen activiteit in is geweest.
- Onbeperkt / altijd eigen berichten kunnen bewerken
- Ban topic
Daarnaast zou ik jullie willen vragen om, voordat je een bericht plaatst, te lezen of jouw punt al eerder is benoemd. We waarderen jullie enthousiasme maar het is lastig om het overzicht te behouden met veel dezelfde suggesties.
Rachel.
10-07-2021 om 09:35
BeertjeColargol schreef op 08-07-2021 om 15:09:
Misschien kunnen jullie een topic openen voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen? Of is dat er al en heb ik het niet opgemerkt? Dat lijkt me vooral nu van belang, nu het forum pas geopend is en er veel gebruikers van het Viva Forum komen.
Lijkt me leuk! We kunnen een topic openen daarover toch?
GroenTuintje
10-07-2021 om 09:36
Rachel. schreef op 10-07-2021 om 09:35:
[..]
Lijkt me leuk! We kunnen een topic openen daarover toch?
goed plan 
Rachel.
10-07-2021 om 09:39
GroenTuintje schreef op 10-07-2021 om 09:36:
[..]
goed plan
Willen jullie eentje openen? Of zal ik eentje openen? Zo ja, wat zal ik als titel zetten?
Ik kijk erg uit met titels plaatsen omdat ik op het andere forum wel eens kreeg te horen dat ik geen duidelijke titels plaats.. dus bij deze, suggesties?😅
GroenTuintje
10-07-2021 om 09:40
Rachel. schreef op 10-07-2021 om 09:39:
[..]
Willen jullie eentje openen? Of zal ik eentje openen? Zo ja, wat zal ik als titel zetten?
Ik kijk erg uit met titels plaatsen omdat ik op het andere forum wel eens kreeg te horen dat ik geen duidelijke titels plaats.. dus bij deze, suggesties?😅
als jij het wil openen graag
"stel jezelf voor in dit topic" oid?
Rachel.
10-07-2021 om 09:42
GroenTuintje schreef op 10-07-2021 om 09:40:
[..]
als jij het wil openen graag
![]()
"stel jezelf voor in dit topic" oid?
Ja hoor perfect! Ik zal het openen.
ImpassionedRaven59
10-07-2021 om 09:44
Rachel. schreef op 10-07-2021 om 09:43:
Onder welk onderwerp?😅
Ik denk dat het wel in de rubriek "over het forum" past.
Rachel.
10-07-2021 om 09:54
BeertjeColargol schreef op 10-07-2021 om 09:44:
[..]
Ik denk dat het wel in de rubriek "over het forum" past.
O jeej ik heb onder off-topic gedaan...
achja jullie snappen het punt wel toch😬😅
Moxxie
10-07-2021 om 09:54
Coreopsis schreef op 10-07-2021 om 09:30:
[..]
Gebruik je de normale of compacte weergave? (Te wijzigen bij instellingen)
Ik heb het even omgezet maar het maakt geen verschil. De lettergrootte is overal prettig alleen die van de geplaatste berichten is te groot en lijkt ook niet in verhouding met de rest. Vergeleken met datum en tijd onder de nicks bijvoorbeeld, dat is weer heel klein (op de goede manier). Maar zoals gezegd, dit is op de tablet, telefoon is anders.
ShowyHummingbird30
10-07-2021 om 10:06
Moxxie schreef op 10-07-2021 om 09:54:
[..]
Ik heb het even omgezet maar het maakt geen verschil. De lettergrootte is overal prettig alleen die van de geplaatste berichten is te groot en lijkt ook niet in verhouding met de rest. Vergeleken met datum en tijd onder de nicks bijvoorbeeld, dat is weer heel klein (op de goede manier). Maar zoals gezegd, dit is op de tablet, telefoon is anders.
Je mag nog geen plaatjes plakken. Maar misschien is het dan handig om een paar screenshots naar de beheerders te sturen? Ik weet dat Alex enorm actief bezig is om van alles bij te schaven.
Moxxie
10-07-2021 om 10:21
Coreopsis schreef op 10-07-2021 om 10:06:
[..]
Je mag nog geen plaatjes plakken. Maar misschien is het dan handig om een paar screenshots naar de beheerders te sturen? Ik weet dat Alex enorm actief bezig is om van alles bij te schaven.
Oké dat zal ik morgen even doen want mijn forumtijd is nu om. Dankjewel!
Carrie-Bradshaw
10-07-2021 om 10:29
Misschien is het al genoemd, ik kijk hier nu voor het eerst wat rond maar; er is geen loepjesfunctie 😭 !!! Komt dit nog?
redbulletje
10-07-2021 om 10:36
Die was er gisteren nog wel. Misschien hebben ze dat voorlopig weer terug uit gezet?
Vf_Watervrouw
10-07-2021 om 10:47
Vf_Watervrouw schreef op 10-07-2021 om 09:19:
[..]
Of het klopt weet ik niet, maar het Kindvrijtopic stond eerst in Overig en die naam kan ik zo 123 niet meer vinden, dus ik gok dat de naam is aangepast... Verander het terug of pas het dan aan in Kletsgroepen ofietsdergelijks. Dit als onderscheid tussen specifieke pijlers met concrete vragen of geklessebes over vrekken/minimaliseren/onzekinderengedurendeditschooljaar is voor OO wellicht prettig en ik zou er wel aan kunnen wennen
Oh de naam Huiskamer vind ik ook een goede 
ShowyHummingbird30
10-07-2021 om 10:52
Carrie-Bradshaw schreef op 10-07-2021 om 10:29:
Misschien is het al genoemd, ik kijk hier nu voor het eerst wat rond maar; er is geen loepjesfunctie 😭 !!! Komt dit nog?
![]()
Die is er wel - klik op de naam van een willekeurig gebruiker.
Maar.... je kunt deze in je profiel uitzetten, en dan kan je niet meer zien in welke topics/weke berichten je geschreven hebt, alleen het totaal aantal reacties.
Maar2... Ook als het niet is uitgezet werkt het niet zo handig, omdat je alleen een lijst topics ziet. Als je daar op klikt ga je wel naar een reactie van die gebruiker, maar slechts 1 per topic. Dus als je veel schrijft is het alsnog lastig loepen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.