Over het forum
Redactie
22-06-2021 om 21:04
Viva: Nieuw Viva Forum: dit is het plan
Zoals inmiddels bekend is, is Ouders.nl van plan een nieuw forum op te zetten. Dit forum komt op een eigen website en staat dus los van Ouders.nl. We verwachten in de tweede week van juli live te kunnen met het nieuwe forum. We begrijpen dat er veel vragen zijn over de invulling en planning. In dit topic kun je al jouw vragen stellen en zullen we nieuwe updates en ontwikkelingen melden.
Wat zal dit nieuwe forum inhouden?
- Een nieuw forum, mét nieuwe naam, dat niet hoofdzakelijk op ouderschap gericht is.
- Met alle huidige rubrieken / pijlers van Viva.
- De ouderschaps rubrieken zullen gekoppeld zijn met de community van Ouders.nl, maar krijgen op het nieuwe forum een veel minder prominente plek.
- Het nieuwe forum zal de features hebben die je gewend bent: elkaar privéberichten kunnen sturen, eigen berichten kunnen bewerken, topics kunnen toevoegen aan je favorieten en foto’s & smileys in je posts.
- Moderators per rubriek: omdat we verwachten dat de druk op onze huidige moderators zal stijgen, gaan we werken met moderators per rubriek. Dit zijn vrijwilligers en mede-forum gebruikers die ook duidelijk aangemerkt zullen zijn als moderator binnen hun rubriek.
Niet al deze punten zullen direct bij de livegang van het nieuwe forum beschikbaar zijn, maar zullen in de weken daarna alsnog toegevoegd worden.
Heb je vragen of suggesties? Laat het ons vooral hieronder weten.
Regendrup.
29-06-2021 om 20:23
Voor mij liever niet, maar als het als optie is dan is dat zeker handig voor de mensen die dat wel fijn vinden.
ShowyHummingbird30
29-06-2021 om 20:24
Voor mij niet, omdat ik me op fora en zo altijd met een spam emailadres aanmeld. Dat gebruik ik dan eenmalig (en vergeet het wachtwoord meestal weer😬). Dus al zou je me mailen, ik zie het toch niet.
Honinginnetje
29-06-2021 om 20:24
Nee liever niet. Ik ververs mijn favoriete pagina's dus ik zie het vanzelf. Dan ben ik ook gelijk op het juiste paginanummer. Mijn mailbox is al best vol met andere dingen. Wel fijn dat er zo wordt nagedacht over allerlei opties en we veel input mogen geven
Honinginnetje
29-06-2021 om 20:25
GroenTuintje schreef op 29-06-2021 om 20:16:
[..]
Maar als het een extra optie is waar je je voor kan aanmelden, zie ik er geen probleem in ( als diegene die zich er niet voor aanmeld)
ja dat is wel een idee
ShowyHummingbird30
29-06-2021 om 20:30
Regendrup. schreef op 29-06-2021 om 20:23:
Voor mij liever niet, maar als het als optie is dan is dat zeker handig voor de mensen die dat wel fijn vinden.
Doe het dan wel als opt in en niet als opt out.
Zij-van-boven
29-06-2021 om 20:42
Coreopsis schreef op 29-06-2021 om 17:53:
[..]
Dat uitkomen op de plek waar je gebleven bent (dus het eerste nieuwe bericht na je laatste bezoek) werkt op dit forum wél goed. In tegenstelling tot viva....
Over die notificatie: wil jij werkelijk een mail, elke keer als er een nieuwe bijdrage is? Dan zou je bij drukke topics toch om de paar seconden een mail krijgen?
Volgens mij was het vroegâh dat je een mailtje ontving en pas als je de link in dat mailtje had aangeklikt (en 'dus' was bijgelezen tot het einde), dan pas een nieuwe notificatie (mail) kreeg vanaf het moment waar je dan gebleven was. Leg ik het zo een beetje begrijpelijk uit? Ik kan me niet herinneren dat mijn inbox volliep met notificaties.
Rondstruiner
29-06-2021 om 20:57
GroenTuintje schreef op 29-06-2021 om 20:16:
[..]
voor mij hoeft dit niet perse, liever zelfs niet. Maar als het een extra optie is waar je je voor kan aanmelden, zie ik er geen probleem in ( als diegene die zich er niet voor aanmeld)
Dit heb ik ook ja. Wel eens per ongeluk zoiets aangeklikt, ik werd gek van de mails.
GroenTuintje
29-06-2021 om 21:05
Rondstruiner schreef op 29-06-2021 om 20:57:
[..]
Dit heb ik ook ja. Wel eens per ongeluk zoiets aangeklikt, ik werd gek van de mails.
hier hetzelfde 😁
MonkeyTown
29-06-2021 om 21:10
Wat fijn zou zijn (weet niet of t al genoemd is) maar kunnen de pagina nr’s ook boven aan de pagina zichtbaar zijn? Dit scheelt veel scrollen naar beneden als je op zoek bent naar een bepaalde pagina. En ik begrijp dat bij de nieuwe set up je automatisch naar de ongelezen berichten kunt vanaf waar je de vorige leer bent gebleven, dat zou top zijn want dat is een functie die ik hard gemist heb toen dat opeens weg was na een update op t Viva-forum.
TrefleQ
29-06-2021 om 21:11
Voor mij ook niet nodig, liever niet zelfs. Behalve als je de optie aan of uit kunt zetten. En dan kies ik voor uit🙂
MonkeyTown
29-06-2021 om 21:18
MonkeyTown schreef op 29-06-2021 om 21:10:
Wat fijn zou zijn (weet niet of t al genoemd is) maar kunnen de pagina nr’s ook boven aan de pagina zichtbaar zijn? Dit scheelt veel scrollen naar beneden als je op zoek bent naar een bepaalde pagina. En ik begrijp dat bij de nieuwe set up je automatisch naar de ongelezen berichten kunt vanaf waar je de vorige leer bent gebleven, dat zou top zijn want dat is een functie die ik hard gemist heb toen dat opeens weg was na een update op t Viva-forum.
en oh ja, mobiel mis ik een “terugknop” naar vorige pagina, of kijk ik niet goed?
SteenTeen
29-06-2021 om 22:23
Ook een oud vivaforummer hier, al heb ik daar zelden wat gepost… Was meer een meelezer! Dit forum ziet er mooi uit en wie weet ga ik hier wel wat vaker posten!
GroenTuintje
30-06-2021 om 11:22
Granny71 schreef op 30-06-2021 om 11:10:
heb de weg ook gevonden
hoi 😁
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.