Over het forum
Redactie
22-06-2021 om 21:04
Viva: Nieuw Viva Forum: dit is het plan
Zoals inmiddels bekend is, is Ouders.nl van plan een nieuw forum op te zetten. Dit forum komt op een eigen website en staat dus los van Ouders.nl. We verwachten in de tweede week van juli live te kunnen met het nieuwe forum. We begrijpen dat er veel vragen zijn over de invulling en planning. In dit topic kun je al jouw vragen stellen en zullen we nieuwe updates en ontwikkelingen melden.
Wat zal dit nieuwe forum inhouden?
- Een nieuw forum, mét nieuwe naam, dat niet hoofdzakelijk op ouderschap gericht is.
- Met alle huidige rubrieken / pijlers van Viva.
- De ouderschaps rubrieken zullen gekoppeld zijn met de community van Ouders.nl, maar krijgen op het nieuwe forum een veel minder prominente plek.
- Het nieuwe forum zal de features hebben die je gewend bent: elkaar privéberichten kunnen sturen, eigen berichten kunnen bewerken, topics kunnen toevoegen aan je favorieten en foto’s & smileys in je posts.
- Moderators per rubriek: omdat we verwachten dat de druk op onze huidige moderators zal stijgen, gaan we werken met moderators per rubriek. Dit zijn vrijwilligers en mede-forum gebruikers die ook duidelijk aangemerkt zullen zijn als moderator binnen hun rubriek.
Niet al deze punten zullen direct bij de livegang van het nieuwe forum beschikbaar zijn, maar zullen in de weken daarna alsnog toegevoegd worden.
Heb je vragen of suggesties? Laat het ons vooral hieronder weten.
Retro
28-06-2021 om 18:04
QuercusRobur schreef op 27-06-2021 om 22:54:
[..]
Ik kan met Firefox, Chrome en Edge inloggen en reacties plaatsen
Ja, het is vermoedelijk al opgelost. Op het oude Viva forum hoefde je maar één leesteken in te vullen maar hier zijn het er twaalf. Dus zoals het nu is kan je niet meer met een kort woord reageren
Ik kwam totaal niet op het idee dat het anders zou zijn hier. ![]()
Philae
28-06-2021 om 18:13
Tover-Feetje schreef op 27-06-2021 om 22:42:
Wellicht is het al genoemd maar ik vind de onderschriften op het viva forum zo vermakelijk om te lezen.
Misschien is het mogelijk dat je ook hier een onderschrift/motto toe kunt voegen?
Ik mis de onderschriften ook. Het zou leuk zijn als dit mogelijk wordt gemaakt.
Kersje
28-06-2021 om 20:09
Ik mis in langere topics ook dat het tekstvlak/post vd de topicopener donkerder van kleur is, vind ik ook wel handig 
Angela1967
28-06-2021 om 20:15
Kersje schreef op 28-06-2021 om 20:09:
Ik mis in langere topics ook dat het tekstvlak/post vd de topicopener donkerder van kleur is, vind ik ook wel handig
Zie jij de openingspost dan? Noch op laptop, noch op telefoon zie ik meer dan laatste posting en wellicht nog 1 of 2 erboven? Misschien is dat op groter scherm wel zo trouwens.
gr Angela
Macoti
28-06-2021 om 20:53
Ik ben er ook, voornamelijk meelezer op Viva.
Maar ook hier lees ik al jaren mee.
Ik ben van plan om nu meer te gaan schrijven 😉
Honinginnetje
28-06-2021 om 21:17
Macoti schreef op 28-06-2021 om 20:53:
Ik ben er ook, voornamelijk meelezer op Viva.
Maar ook hier lees ik al jaren mee.
Ik ben van plan om nu meer te gaan schrijven 😉
Leuk!
Het begint hier al best actief te worden!
Mee eens
hoe kan ik een smiley toevoegen als ik via de laptop forum? En dat pijltje om te scrollen gaat toch niet helemaal lekker, de ene keer staat het de goede kant op en de andere keer niet ofzo
AlexOudersnl
28-06-2021 om 21:37
Retro schreef op 28-06-2021 om 18:04:
[..]
Ja, het is vermoedelijk al opgelost. Op het oude Viva forum hoefde je maar één leesteken in te vullen maar hier zijn het er twaalf. Dus zoals het nu is kan je niet meer met een kort woord reageren
Ik kwam totaal niet op het idee dat het anders zou zijn hier.
Als we het nieuwe forum live zetten dan gaat het minimum aantal tekens terug naar 3 à 5.
Philae schreef op 28-06-2021 om 18:13:
[..]
Ik mis de onderschriften ook. Het zou leuk zijn als dit mogelijk wordt gemaakt.
Dit staat momenteel niet op de planning en kan op dit moment ook niks beloven helaas. Heb het wel genoteerd, misschien dat het in de toekomst nog eens opkomt.
Er zitten nu al 2 grote knoppen tussen de topicopener & de reacties, is dat is niet duidelijk genoeg? Omdat bij ons beide de topicopener & reacties al in lichtgrijze blokken zitten kan ik niet makkelijk de topicopener nog donkerder maken zoals op Viva..
Ik stel voor dat je het even aankijkt en bekijkt hoe het op het nieuwe forum uitpakt, er komen wat knoppen e.d. bij waardoor je hopelijk makkelijker onderscheid kan maken tussen de topicopener en de reacties.
Honinginnetje schreef op 28-06-2021 om 21:17:
hoe kan ik een smiley toevoegen als ik via de laptop forum? En dat pijltje om te scrollen gaat toch niet helemaal lekker, de ene keer staat het de goede kant op en de andere keer niet ofzo
Smileys kunnen met de knop met het Windows logo (linksonder op je toetsenbord) i.c.m. de punt toets. In de nieuwe versie komt er overigens ook een knopje bij het tekst veld waarmee je makkelijk smileys kan toevoegen.
Die richtingspijltjes zijn niet ideaal, klopt, dat wordt ook met het nieuwe forum verbeterd!
Sammy70
28-06-2021 om 22:03
AlexOudersnl schreef op 28-06-2021 om 21:37:
Smileys kunnen met de knop met het Windows logo (linksonder op je toetsenbord) i.c.m. de punt toets.
Nooit geweten, dank je wel. 💘❗0️⃣1️⃣2️⃣✔🔻🕘🥩🥡🥨🚝🚀🏁🎗🎇🎃🧵🧦🏐🎧🛠🛡📫⏰👱♂️👨⚕️👨🔧👰🙎♀️🤹♀️🛌🤾♂️🤙👍🙌😥😓🤬💀👻🙉🙈🙊🦄🦮🦌🐳👨👩👧👧👩🏻🤝🧑🏼
Tijgeroog
28-06-2021 om 22:28
Die Windows-punt combinatie voor smileys werkt ook bij uhm… mailtjes aan collega's ofzo. 🤫🧚🏼♀️🦩
Dees *
28-06-2021 om 22:34
Op Viva is de post van de topic-opener altijd donkerder. Dus ook de vervolgberichten. Dat is wel handig om de discussie te kunnen blijven volgen.
Al is het verschil in kleur daar wel zo klein dat je soms goed moet kijken.
Honinginnetje
28-06-2021 om 22:43
AlexOudersnl schreef[..]
Smileys kunnen met de knop met het Windows logo (linksonder op je toetsenbord) i.c.m. de punt toets. In de nieuwe versie komt er overigens ook een knopje bij het tekst veld waarmee je makkelijk smileys kan toevoegen.
Die richtingspijltjes zijn niet ideaal, klopt, dat wordt ook met het nieuwe forum verbeterd!
Fijn, helemaal top! 😁 dankjewel
-Nienke-
28-06-2021 om 22:44
Dees * schreef op 28-06-2021 om 22:34:
Op Viva is de post van de topic-opener altijd donkerder. Dus ook de vervolgberichten. Dat is wel handig om de discussie te kunnen blijven volgen.
Al is het verschil in kleur daar wel zo klein dat je soms goed moet kijken.
Zó klein dat het mij blijkbaar in 6 jaar forummen op Viva nog nooit is opgevallen 😂!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.