Over het forum Over het forum

Over het forum

Viva: Nieuw Viva Forum: dit is het plan


Zo mijn naam (oud viva) vast gereserveerd. Nu nog op zoek naar een leuk plaatje voor mijn avatar. 

Welk een geselligheit.

watertoren schreef op 25-06-2021 om 20:52:

Daar ben ik het niet mee eens Herfstappeltaart. Er was eens een topicover afknappers bij mannen over hun uiterlijk. Ik ben best kieskeurig en had aangegeven dat ik Nederlandse mannen met baard of tatoos niet mooi vind en dat ikIk heb zelfs een niet val op het uiterlijk van zwarte mannen en Aziatische mannen. Toen kreeg ik een ban vanwege racisme . Ik ga zelfs om met een zwarte man en hij is een goede vriend maar nee ik vind hem niet aantrekkelijk maar dat hoeft ook niet.

ik zei dan ook:" over het algemeen" . Er zullen ongetwijfeld wel eens fouten gemaakt zijn door een bepaalde mod van dienst. Ik heb zelf wel eens in de clinch gelegen met een bepaalde forummer die mij en heel veel anderen te pas en te onpas van racisme beschuldigde. Volkomen onterecht overigens. Zij werd zelden op haar vingers getikt maar daar kan ik mee leven. (Leuk vond ik het niet).  Heb je over de onterechte ban nog mailcontact gehad met de mods? 

Herfstappeltaart schreef op 26-06-2021 om 08:05:

[..]

ik zei dan ook:" over het algemeen" . Er zullen ongetwijfeld wel eens fouten gemaakt zijn door een bepaalde mod van dienst. Ik heb zelf wel eens in de clinch gelegen met een bepaalde forummer die mij en heel veel anderen te pas en te onpas van racisme beschuldigde. Volkomen onterecht overigens. Zij werd zelden op haar vingers getikt maar daar kan ik mee leven. (Leuk vond ik het niet). Heb je over de onterechte ban nog mailcontact gehad met de mods?

Herfstappeltaart schreef op 26-06-2021 om 08:05:

[..]

ik zei dan ook:" over het algemeen" . Er zullen ongetwijfeld wel eens fouten gemaakt zijn door een bepaalde mod van dienst. Ik heb zelf wel eens in de clinch gelegen met een bepaalde forummer die mij en heel veel anderen te pas en te onpas van racisme beschuldigde. Volkomen onterecht overigens. Zij werd zelden op haar vingers getikt maar daar kan ik mee leven. (Leuk vond ik het niet). Heb je over de onterechte ban nog mailcontact gehad met de mods?

Ja, ik heb mailcontact gehad maar ze bleven erbij dat ze vonden dat het racisme was. 

Ik kom ook vast even buurten.

Heel benieuwd naar jullie initiatief

Mok

Mok

26-06-2021 om 10:07

Hier ook een oud-Viva'er, was al even niet actief daar. Maar lijkt me heel leuk dit. Fijn dat er een goed alternatief komt.

K79

K79

26-06-2021 om 11:14

Ik zit op het forum grotendeels met mijn mobiel. Wat ik graag anders zie voor het forum is:

  • bovenaan het aantal pagina's zichtbaar zodat het terugkijken naar pagina's gerichter kan.
  • eenvoudig foto's plakken ipv eerst een andere site moeten gebruiken (bij het vivaforum)

Tot nu toe is mijn gevoel qua uiterlijk heel goed. 👍🏼

Nog een vraag is het te zien wie je post liken?  Ik zie nu het aantal likes maar niet door wie klopt dat? Heeft dan een bepaalde reden? 

Ik zie een groep: Populaire topics en ik zie een groep Recente topics.

Ik zie geen groep met Mijn Topics, klopt dat of zie ik dat over het hoofd?

pearle schreef op 26-06-2021 om 11:21:

Ik zie een groep: Populaire topics en ik zie een groep Recente topics.

Ik zie geen groep met Mijn Topics, klopt dat of zie ik dat over het hoofd?

die heb ik gevonden onder mijn profiel.

Angela1967 schreef op 25-06-2021 om 20:11:

[..]

Maar dat is toch niet de functie van een openbaar forum? Dan denk ik eerder aan besloten chatgroepen e.d.? Openbaar is openbaar en dat heeft bepaalde voor- en nadelen. Het wijzigen van zaken achteraf (zelfs weghalen) betekent dat de 'werkelijkheid' zoals je die met elkaar denkt te delen, door een ander aangepast kan worden. Dat zal mij bijv. persoonlijk niet deren, als je doet wat jij beschrijft, maar het kan dus met álles. En dan is het toch een ander verhaal. Want het kan ook vervelend uitpakken en onderling 'wantrouwen' of 'ongeloof' oproepen als het misbruikt wordt. Dat lijkt mij persoonlijk een groter nadeel voor álle gebruikers dan het voordeel voor een paar mensen die besluiten om iets weg te halen omdat ze het niet langer willen delen.

Dus ik vind het wel een goed midden: het eerste half uur kun je je posting nog wijzigen en alles daarna vragen aan forumbeheer? En sommige zaken eerder via pb's delen (die mogelijkheid schijnt hier ook te komen begrijp ik)?

gr Angela


Dan hebben wij daarover een andere mening en dat is ook oké toch? Ik wilde mijn voorkeur toch even aankaarten en mocht Ouders.nl toch besluiten tot wat anders, dan is dat zo.

Tuurlijk, en het is mij eerlijk gezegd om het even, maar ik ben benieuwd wat jij van de nadelen vindt (ik kan me jouw voordelen voorstellen).

gr Angela

watertoren schreef op 26-06-2021 om 08:58:

Ja, ik heb mailcontact gehad maar ze bleven erbij dat ze vonden dat het racisme was.

Jammer. Dan heb je gelijk en is er in jouw geval niet goed gemodereerd vind ik.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

26-06-2021 om 16:29

Nog een Vivamens erbij Andere nick wel, dan begin ik ook maar helemaal opnieuw.  Heel fijn dat er een nieuw forum wordt opgezet. Ben benieuwd!

Hoe kan je contact opnemen met een moderator?
Ik zie geen contactknop of mailadres (maar dat kan ook aan mij liggen 😉)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.