Over het forum
Redactie
22-06-2021 om 21:04
Viva: Nieuw Viva Forum: dit is het plan
Zoals inmiddels bekend is, is Ouders.nl van plan een nieuw forum op te zetten. Dit forum komt op een eigen website en staat dus los van Ouders.nl. We verwachten in de tweede week van juli live te kunnen met het nieuwe forum. We begrijpen dat er veel vragen zijn over de invulling en planning. In dit topic kun je al jouw vragen stellen en zullen we nieuwe updates en ontwikkelingen melden.
Wat zal dit nieuwe forum inhouden?
- Een nieuw forum, mét nieuwe naam, dat niet hoofdzakelijk op ouderschap gericht is.
- Met alle huidige rubrieken / pijlers van Viva.
- De ouderschaps rubrieken zullen gekoppeld zijn met de community van Ouders.nl, maar krijgen op het nieuwe forum een veel minder prominente plek.
- Het nieuwe forum zal de features hebben die je gewend bent: elkaar privéberichten kunnen sturen, eigen berichten kunnen bewerken, topics kunnen toevoegen aan je favorieten en foto’s & smileys in je posts.
- Moderators per rubriek: omdat we verwachten dat de druk op onze huidige moderators zal stijgen, gaan we werken met moderators per rubriek. Dit zijn vrijwilligers en mede-forum gebruikers die ook duidelijk aangemerkt zullen zijn als moderator binnen hun rubriek.
Niet al deze punten zullen direct bij de livegang van het nieuwe forum beschikbaar zijn, maar zullen in de weken daarna alsnog toegevoegd worden.
Heb je vragen of suggesties? Laat het ons vooral hieronder weten.
computersaysno
30-06-2021 om 11:37
Wat leuk! Hier van viva, alleen vooral meelezer, af en toe meeschrijver. Dit ziet er goed uit, ben benieuwd!
Glamourlama
30-06-2021 om 11:39
AlexOudersnl schreef op 29-06-2021 om 20:10:
Wij spelen nog met het idee van een update email, dat je bijv. iedere 12/24/48 uur een email (kan) krijgen met daarin een lijstje van topics waar je eerder zelf in gereageerd hebt, waar nieuwe reacties in zijn geplaatst. Zou dat wat zijn?
Ik word gek van mails, dus zou voor mij niets zijn. Maar zou het wel leuk vinden om als ik hier kijk direct dat lijstje te zien!
AlexOudersnl
30-06-2021 om 12:03
Glamourlama schreef op 30-06-2021 om 11:39:
[..]
Ik word gek van mails, dus zou voor mij niets zijn. Maar zou het wel leuk vinden om als ik hier kijk direct dat lijstje te zien!
Heb deze en overige berichten m.b.t. de e-mails gelezen! We zetten het voor nu op een lange(re) termijn lijstje, er komen natuurlijk sowieso wel overzichten waar je alsnog deze topics kan vinden.
Rondstruiner
30-06-2021 om 12:17
Wat ik heel handig vind is een functie waarmee je een topic kunt volgen, zonder dat je een bericht plaatst in het topic. Op Bokt hebben ze daar volgens mij een soort vinkje dat je kunt aanzetten voor en dan komt het topic in je lijst eigen topics. Op viva heb je de bookmark, maar die vind ik niet zo handig.
Dan krijg je in een topic geen berichtjes met alleen maar "tvp".
AlexOudersnl
30-06-2021 om 12:31
Er komt een functie dat je een topic aan je favorieten kan toevoegen, maar dat je ook individuele berichten kan bookmarken zodat je ze op een later moment nog eens kan nalezen. Als je een topic als favoriet markeert, dan zie je deze inderdaad (bovenaan) in een lijstje terugkomen als er nieuwe berichten in geplaatst zijn.
Regendrup.
30-06-2021 om 12:56
computersaysno schreef op 30-06-2021 om 11:37:
Wat leuk! Hier van viva, alleen vooral meelezer, af en toe meeschrijver. Dit ziet er goed uit, ben benieuwd!
Als ik jouw naam zie moet ik meteen lachen hahaha. Dat filmpje gebruik ik in mijn werk bij trainingen.
Rondstruiner
30-06-2021 om 15:02
AlexOudersnl schreef op 30-06-2021 om 12:31:
Er komt een functie dat je een topic aan je favorieten kan toevoegen, maar dat je ook individuele berichten kan bookmarken zodat je ze op een later moment nog eens kan nalezen. Als je een topic als favoriet markeert, dan zie je deze inderdaad (bovenaan) in een lijstje terugkomen als er nieuwe berichten in geplaatst zijn.
Super!
Pepperoni
30-06-2021 om 18:26
Die opties zou ik persoonlijk heel fijn vinden. Top👍
CharlieB
30-06-2021 om 19:10
Jullie zijn echt lekker bezig! Ik word er wel enthousiast van 😃
Auditor
30-06-2021 om 19:14
Qua mail, wat ik wel prettig zou vinden is een notificatie als iemand op jouw bericht heeft gereageerd. Maar dan zou je net als in het Viva forum iemand moeten kunnen citeren zodat het duidelijk is op wie je reageert. Of wie op jou heeft gereageerd.
Ik zit onder een andere naam ook op Autoblog.nl en daar werkt dit prima. Ik krijg daar een mail als iemand direct op mij heeft gereageerd.
Sammy70
30-06-2021 om 19:18
Auditor schreef op 30-06-2021 om 19:14:
Qua mail, wat ik wel prettig zou vinden is een notificatie als iemand op jouw bericht heeft gereageerd. Maar dan zou je net als in het Viva forum iemand moeten kunnen citeren zodat het duidelijk is op wie je reageert. Of wie op jou heeft gereageerd.
Ik zit onder een andere naam ook op Autoblog.nl en daar werkt dit prima. Ik krijg daar een mail als iemand direct op mij heeft gereageerd.
Je bedoelt met citeren iets anders dan dit?
feow
30-06-2021 om 19:42
Lang en diep nagedacht over mijn eerste bericht hier, dit moet het worden.
En dat.
ShowyHummingbird30
30-06-2021 om 19:45
feow schreef op 30-06-2021 om 19:42:
Lang en diep nagedacht over mijn eerste bericht hier, dit moet het worden.
En dat.
Het wordt druk hier. Welkom allemaal!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.