Over het forum Over het forum

Over het forum

Viva: Nieuw Viva Forum: dit is het plan

feow schreef op 30-06-2021 om 19:42:

Lang en diep nagedacht over mijn eerste bericht hier, dit moet het worden.

En dat.

maar het is dan ook wel een beauty geworden 🤩 gezellig, moklew!

Sammy70 schreef op 30-06-2021 om 19:18:

[..]

Je bedoelt met citeren iets anders dan dit?

nee, dit is precies wat ik bedoel. Maar dat ik dan een mailtje krijg met “Sammy70 heeft op je gereageerd. Klik hier om naar het item te gaan”. En als ik dan klik, ik precies ontbijt jouw bericht uitkom. Dus. 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

30-06-2021 om 20:47

Auditor schreef op 30-06-2021 om 20:34:

[..]

nee, dit is precies wat ik bedoel. Maar dat ik dan een mailtje krijg met “Sammy70 heeft op je gereageerd. Klik hier om naar het item te gaan”. En als ik dan klik, ik precies ontbijt jouw bericht uitkom. Dus.

Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op allerlei extra mailtjes. 

Het wordt steeds drukker. Tof! 

Klinkt veel belovend! Ik kijk hier ook even mee. Wel apart om als overtuigd kindloze nu een account te hebben op ouders.nl  lol

Nera schreef op 30-06-2021 om 20:47:

[..]

Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op allerlei extra mailtjes.

same here..! maar als anderen dat wel fijn vinden, zou t natuurlijk een al dan niet aanvinkbare optie kunnen worden. 

had nog een ander puntje. 

ik forum mobiel. als ik soms tijdens t typen t scherm te veel draai, wordt de liggende modus geactiveerd. prima, ik kan meteen doortypen. echter als ik dan terug naar staand ga, zie ik plots alle reclame, t tekstblok handige links ed die normaliter onderaan staan en moet ik best ver naar boven scrollen om weer bij mijn bericht te komen. 
handigst als de tekst waar je in bezig was, ik alle gevallen voor je blijft staan.. wellicht niet ingewikkeld om te programmeren? 

anders moet ik gewoon niet typen terwijl ik languit op de bank lig 😄

Glamourlama schreef op 30-06-2021 om 11:39:

[..]

Ik word gek van mails, dus zou voor mij niets zijn. Maar zou het wel leuk vinden om als ik hier kijk direct dat lijstje te zien!

mee eens! Mails ga ik waarschijnlijk niet lezen, deleten of gelijk naar Spam doorgooien.  Maar op het forum zelf een overzicht zien zou wel erg fijn zijn. 

-Nienke- schreef op 27-06-2021 om 16:37:

[..]

Ah, thanks! Dan nog vind ik het veel geklik. Bij Viva staat het meteen op de eerste pagina als je ingelogd bent, dat vind ik logischer! Hopelijk is dat een van de dingen die aangepast gaan worden op het nieuwe forum.

helemaal mee eens!

Ik vind het ook nog veel klikken als ik dat via mijn profiel moet gaan terugzoeken. 

Meteen bovenaan de startpagina werkt veel makkelijker, dan kun je snel zien of er reacties zijn in topics die je geopend hebt of waar je in gereageerd hebt. Dat zou ik héél graag terugzien.

Eerst een topic tot ‘favoriet’ moeten markeren vind ik onhandiger.

En paginanummers bovenin, ook prettig.

Oja, en dan ook meteen kunnen zien hoeveel nieuwe reacties er bij zijn gekomen. Dat zie ik nu de ene keer wel en de andere keer niet.

Zal wel aan mij liggen, maar ik zie het even niet waarom dat soms wel/niet werkt.

mamaonbekend schreef op 30-06-2021 om 21:17:

[..]

helemaal mee eens!

Ik vind het ook nog veel klikken als ik dat via mijn profiel moet gaan terugzoeken.

Meteen bovenaan de startpagina werkt veel makkelijker, dan kun je snel zien of er reacties zijn in topics die je geopend hebt of waar je in gereageerd hebt. Dat zou ik héél graag terugzien.

Eerst een topic tot ‘favoriet’ moeten markeren vind ik onhandiger.

En paginanummers bovenin, ook prettig.

Ik vind de favorieten bij Viva juist heel fijn. Dan kan ik de topics volgen waar ik zelf niet actief op meeschrijf en raken ze niet verloren als je wat aan het rondscrollen/ lezen bent. Die favorieten knop zou ik heel erg gaan missen als die er niet zou zijn. 

Ja dat is ook waar.
Beiden dus wat mij betreft: 

- automatisch overzicht bovenin met enkele topics waarin je zelf gereageerd hebt/geopend hebt + hoeveel nieuwe reacties er zijn 

- mogelijkheid tot bookmarken van favorieten zodat je die kunt terugvinden, maar waarin je zelf niet hebt geschreven.

Sammy70

Sammy70

30-06-2021 om 21:42

Lezen jullie wel via 'recente inhoud' dan zie je precies waar je gebleven bent? Recente forumtopics | Ouders.nl

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-06-2021 om 22:01

Sammy70 schreef op 30-06-2021 om 21:42:

Lezen jullie wel via 'recente inhoud' dan zie je precies waar je gebleven bent? Recente forumtopics | Ouders.nl

Nee, dat is het volledige overzicht van alle topics. Dus ook degene die je niet interessant vind.

Ben er ook!🙂

Weet niet of dit de plek ervoor is, maar wat ik heel graag zou willen op een nieuw forum:

- naar iedere pagina kunnen gaan (bij een oudere versie van viva kon je dan op de puntjes klikken bijvoorbeeld als een topic 1, 2, 3, ....22,23 pagina’s heeft klik je op de puntjes en kon je in 1x naar pag. 11. Scheelt veel doorklikken

- dat de reacties van de to een andere kleur hebben dan de rest van dat topic

- dat je als je een topic voor een tweede keer opent, je direct naar de reactie springt die je als laatste had gelezen

Ik weet niet hoe het nieuwe forum eruit gaat zien maar ik vind de vormgeving hier wel heel ruim. Van mij mag het allemaal wat compacter, kan je sneller lezen en hoef je minder te scrollen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.